Weigel, Valentin: Gnothi seavton Oder cognosce teipsum genandt. Das Newe Erkenne dich selbst. Bd. 3. Neustadt, 1618.Dritter Theil deß bath verachtet/ auß GOTT in silentio nicht habenwarten wollen/ dargegen der falsche Theologus der solche Schrifft studiret vnnd lieset ist blind/ mag nicht sehen das helle Liecht/ wenn er studiren sol/ sag ich/ Gott der HErr pflantzet einen Lust Garten vnd setzet den Men- schen darein etc. Der suchet was seine Praeceptores oder Väter darvon sagen/ findet nichts/ oder ja eine Lügen/ begehret nicht weiter zu studiren/ disputiret deloco Pa- radysi, Es sey vber den Monden/ denn die Sündfluth hett es sonsten hinweg gewaschen/ ist wie Jener der seyn Roß suchte vnnd saß doch drauff/ sprach zu einem lieber hastu nicht meine Grawe gesehen? Der antwor- tet jhme/ du Narr sitzestu doch drauff/ Also hette der fal- sche Theologus eben so wol das in sich/ darauß er ge- macht ist/ er wil sich aber selber nicht erkennen lernen/ begehret auch nicht das man jhn zu sich selber leite vnnd fuhre. Darumb dappet er wie ein Blinder an der Wandt suchet hin vnnd wider bey den Seribenten eine Außlegung nach der andern/ vnd was sie sagen das glaubeter/ als wehren es eitel Oracula. Also geschicht vnns Armen Leuten/ daß wir das Gott gebot den Menschen vnd sprach: Von allen Erkent-
Dritter Theil deß bath verachtet/ auß GOTT in ſilentio nicht habenwarten wollen/ dargegen der falſche Theologus der ſolche Schrifft ſtudiret vnnd lieſet iſt blind/ mag nicht ſehen das helle Liecht/ wenn er ſtudiren ſol/ ſag ich/ Gott der HErr pflantzet einen Luſt Garten vnd ſetzet den Men- ſchen darein etc. Der ſuchet was ſeine Præceptores oder Vaͤter darvon ſagen/ findet nichts/ oder ja eine Luͤgen/ begehret nicht weiter zu ſtudiren/ diſputiret deloco Pa- radyſi, Es ſey vber den Monden/ denn die Suͤndfluth hett es ſonſten hinweg gewaſchen/ iſt wie Jener der ſeyn Roß ſuchte vnnd ſaß doch drauff/ ſprach zu einem lieber haſtu nicht meine Grawe geſehen? Der antwor- tet jhme/ du Narr ſitzeſtu doch drauff/ Alſo hette der fal- ſche Theologus eben ſo wol das in ſich/ darauß er ge- macht iſt/ er wil ſich aber ſelber nicht erkennen lernen/ begehret auch nicht das man jhn zu ſich ſelber leite vnnd fůhre. Darumb dappet er wie ein Blinder an der Wandt ſuchet hin vnnd wider bey den Seribenten eine Außlegung nach der andern/ vnd was ſie ſagen das glaubeter/ als wehren es eitel Oracula. Alſo geſchicht vnns Armen Leuten/ daß wir das Gott gebot den Menſchen vnd ſprach: Von allen Erkent-
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Dritter Theil deß
bath verachtet/ auß GOTT in ſilentio nicht haben
warten wollen/ dargegen der falſche Theologus der
ſolche Schrifft ſtudiret vnnd lieſet iſt blind/ mag nicht
ſehen das helle Liecht/ wenn er ſtudiren ſol/ ſag ich/ Gott
der HErr pflantzet einen Luſt Garten vnd ſetzet den Men-
ſchen darein etc. Der ſuchet was ſeine Præceptores oder
Vaͤter darvon ſagen/ findet nichts/ oder ja eine Luͤgen/
begehret nicht weiter zu ſtudiren/ diſputiret deloco Pa-
radyſi, Es ſey vber den Monden/ denn die Suͤndfluth
hett es ſonſten hinweg gewaſchen/ iſt wie Jener der
ſeyn Roß ſuchte vnnd ſaß doch drauff/ ſprach zu einem
lieber haſtu nicht meine Grawe geſehen? Der antwor-
tet jhme/ du Narr ſitzeſtu doch drauff/ Alſo hette der fal-
ſche Theologus eben ſo wol das in ſich/ darauß er ge-
macht iſt/ er wil ſich aber ſelber nicht erkennen lernen/
begehret auch nicht das man jhn zu ſich ſelber leite vnnd
fůhre. Darumb dappet er wie ein Blinder an der Wandt
ſuchet hin vnnd wider bey den Seribenten eine Außlegung
nach der andern/ vnd was ſie ſagen das glaubeter/ als
wehren es eitel Oracula.
Alſo geſchicht vnns Armen Leuten/ daß wir das
Liecht bey der Finſterniß ſuchen wollen die Warheit auß
dem verlogenen Maul holen wollen/ vnnd GOTT
hette vnns Liechtes genug geben/ wir aber verzweiffeln
an GOTT vnnd wollen nicht erwachen in dem Scha-
tze/ das GOTT in das jrrdiſche Gefaͤß gelegt hat.
Jtem der wahre Theologus nimbt fuͤr ſich zu leſen/ zu
ſtudiren Gen: 2.
2. Cor. 4.
Gott gebot den Menſchen vnd ſprach: Von allen
Baͤumen im Garten magſtu eſſen/ aber vom Baum deß
Erkent-
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