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Weigel, Valentin: Gnothi seauton. Nosce teipsum. Erkenne dich selbst. Neustadt, 1615.

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Erkenne dich selbst/
stum vollkommen seyn werden wie Gott vnser Vatter/ 1. Joh. 3. Die-
weil nun/ sage ich/ Adam zum gleichnuß vnd bildnuß Gottes geschaf-
sen war/ vollkommen ohn allen mangel/ sand sich die listige Schlange
zu diesem verbottenen Baum/ vnd sprach: Eß solte Gott diß verbotten
haben/ Jß nur davon/ so wirstu seyn wie Gott/ vnnd auch wissen/ was
gut vnd böse ist. Wie ist Gott? Antwort: Gott hat kein Gesetz noch Ge-
bott/ keiner ist vber jhn/ darumb ist er Gesetzloß/ frey vnnd ledig: Er ist
von jhm selbst/ vnd sein selbst eygen/ er mag thun was er wil/ niemand
darff jhm wehren/ dann wer ist vber jhme/ Er hat lust vnnd frewde an
jhm selber/ vnd ist keines Dinges bedürfftig/ vnd dergleichen.

Also spricht Adam/ wil ich bey mir selber auch seyn/ ich wil auch
mein selbst eygen seyn/ vnd bey mir selber leben/ lust vnd frewde an mir
selber haben/ vnnd keines Dinges bedürfftig seyn/ also werde ich selig
seyn wie Gott/ dann Gott je gleicher/ je seliger.

Sihe das ist die Versührung durch die listige Schlange/ darvon
liß Theologiam germanicam in seinen Capitteln weiter.

Adam aß von diesem Baum durch betrug der Schlangen/ das ist/
er lenckete sich von Gott abe zu jhm selber/ vnd ward sein selbst eygen/
liebete sich selber/ vnd hielt eine verwunderung vber jhm selber/ daß er
auch wie Gott were/ lebete nach seinem eygenen willen/ vnd nicht nach
Gottes willen/ das ist/ er verließ die Natur vnd Eygenschafft der Bild-
nuß/ in dem er sich alles deß annam/ daß Gott allein zugehörete: Also
fiel er durch vngehorsam in Blindheit/ Jammer/ Todt vnd Verdam-
nuß/ wiewol er meynete/ er were nun erst recht zum Gotte worden.
Er wolte keines Dinges bedürfftig seyn/ vnnd auch sein selbst eygen/
vnd alle Seligkeit bey jhm selbst finden/ vnnd nicht an Gott/ vnnd ist
doch vnmüglich/ daß ein Schatte oder Bildnuß für sich selber beste-
hen möge. Ein ander Beyspiel nimb von einem Baum/ vnd seinem
Schatten.

Es stehet ein Baum im Felde der wirfft einen Schatten von sich/
dieser ist wie der Baum selber/ er hat aber seine Form/ Gestalt/ Wesen
vnd Bewegung vom Baum/ vnnd nicht von jhm selber/ hauwe den
Baum abe/ so wird der Schatten wider zu seinem Nicht kommen/

denn

Erkenne dich ſelbſt/
ſtum vollkommen ſeyn werden wie Gott vnſer Vatter/ 1. Joh. 3. Die-
weil nun/ ſage ich/ Adam zum gleichnuß vnd bildnuß Gottes geſchaf-
ſen war/ vollkommen ohn allen mangel/ ſand ſich die liſtige Schlange
zu dieſem verbottenen Baum/ vnd ſprach: Eß ſolte Gott diß verbotten
haben/ Jß nur davon/ ſo wirſtu ſeyn wie Gott/ vnnd auch wiſſen/ was
gut vnd boͤſe iſt. Wie iſt Gott? Antwort: Gott hat kein Geſetz noch Ge-
bott/ keiner iſt vber jhn/ darumb iſt er Geſetzloß/ frey vnnd ledig: Er iſt
von jhm ſelbſt/ vnd ſein ſelbſt eygen/ er mag thun was er wil/ niemand
darff jhm wehren/ dann wer iſt vber jhme/ Er hat luſt vnnd frewde an
jhm ſelber/ vnd iſt keines Dinges beduͤrfftig/ vnd dergleichen.

Alſo ſpricht Adam/ wil ich bey mir ſelber auch ſeyn/ ich wil auch
mein ſelbſt eygen ſeyn/ vnd bey mir ſelber leben/ luſt vnd frewde an mir
ſelber haben/ vnnd keines Dinges beduͤrfftig ſeyn/ alſo werde ich ſelig
ſeyn wie Gott/ dann Gott je gleicher/ je ſeliger.

Sihe das iſt die Verſuͤhrung durch die liſtige Schlange/ darvon
liß Theologiam germanicam in ſeinen Capitteln weiter.

Adam aß von dieſem Baum durch betrug der Schlangen/ das iſt/
er lenckete ſich von Gott abe zu jhm ſelber/ vnd ward ſein ſelbſt eygen/
liebete ſich ſelber/ vnd hielt eine verwunderung vber jhm ſelber/ daß er
auch wie Gott were/ lebete nach ſeinem eygenen willen/ vnd nicht nach
Gottes willen/ das iſt/ er verließ die Natur vnd Eygenſchafft der Bild-
nuß/ in dem er ſich alles deß annam/ daß Gott allein zugehoͤrete: Alſo
fiel er durch vngehorſam in Blindheit/ Jammer/ Todt vnd Verdam-
nuß/ wiewol er meynete/ er were nun erſt recht zum Gotte worden.
Er wolte keines Dinges beduͤrfftig ſeyn/ vnnd auch ſein ſelbſt eygen/
vnd alle Seligkeit bey jhm ſelbſt finden/ vnnd nicht an Gott/ vnnd iſt
doch vnmuͤglich/ daß ein Schatte oder Bildnuß fuͤr ſich ſelber beſte-
hen moͤge. Ein ander Beyſpiel nimb von einem Baum/ vnd ſeinem
Schatten.

Es ſtehet ein Baum im Felde der wirfft einen Schatten von ſich/
dieſer iſt wie der Baum ſelber/ er hat aber ſeine Form/ Geſtalt/ Weſen
vnd Bewegung vom Baum/ vnnd nicht von jhm ſelber/ hauwe den
Baum abe/ ſo wird der Schatten wider zu ſeinem Nicht kommen/

denn
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Zitationshilfe: Weigel, Valentin: Gnothi seauton. Nosce teipsum. Erkenne dich selbst. Neustadt, 1615, S. 106. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/weigel_gnothi_1615/106>, abgerufen am 24.11.2024.