Weigel, Valentin: Gnothi seauton. Nosce teipsum. Erkenne dich selbst. Neustadt, 1615.Das Ander Büchlein. Wollestu aber gerne wissen vnnd erkennen Christum oder sein Leben/das ist/ die gantze Schrifft/ was Gott damit meynet/ dann Christus ist das gantze Gesetze/ vnd alle Propheten/ So fahe an mit ernst zubeden- cken die Art/ Natur vnd Eygenschafft einer Bildnuß/ Adam/ das ist/ ein jeder Mensch wird geschaffen zum gleichnuß vnd bildnuß Gottes/ hiemit ist alsbald eingethan vnd geschrieben das Gesetze/ oder der wille GOttes in eines jeglichen Menschen Hertze: Nun was ist die Natur vnd Eygenschafft einer Bildnuß? Ein jede Bildnuß ist nicht von jhr selbst. 1.Sie ist nicht jhr selbst eygen/ sondern deß von dem sie gemacht ist. 2.Sie weiset vnd führet auch nicht auff sich selber/ sondern zu dem/3. Sie mag auch ohne den nicht seyn noch bestehen/ von dem sie jhr4. Erstlich/ dieweil er ein Ebenbild deß Vatters ist/ so ist er nicht von1. Er ist nit sein selbst eygen/ denn er thut nicht sein/ sondern deß Vat-2. Er weiset vnd führet auch nicht auff sich selber/ sondern zu dem deß3. Er mag auch ohne den Vatter nit seyn/ er hat all sein Wesen vom4. Gott
Das Ander Buͤchlein. Wolleſtu aber gerne wiſſen vnnd erkennen Chriſtum oder ſein Leben/das iſt/ die gantze Schrifft/ was Gott damit meynet/ dann Chriſtus iſt das gantze Geſetze/ vnd alle Propheten/ So fahe an mit ernſt zubeden- cken die Art/ Natur vnd Eygenſchafft einer Bildnuß/ Adam/ das iſt/ ein jeder Menſch wird geſchaffen zum gleichnuß vnd bildnuß Gottes/ hiemit iſt alsbald eingethan vnd geſchrieben das Geſetze/ oder der wille GOttes in eines jeglichen Menſchen Hertze: Nun was iſt die Natur vnd Eygenſchafft einer Bildnuß? Ein jede Bildnuß iſt nicht von jhr ſelbſt. 1.Sie iſt nicht jhr ſelbſt eygen/ ſondern deß von dem ſie gemacht iſt. 2.Sie weiſet vnd fuͤhret auch nicht auff ſich ſelber/ ſondern zu dem/3. Sie mag auch ohne den nicht ſeyn noch beſtehen/ von dem ſie jhr4. Erſtlich/ dieweil er ein Ebenbild deß Vatters iſt/ ſo iſt er nicht von1. Er iſt nit ſein ſelbſt eygen/ denn er thut nicht ſein/ ſondern deß Vat-2. Er weiſet vnd fuͤhret auch nicht auff ſich ſelber/ ſondern zu dem deß3. Er mag auch ohne den Vatter nit ſeyn/ er hat all ſein Weſen vom4. Gott
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Das Ander Buͤchlein.
Wolleſtu aber gerne wiſſen vnnd erkennen Chriſtum oder ſein Leben/
das iſt/ die gantze Schrifft/ was Gott damit meynet/ dann Chriſtus iſt
das gantze Geſetze/ vnd alle Propheten/ So fahe an mit ernſt zubeden-
cken die Art/ Natur vnd Eygenſchafft einer Bildnuß/ Adam/ das iſt/
ein jeder Menſch wird geſchaffen zum gleichnuß vnd bildnuß Gottes/
hiemit iſt alsbald eingethan vnd geſchrieben das Geſetze/ oder der wille
GOttes in eines jeglichen Menſchen Hertze: Nun was iſt die Natur
vnd Eygenſchafft einer Bildnuß?
Ein jede Bildnuß iſt nicht von jhr ſelbſt.
Sie iſt nicht jhr ſelbſt eygen/ ſondern deß von dem ſie gemacht iſt.
Sie weiſet vnd fuͤhret auch nicht auff ſich ſelber/ ſondern zu dem/
deß Bildnuß ſie iſt.
3.
Sie mag auch ohne den nicht ſeyn noch beſtehen/ von dem ſie jhr
Weſen hat/ die Natur Art vnd Eygenſchafft ſiheſt du gantz vnd voll-
koͤmblich in dem leben Chriſti.
4.
Erſtlich/ dieweil er ein Ebenbild deß Vatters iſt/ ſo iſt er nicht von
jhm ſelber/ ſondern vom Vatter.
1.
Er iſt nit ſein ſelbſt eygen/ denn er thut nicht ſein/ ſondern deß Vat-
ters wiklen.
2.
Er weiſet vnd fuͤhret auch nicht auff ſich ſelber/ ſondern zu dem deß
Bildnuß er traͤget/ nemblich zum Vatter: Alſo iſt Chriſtus die Thuͤr
in Himmel zum Vatter/ wer in jhm wandelt/ der ſtoͤſſet ſich nicht/ ir-
ret auch nicht.
3.
Er mag auch ohne den Vatter nit ſeyn/ er hat all ſein Weſen vom
Vatter/ vnd bleibet im Vatter/ vnd der Vatter in jhme/ vnnd iſt mit
dem Vatter eins/ Joh. 14. Wann Paulus ſaget/ Wir ſollen anziehen
den neuwen Menſchen/ der nach Gott geſchaffen iſt/ in vollkommener
Heiligkeit vnd Gerechtigkeit/ oder weñ Chriſtus ſpricht/ ſeyt vollkom-
men wie euwer Vatter vollkommen iſt im Himmel/ ſo meynet er/ daß
wir ſollen leben nach Art vnd Eygenſchafft deß Bildnuß/ das iſt/ W??
ſollen im Glauben leben/ Wir ſollen das Leben Chriſti an vns nem-
men: Als/ wir ſollen annemmen vnd recht halten die Natur/ Art vnnd
Eygenſchafft einer Bildnuß/ als nemlich/ daß wir dem Allmaͤchtigen
Gott
4.
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