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Weigel, Valentin: Gnothi seauton. Nosce teipsum. Erkenne dich selbst. Neustadt, 1615.

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Das Ander Büchlein.
Wollestu aber gerne wissen vnnd erkennen Christum oder sein Leben/
das ist/ die gantze Schrifft/ was Gott damit meynet/ dann Christus ist
das gantze Gesetze/ vnd alle Propheten/ So fahe an mit ernst zubeden-
cken die Art/ Natur vnd Eygenschafft einer Bildnuß/ Adam/ das ist/
ein jeder Mensch wird geschaffen zum gleichnuß vnd bildnuß Gottes/
hiemit ist alsbald eingethan vnd geschrieben das Gesetze/ oder der wille
GOttes in eines jeglichen Menschen Hertze: Nun was ist die Natur
vnd Eygenschafft einer Bildnuß?

Ein jede Bildnuß ist nicht von jhr selbst.

1.

Sie ist nicht jhr selbst eygen/ sondern deß von dem sie gemacht ist.

2.

Sie weiset vnd führet auch nicht auff sich selber/ sondern zu dem/3.
deß Bildnuß sie ist.

Sie mag auch ohne den nicht seyn noch bestehen/ von dem sie jhr4.
Wesen hat/ die Natur Art vnd Eygenschafft sihest du gantz vnd voll-
kömblich in dem leben Christi.

Erstlich/ dieweil er ein Ebenbild deß Vatters ist/ so ist er nicht von1.
jhm selber/ sondern vom Vatter.

Er ist nit sein selbst eygen/ denn er thut nicht sein/ sondern deß Vat-2.
ters wiklen.

Er weiset vnd führet auch nicht auff sich selber/ sondern zu dem deß3.
Bildnuß er träget/ nemblich zum Vatter: Also ist Christus die Thür
in Himmel zum Vatter/ wer in jhm wandelt/ der stösset sich nicht/ ir-
ret auch nicht.

Er mag auch ohne den Vatter nit seyn/ er hat all sein Wesen vom4.
Vatter/ vnd bleibet im Vatter/ vnd der Vatter in jhme/ vnnd ist mit
dem Vatter eins/ Joh. 14. Wann Paulus saget/ Wir sollen anziehen
den neuwen Menschen/ der nach Gott geschaffen ist/ in vollkommener
Heiligkeit vnd Gerechtigkeit/ oder wenn Christus spricht/ seyt vollkom-
men wie euwer Vatter vollkommen ist im Himmel/ so meynet er/ daß
wir sollen leben nach Art vnd Eygenschafft deß Bildnuß/ das ist/ W??
sollen im Glauben leben/ Wir sollen das Leben Christi an vns nem-
men: Als/ wir sollen annemmen vnd recht halten die Natur/ Art vnnd
Eygenschafft einer Bildnuß/ als nemlich/ daß wir dem Allmächtigen

Gott

Das Ander Buͤchlein.
Wolleſtu aber gerne wiſſen vnnd erkennen Chriſtum oder ſein Leben/
das iſt/ die gantze Schrifft/ was Gott damit meynet/ dann Chriſtus iſt
das gantze Geſetze/ vnd alle Propheten/ So fahe an mit ernſt zubeden-
cken die Art/ Natur vnd Eygenſchafft einer Bildnuß/ Adam/ das iſt/
ein jeder Menſch wird geſchaffen zum gleichnuß vnd bildnuß Gottes/
hiemit iſt alsbald eingethan vnd geſchrieben das Geſetze/ oder der wille
GOttes in eines jeglichen Menſchen Hertze: Nun was iſt die Natur
vnd Eygenſchafft einer Bildnuß?

Ein jede Bildnuß iſt nicht von jhr ſelbſt.

1.

Sie iſt nicht jhr ſelbſt eygen/ ſondern deß von dem ſie gemacht iſt.

2.

Sie weiſet vnd fuͤhret auch nicht auff ſich ſelber/ ſondern zu dem/3.
deß Bildnuß ſie iſt.

Sie mag auch ohne den nicht ſeyn noch beſtehen/ von dem ſie jhr4.
Weſen hat/ die Natur Art vnd Eygenſchafft ſiheſt du gantz vnd voll-
koͤmblich in dem leben Chriſti.

Erſtlich/ dieweil er ein Ebenbild deß Vatters iſt/ ſo iſt er nicht von1.
jhm ſelber/ ſondern vom Vatter.

Er iſt nit ſein ſelbſt eygen/ denn er thut nicht ſein/ ſondern deß Vat-2.
ters wiklen.

