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Weigel, Valentin: Gnothi seavton Oder cognosce teipsum genandt. Das Newe Erkenne dich selbst. Bd. 3. Neustadt, 1618.

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Dritter Theil des
(welche die Welt Fantasten vnd Narren heist) sondern haben den
Verstandt bey sich in geheim verborgen/ vmb der vndanck-
baren Welt willen/ solches alles sag ich darumb/ das diß
mein Gnothi Seavton nichts newes seyn/ vnd das zu al-
len zeiten neben der Lügen die Warheit vnd neben dem fal-
schen das gerechte auffwächset/ wie dann in einem jeden
Menschen dz gute vnd böse beysammen gefunden wird/ zwe-
ne Sahmen ein guter vnd ein böser/ denn er ist ja der verbot-
tene Baum in medio horti, so du dich anders wilt kennen/
darvon er nicht soll den Todt essen. Die Erkentniß sei-
ner selbst/ hat Adam auß dem Paradeiß getrieben/ durchs
Liecht der Natur/ das so starck in jhm war/ das war die
Schlange/ so bey diesem Baume wohnet/ Ließ das
nützliche Büchlein De Arbore scientiae boni ac mali
Deutsch vnnd Lateinssch/ also muß die Erkentniß seiner
selbst/ den Menschen widerumb führen vnd bringen in den
Himmel/ in alle himlische Weißheit/ das ist/ das Liecht/
der Gnaden in Christo Jesu/ das ist/ die himlische Schlan-
ge muß die jrdische Schlange verschlingen/ wie die Schlag
Moysi verschlang deß Jambers Schlange/ den Gnade
ist mächtige als Natur/ etc. Mich jammert der Blinden
geringverstendigen Theologen, die da diß Büchlein de
Arborescientiae boni & mali
weder kennen noch verste-
hen/ wie sie doch predigen mögen vom alten vnnd newen
Menschen/ von Adam vnd Christo/ darin Gesetz vnd Ev-
angelium zusammen gefast ist/ sagen auch/ es sey ein new
Ding/ newe Lehre. Ohetten sie die Biblia besser gelesen/
so würden sie in solcher Finsterniß vnd Blindheit nicht ste-
cken/ Sie kennen sich selber nicht/ weder von jnnen noch von
aussen/ diesen Punet guthertziger Leser mercke mit Fleiß/
welcher Lehrer/ Prediger/ Praeceptor Buch etc. Dich nit

Dritter Theil des
(welche die Welt Fantaſten vñ Narrẽ heiſt) ſondern habẽ dẽ
Verſtandt bey ſich in geheim verborgen/ vmb der vndanck-
baren Welt willen/ ſolches alles ſag ich darumb/ das diß
mein Gnothi Seavton nichts newes ſeyn/ vnd das zu al-
len zeiten neben der Luͤgen die Warheit vnd neben dem fal-
ſchen das gerechte auffwaͤchſet/ wie dann in einem jeden
Menſchen dz gute vnd boͤſe beyſam̃en gefunden wird/ zwe-
ne Sahmen ein guter vnd ein boͤſer/ deñ er iſt ja der verbot-
tene Baum in medio horti, ſo du dich anders wilt kennen/
darvon er nicht ſoll den Todt eſſen. Die Erkentniß ſei-
ner ſelbſt/ hat Adam auß dem Paradeiß getrieben/ durchs
Liecht der Natur/ das ſo ſtarck in jhm war/ das war die
Schlange/ ſo bey dieſem Baume wohnet/ Ließ das
nuͤtzliche Buͤchlein De Arbore ſcientiæ boni ac mali
Deutſch vnnd Lateinſſch/ alſo muß die Erkentniß ſeiner
ſelbſt/ den Menſchen widerumb fuͤhren vnd bringen in den
Himmel/ in alle himliſche Weißheit/ das iſt/ das Liecht/
der Gnaden in Chriſto Jeſu/ das iſt/ die himliſche Schlan-
ge muß die jrdiſche Schlange verſchlingen/ wie die Schlãg
Moyſi verſchlang deß Jambers Schlange/ den Gnade
iſt maͤchtige als Natur/ etc. Mich jammert der Blinden
geringverſtendigen Theologen, die da diß Buͤchlein de
Arboreſcientiæ boni & mali
weder kennen noch verſte-
hen/ wie ſie doch predigen moͤgen vom alten vnnd newen
Menſchen/ von Adam vnd Chriſto/ darin Geſetz vnd Ev-
angelium zuſammen gefaſt iſt/ ſagen auch/ es ſey ein new
Ding/ newe Lehre. Ohetten ſie die Biblia beſſer geleſen/
ſo wuͤrden ſie in ſolcher Finſterniß vnd Blindheit nicht ſte-
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Zitationshilfe: Weigel, Valentin: Gnothi seavton Oder cognosce teipsum genandt. Das Newe Erkenne dich selbst. Bd. 3. Neustadt, 1618, S. . In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/weigel_gnothi03_1618/14>, abgerufen am 23.11.2024.