Weigel, Valentin: Gnothi seauton. Nosce teipsum. Erkenne dich selbst. Neustadt, 1615.Erkenne dich selbst/ Da war Christus in jhme/ da war Gott alles in allem in jhme/ lebeteauch darnach 930. Jahr auff Erden/ so bald Adam in jm selber starb/ vnnd liesse von jhm selber abe/ so bald ward Christus der Weibessame in jhm lebendig/ dann wo Natur ausshöret/ da gehet Christus oder Gnade ein/ wie in allen Kindlein/ die GOtt gelassen seyn. Jn solcher Buß vnd Bekehrung ist alles vergessen vnd vergeben. Von dem Fall in Adam/ vnd von der besserung durch Christum/ lichen
Erkenne dich ſelbſt/ Da war Chriſtus in jhme/ da war Gott alles in allem in jhme/ lebeteauch darnach 930. Jahr auff Erden/ ſo bald Adam in jm ſelber ſtarb/ vnnd lieſſe von jhm ſelber abe/ ſo bald ward Chriſtus der Weibesſame in jhm lebendig/ dann wo Natur auſſhoͤret/ da gehet Chriſtus oder Gnade ein/ wie in allen Kindlein/ die GOtt gelaſſen ſeyn. Jn ſolcher Buß vnd Bekehrung iſt alles vergeſſen vnd vergeben. Von dem Fall in Adam/ vnd von der beſſerung durch Chriſtum/ lichen
<TEI> <text> <body> <div n="1"> <div n="2"> <p><pb facs="#f0108" n="108"/><fw place="top" type="header"><hi rendition="#b">Erkenne dich ſelbſt/</hi></fw><lb/> Da war Chriſtus in jhme/ da war Gott alles in allem in jhme/ lebete<lb/> auch darnach 930. Jahr auff Erden/ ſo bald Adam in jm ſelber ſtarb/<lb/> vnnd lieſſe von jhm ſelber abe/ ſo bald ward Chriſtus der Weibesſame<lb/> in jhm lebendig/ dann wo Natur auſſhoͤret/ da gehet Chriſtus oder<lb/> Gnade ein/ wie in allen Kindlein/ die GOtt gelaſſen ſeyn. Jn ſolcher<lb/> Buß vnd Bekehrung iſt alles vergeſſen vnd vergeben.</p><lb/> <p>Von dem Fall in Adam/ vnd von der beſſerung durch Chriſtum/<lb/> liß <hi rendition="#aq">Theologiam germanicam,</hi> C. 3. vnd 4. Jn ſolcher verleugnung<lb/> Ad<hi rendition="#aq">æ</hi> oder abſterbunge ward angezogen der newe Menſch Chriſtus/ da<lb/> war alle ſuͤnde vnnd verdamnuß hinweg genommen durch das Lamb/<lb/> welches auch in Abel erwuͤrgt ward/ darumb war vollbracht das Opf-<lb/> fer/ er war recht geopffert/ vnd war auch recht beſchnitten/ er war auch<lb/> recht getaufft/ er aß auch das Fleiſch vnd tranck das Blut Chriſti/ deñ<lb/> er war mit Chriſto eins: da war erfuͤllet das gantze geſetze/ dañ wo Chri-<lb/> ſtus iſt/ da muß alles vollkoͤm̃lich vollbracht ſeyn/ auff daß nun Gott<lb/> die Kinder Ad<hi rendition="#aq">æ</hi> einfuͤhrete zu Chriſto in die Natur vnd Art der Goͤtt-<lb/> lichen Bildnuß/ gab er nacheinander mancherley Ceremonien vnnd<lb/> Schrifft/ wiewol Adam vnd ſeines gleichen newgeborne Kinder keiner<lb/> Ceremonien noch Schrifft beduͤrffen/ darumb auch von der Welt-<lb/> ſchoͤpffung biß vff Moſen/ in die 3000. Jahr/ keine Schrifft vorhan-<lb/> den war/ aber dieweil die Menſchen den alten Adam nachſchlugen/ vnd<lb/> mehr nach dem euſſerlichen Menſchen wandelten/ als nach dem inner-<lb/> lichen/ ſo ward Gott beweget Schrifft/ Geſetze/ Ceremonien zugeben/<lb/> als Opffer/ Beſchneidung/ ſteinern Taffeln/ Tabernacul oder Tem-<lb/> pel/ Tauffe/ Schluͤſſel/ Nachtmal/ ꝛc. Dann in der Warheit weren<lb/> wir im Paradeiß blieben/ das iſt/ ſo die gantze Welt lebete nach dem in-<lb/> nern Menſchen/ ſo were weder Beſchneidung/ Tauffe/ noch Nacht-<lb/> mal oder Schrifft da/ gleich wie zu den zeiten Ad<hi rendition="#aq">æ</hi>/ es were niemandts<lb/> nuͤtze: Darumb ſeynd die Schrifften ſampt allen Ceremonien gege-<lb/> ben von wegen deß euſſern Menſchens/ daß er dadurch eingefuͤhret<lb/> werde zu Chriſto/ Dann Chriſtus iſt dieſe Dinge alle/ Ja alle Geſe-<lb/> tze/ Schrifft/ Buͤcher vnnd Ceremonien findet man vollkoͤmblich in<lb/> Chriſto/ Haſt du aber Chriſtum nicht/ ſo bleibeſt du mit allen euſſer-<lb/> <fw place="bottom" type="catch">lichen</fw><lb/></p> </div> </div> </body> </text> </TEI> [108/0108]
Erkenne dich ſelbſt/
Da war Chriſtus in jhme/ da war Gott alles in allem in jhme/ lebete
auch darnach 930. Jahr auff Erden/ ſo bald Adam in jm ſelber ſtarb/
vnnd lieſſe von jhm ſelber abe/ ſo bald ward Chriſtus der Weibesſame
in jhm lebendig/ dann wo Natur auſſhoͤret/ da gehet Chriſtus oder
Gnade ein/ wie in allen Kindlein/ die GOtt gelaſſen ſeyn. Jn ſolcher
Buß vnd Bekehrung iſt alles vergeſſen vnd vergeben.