Er weiſet vnd fuͤhret auch nicht auff ſich ſelber/ ſondern zu dem deß3.
Bildnuß er traͤget/ nemblich zum Vatter: Alſo iſt Chriſtus die Thuͤr
in Himmel zum Vatter/ wer in jhm wandelt/ der ſtoͤſſet ſich nicht/ ir-
ret auch nicht.

Er mag auch ohne den Vatter nit ſeyn/ er hat all ſein Weſen vom4.
Vatter/ vnd bleibet im Vatter/ vnd der Vatter in jhme/ vnnd iſt mit
dem Vatter eins/ Joh. 14. Wann Paulus ſaget/ Wir ſollen anziehen
den neuwen Menſchen/ der nach Gott geſchaffen iſt/ in vollkommener
Heiligkeit vnd Gerechtigkeit/ oder weñ Chriſtus ſpricht/ ſeyt vollkom-
men wie euwer Vatter vollkommen iſt im Himmel/ ſo meynet er/ daß
wir ſollen leben nach Art vnd Eygenſchafft deß Bildnuß/ das iſt/ W??
ſollen im Glauben leben/ Wir ſollen das Leben Chriſti an vns nem-
men: Als/ wir ſollen annemmen vnd recht halten die Natur/ Art vnnd
Eygenſchafft einer Bildnuß/ als nemlich/ daß wir dem Allmaͤchtigen

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[103/0103] Das Ander Buͤchlein. Wolleſtu aber gerne wiſſen vnnd erkennen Chriſtum oder ſein Leben/ das iſt/ die gantze Schrifft/ was Gott damit meynet/ dann Chriſtus iſt das gantze Geſetze/ vnd alle Propheten/ So fahe an mit ernſt zubeden- cken die Art/ Natur vnd Eygenſchafft einer Bildnuß/ Adam/ das iſt/ ein jeder Menſch wird geſchaffen zum gleichnuß vnd bildnuß Gottes/ hiemit iſt alsbald eingethan vnd geſchrieben das Geſetze/ oder der wille GOttes in eines jeglichen Menſchen Hertze: Nun was iſt die Natur vnd Eygenſchafft einer Bildnuß? Ein jede Bildnuß iſt nicht von jhr ſelbſt. Sie iſt nicht jhr ſelbſt eygen/ ſondern deß von dem ſie gemacht iſt. Sie weiſet vnd fuͤhret auch nicht auff ſich ſelber/ ſondern zu dem/ deß Bildnuß ſie iſt. 3. Sie mag auch ohne den nicht ſeyn noch beſtehen/ von dem ſie jhr Weſen hat/ die Natur Art vnd Eygenſchafft ſiheſt du gantz vnd voll- koͤmblich in dem leben Chriſti. 4. Erſtlich/ dieweil er ein Ebenbild deß Vatters iſt/ ſo iſt er nicht von jhm ſelber/ ſondern vom Vatter. 1. Er iſt nit ſein ſelbſt eygen/ denn er thut nicht ſein/ ſondern deß Vat- ters wiklen. 2. Er weiſet vnd fuͤhret auch nicht auff ſich ſelber/ ſondern zu dem deß Bildnuß er traͤget/ nemblich zum Vatter: Alſo iſt Chriſtus die Thuͤr in Himmel zum Vatter/ wer in jhm wandelt/ der ſtoͤſſet ſich nicht/ ir- ret auch nicht. 3. Er mag auch ohne den Vatter nit ſeyn/ er hat all ſein Weſen vom Vatter/ vnd bleibet im Vatter/ vnd der Vatter in jhme/ vnnd iſt mit dem Vatter eins/ Joh. 14. Wann Paulus ſaget/ Wir ſollen anziehen den neuwen Menſchen/ der nach Gott geſchaffen iſt/ in vollkommener Heiligkeit vnd Gerechtigkeit/ oder weñ Chriſtus ſpricht/ ſeyt vollkom- men wie euwer Vatter vollkommen iſt im Himmel/ ſo meynet er/ daß wir ſollen leben nach Art vnd Eygenſchafft deß Bildnuß/ das iſt/ W?? ſollen im Glauben leben/ Wir ſollen das Leben Chriſti an vns nem- men: Als/ wir ſollen annemmen vnd recht halten die Natur/ Art vnnd Eygenſchafft einer Bildnuß/ als nemlich/ daß wir dem Allmaͤchtigen Gott 4.

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Zitationshilfe: Weigel, Valentin: Gnothi seauton. Nosce teipsum. Erkenne dich selbst. Neustadt, 1615, S. 103. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/weigel_gnothi_1615/103>, abgerufen am 23.11.2024.