Weigel, Valentin: Gnothi seavton Oder cognosce teipsum genandt. Das Newe Erkenne dich selbst. Bd. 3. Neustadt, 1618.Gnothi Seavton. dem Sahmen Wachsen vnd vnterstehet sich per contrariadie contraria zuvertreiben/ füret eine falsche Philosophia vnd Physicam hierein/ bleibet hangen an dem Newen jrrthumm/ das jhm doch Alt ist/ dieweil es jhm länger geweret hat. Die warheit ist noch Elter/ den sie ist bald in der Schöpfun- ge also gewesen/ kehret alles vmb/ das alte heisset er newe/ vnd das newealt/ wie einsmahls ein Doctor zu mir sprach/ da ich in Academia Studieret: Wenn Pa- racelsi Philosophia 2000. Jahr| geweret hette/ wie deß Aristotelis so wolten wir jhm auch glauben. Darauff war vnd ist noch mein Antwort: Antiquissimum quodq; verissimum, Je Elter ein ding ist/ je wahrhafftiger die warheit ist/ ja ehe als die Lüge/ Christus ist ehe dann der Antichrist. Gott ist ehe dem Creatur/ der da hat Phi- losophiam veram bald mit der Welt geschaffen/ seine Physica bleibet vnbeweglich/ seine Medicina. Ob gleich Aristoteles vnd Galenus zu jhrer zeit andere Principia vnd dogmata einfuren/ ist darumb der grund der warheit nicht entnommen worden. Aber wie gesagt der falsche Philosophus Medicus, setzt seine terminos Philoso- phiae, medicinae auff Menschen/ nicht auff die Natur/ nicht auff Gott begehrt/ nicht weiter zu studieren/ saget auch wie etliche Theologi, es könne keiner daruber kom- men/ keiner könne es besser finden/ gleich als wehre GOtt gestorben/ alß hette ein Mensch mehr von dem zwyfachen limo als der ander. Sie wollen sich nicht selber kennen/ theten sie das/ vnd lerneten sich kennen/ so mussen sie auch eben das studieren vnd erkennen/ darauß der Mensch ge- macht ist/ Auß den 4. Seulen der Welt/ das ist/ auß den Elementen ist er genommen/ vnnd auß allen geschöpffen dieses E ij
Gnothi Seavton. dem Sahmen Wachſen vñ vnterſtehet ſich per contrariadie contraria zuvertreiben/ fuͤret eine falſche Philoſophiā vñ Phyſicam hierein/ bleibet hangẽ an dem Newẽ jrrthum̃/ das jhm doch Alt iſt/ dieweil es jhm laͤnger geweret hat. Die warheit iſt noch Elter/ den ſie iſt bald in der Schoͤpfun- ge alſo geweſen/ kehret alles vmb/ das alte heiſſet er newe/ vnd das newealt/ wie einsmahls ein Doctor zu mir ſprach/ da ich in Academia Studieret: Wenn Pa- racelſi Philoſophia 2000. Jahr| geweret hette/ wie deß Ariſtotelis ſo wolten wir jhm auch glauben. Darauff war vnd iſt noch mein Antwort: Antiquiſsimum quodq́; veriſsimum, Je Elter ein ding iſt/ je wahrhafftiger die warheit iſt/ ja ehe als die Luͤge/ Chriſtus iſt ehe dann der Antichriſt. Gott iſt ehe dem Creatur/ der da hat Phi- loſophiam veram bald mit der Welt geſchaffen/ ſeine Phyſica bleibet vnbeweglich/ ſeine Medicina. Ob gleich Ariſtoteles vnd Galenus zu jhrer zeit andere Principia vnd dogmata einfůren/ iſt darumb der grund der warheit nicht entnommen worden. Aber wie geſagt der falſche Philoſophus Medicus, ſetzt ſeine terminos Philoſo- phiæ, medicinæ auff Menſchen/ nicht auff die Natur/ nicht auff Gott begehrt/ nicht weiter zu ſtudieren/ ſaget auch wie etliche Theologi, es koͤnne keiner darůber kom- men/ keiner koͤnne es beſſer finden/ gleich als wehre GOtt geſtorben/ alß hette ein Menſch mehr von dem zwyfachen limo als der ander. Sie wollen ſich nicht ſelber kennen/ theten ſie das/ vnd lerneten ſich kennen/ ſo můſſen ſie auch eben das ſtudieren vnd erkennen/ darauß der Menſch ge- macht iſt/ Auß den 4. Seulen der Welt/ das iſt/ auß den Elementen iſt er genommen/ vnnd auß allen geſchoͤpffen dieſes E ij
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Gnothi Seavton.
dem Sahmen Wachſen vñ vnterſtehet ſich per contraria
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vñ Phyſicam hierein/ bleibet hangẽ an dem Newẽ jrrthum̃/
das jhm doch Alt iſt/ dieweil es jhm laͤnger geweret hat.
Die warheit iſt noch Elter/ den ſie iſt bald in der Schoͤpfun-
ge alſo geweſen/ kehret alles vmb/ das alte heiſſet er
newe/ vnd das newealt/ wie einsmahls ein Doctor zu
mir ſprach/ da ich in Academia Studieret: Wenn Pa-
racelſi Philoſophia 2000. Jahr| geweret hette/ wie
deß Ariſtotelis ſo wolten wir jhm auch glauben. Darauff
war vnd iſt noch mein Antwort: Antiquiſsimum quodq́;
veriſsimum, Je Elter ein ding iſt/ je wahrhafftiger die
warheit iſt/ ja ehe als die Luͤge/ Chriſtus iſt ehe dann
der Antichriſt. Gott iſt ehe dem Creatur/ der da hat Phi-
loſophiam veram bald mit der Welt geſchaffen/ ſeine
Phyſica bleibet vnbeweglich/ ſeine Medicina. Ob gleich
Ariſtoteles vnd Galenus zu jhrer zeit andere Principia
vnd dogmata einfůren/ iſt darumb der grund der warheit
nicht entnommen worden. Aber wie geſagt der falſche
Philoſophus Medicus, ſetzt ſeine terminos Philoſo-
phiæ, medicinæ auff Menſchen/ nicht auff die Natur/
nicht auff Gott begehrt/ nicht weiter zu ſtudieren/ ſaget
auch wie etliche Theologi, es koͤnne keiner darůber kom-
men/ keiner koͤnne es beſſer finden/ gleich als wehre GOtt
geſtorben/ alß hette ein Menſch mehr von dem zwyfachen
limo als der ander. Sie wollen ſich nicht ſelber kennen/
theten ſie das/ vnd lerneten ſich kennen/ ſo můſſen ſie auch
eben das ſtudieren vnd erkennen/ darauß der Menſch ge-
macht iſt/ Auß den 4. Seulen der Welt/ das iſt/ auß den
Elementen iſt er genommen/ vnnd auß allen geſchoͤpffen
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Zitationshilfe: | Weigel, Valentin: Gnothi seavton Oder cognosce teipsum genandt. Das Newe Erkenne dich selbst. Bd. 3. Neustadt, 1618, S. 18. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/weigel_gnothi03_1618/35>, abgerufen am 16.07.2024. |