Von dem Fall in Adam/ vnd von der beſſerung durch Chriſtum/
liß Theologiam germanicam, C. 3. vnd 4. Jn ſolcher verleugnung
Adæ oder abſterbunge ward angezogen der newe Menſch Chriſtus/ da
war alle ſuͤnde vnnd verdamnuß hinweg genommen durch das Lamb/
welches auch in Abel erwuͤrgt ward/ darumb war vollbracht das Opf-
fer/ er war recht geopffert/ vnd war auch recht beſchnitten/ er war auch
recht getaufft/ er aß auch das Fleiſch vnd tranck das Blut Chriſti/ deñ
er war mit Chriſto eins: da war erfuͤllet das gantze geſetze/ dañ wo Chri-
ſtus iſt/ da muß alles vollkoͤm̃lich vollbracht ſeyn/ auff daß nun Gott
die Kinder Adæ einfuͤhrete zu Chriſto in die Natur vnd Art der Goͤtt-
lichen Bildnuß/ gab er nacheinander mancherley Ceremonien vnnd
Schrifft/ wiewol Adam vnd ſeines gleichen newgeborne Kinder keiner
Ceremonien noch Schrifft beduͤrffen/ darumb auch von der Welt-
ſchoͤpffung biß vff Moſen/ in die 3000. Jahr/ keine Schrifft vorhan-
den war/ aber dieweil die Menſchen den alten Adam nachſchlugen/ vnd
mehr nach dem euſſerlichen Menſchen wandelten/ als nach dem inner-
lichen/ ſo ward Gott beweget Schrifft/ Geſetze/ Ceremonien zugeben/
als Opffer/ Beſchneidung/ ſteinern Taffeln/ Tabernacul oder Tem-
pel/ Tauffe/ Schluͤſſel/ Nachtmal/ ꝛc. Dann in der Warheit weren
wir im Paradeiß blieben/ das iſt/ ſo die gantze Welt lebete nach dem in-
nern Menſchen/ ſo were weder Beſchneidung/ Tauffe/ noch Nacht-
mal oder Schrifft da/ gleich wie zu den zeiten Adæ/ es were niemandts
nuͤtze: Darumb ſeynd die Schrifften ſampt allen Ceremonien gege-
ben von wegen deß euſſern Menſchens/ daß er dadurch eingefuͤhret
werde zu Chriſto/ Dann Chriſtus iſt dieſe Dinge alle/ Ja alle Geſe-
tze/ Schrifft/ Buͤcher vnnd Ceremonien findet man vollkoͤmblich in
Chriſto/ Haſt du aber Chriſtum nicht/ ſo bleibeſt du mit allen euſſer-
lichen
Suche im WerkInformationen zum Werk
Download dieses Werks
XML (TEI P5) ·
HTML ·
Text Metadaten zum WerkTEI-Header · CMDI · Dublin Core Ansichten dieser Seite
Voyant Tools ?Language Resource Switchboard?FeedbackSie haben einen Fehler gefunden? Dann können Sie diesen über unsere Qualitätssicherungsplattform DTAQ melden. Kommentar zur DTA-AusgabeDieses Werk wurde gemäß den DTA-Transkriptionsrichtlinien im Double-Keying-Verfahren von Nicht-Muttersprachlern erfasst und in XML/TEI P5 nach DTA-Basisformat kodiert.
|
Insbesondere im Hinblick auf die §§ 86a StGB und 130 StGB wird festgestellt, dass die auf diesen Seiten abgebildeten Inhalte weder in irgendeiner Form propagandistischen Zwecken dienen, oder Werbung für verbotene Organisationen oder Vereinigungen darstellen, oder nationalsozialistische Verbrechen leugnen oder verharmlosen, noch zum Zwecke der Herabwürdigung der Menschenwürde gezeigt werden. Die auf diesen Seiten abgebildeten Inhalte (in Wort und Bild) dienen im Sinne des § 86 StGB Abs. 3 ausschließlich historischen, sozial- oder kulturwissenschaftlichen Forschungszwecken. Ihre Veröffentlichung erfolgt in der Absicht, Wissen zur Anregung der intellektuellen Selbstständigkeit und Verantwortungsbereitschaft des Staatsbürgers zu vermitteln und damit der Förderung seiner Mündigkeit zu dienen.
2007–2024 Deutsches Textarchiv, Berlin-Brandenburgische Akademie der Wissenschaften.
Kontakt: redaktion(at)deutschestextarchiv.de. |