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Weigel, Valentin: Gnothi seauton. Nosce te ipsum. Erkenne dich selber O Mensch. Neustadt, 1618.

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Das Ander Büchlein.
hat vnd kan/ auch mit furchten nur die blosse noturfft davon
nehmen/ sich vnnd die Seinen zuernehren vnnd den Armen
zu helffen. Wer also darmit handelt/ deme gönnet
sie G O T T gar wol/ kan sie auch in der To-
desstunde gar leichtlich von sich legen/ als hette er sie
nicht gehabt oder erkant/ Vnd wenn er hinstirbet/ schadets
jhm gar nichts/ das er auff Erden sey ein Allchimista ge-
wesen. Aber waß thut die gantze Welt mit solchen/ als
Könige/ Fürsten/ Herren/ Edel/ Vnedel? Sie suchen
mit solchem Ernst/ das sie darfür Christi vergessen/ des
gebotenen Sabbaths. Sonderlich helffen darzu die vmb-
leuffer/ Landbetrieger/ wollen andere Reich machen/ blei-
ben selbst Bettler.

Warumb suchen alle Stände in der Welt in der All-
chimia/ als alleine/ das sie gerne finden wolten Sonn vnnd
Mond/ das sie mehr hetten für andern (so es solte gemein
sein/ es were ein solch ding/ Daß das aller ergeste vbel da-
raus entstehen würde/ dergleichen nie in der Welt were er-
höret worden) mehr den jhnen not wehre/ das sie vorrath
hetten (jhnen ein gut/ wollustig/ Reiches Leben verschaf-
fen) vnnd niemandts dürfften gehorsam sein/ sondern weren
durfftloß wie Gott/ dürfften recht beten: Vnser teglich
Brot/ etc. könten jhnen selbst helffen (du würdest wunder
senhen vnd hören/ vnd wunder erfahren/ was für sachen dar-
aus entstehen würden/ wann nur 2. oder 3. Fürsten es vber-
kemen/ vnter denen/ das es mit so embsiger Begierde su-
chen/ vnd nachforschen) Jhr selbst Gott sein. Darumb
sprechen sie: Ach daß ich doch etwas könte finden vnd haben/
das ich niemands dürffte in die Hende sehen/ noch dienen/
nicht Arbeiten/ noch gehorsam sein/ Das ist so viel geredt:
Ach Gott/ giech mit Reich thumb (Die Armut/ das Creutz/

die
N

Das Ander Buͤchlein.
hat vnd kan/ auch mit furchten nur die bloſſe noturfft davon
nehmen/ ſich vnnd die Seinen zuernehren vnnd den Armen
zu helffen. Wer alſo darmit handelt/ deme goͤnnet
ſie G O T T gar wol/ kan ſie auch in der To-
desſtunde gar leichtlich von ſich legen/ als hette er ſie
nicht gehabt oder erkant/ Vnd wenn er hinſtirbet/ ſchadets
jhm gar nichts/ das er auff Erden ſey ein Allchimiſta ge-
weſen. Aber waß thut die gantze Welt mit ſolchen/ als
Koͤnige/ Fuͤrſten/ Herren/ Edel/ Vnedel? Sie ſuchen
mit ſolchem Ernſt/ das ſie darfuͤr Chriſti vergeſſen/ des
gebotenen Sabbaths. Sonderlich helffen darzu die vmb-
leuffer/ Landbetrieger/ wollen andere Reich machen/ blei-
ben ſelbſt Bettler.

Warumb ſuchen alle Staͤnde in der Welt in der All-
chimia/ als alleine/ das ſie gerne finden wolten Sonn vnnd
Mond/ das ſie mehr hetten fuͤr andern (ſo es ſolte gemein
ſein/ es were ein ſolch ding/ Daß das aller ergeſte vbel da-
raus entſtehen wuͤrde/ dergleichen nie in der Welt were er-
hoͤret worden) mehr den jhnen not wehre/ das ſie vorrath
hetten (jhnen ein gut/ wolluſtig/ Reiches Leben verſchaf-
fen) vnnd niemandts duͤrfften gehorſam ſein/ ſondern weren
durfftloß wie Gott/ duͤrfften recht beten: Vnſer teglich
Brot/ etc. koͤnten jhnen ſelbſt helffen (du wuͤrdeſt wunder
ſẽhen vnd hoͤren/ vnd wunder erfahren/ was fuͤr ſachen dar-
aus entſtehen wuͤrden/ wann nur 2. oder 3. Fuͤrſten es vber-
kemen/ vnter denen/ das es mit ſo embſiger Begierde ſu-
chen/ vnd nachforſchen) Jhr ſelbſt Gott ſein. Darumb
ſprechen ſie: Ach daß ich doch etwas koͤnte finden vnd haben/
das ich niemands duͤrffte in die Hende ſehen/ noch dienen/
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Ach Gott/ giech mit Reich thumb (Die Armut/ das Creutz/

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[90/0097] Das Ander Buͤchlein. hat vnd kan/ auch mit furchten nur die bloſſe noturfft davon nehmen/ ſich vnnd die Seinen zuernehren vnnd den Armen zu helffen. Wer alſo darmit handelt/ deme goͤnnet ſie G O T T gar wol/ kan ſie auch in der To- desſtunde gar leichtlich von ſich legen/ als hette er ſie nicht gehabt oder erkant/ Vnd wenn er hinſtirbet/ ſchadets jhm gar nichts/ das er auff Erden ſey ein Allchimiſta ge- weſen. Aber waß thut die gantze Welt mit ſolchen/ als Koͤnige/ Fuͤrſten/ Herren/ Edel/ Vnedel? Sie ſuchen mit ſolchem Ernſt/ das ſie darfuͤr Chriſti vergeſſen/ des gebotenen Sabbaths. Sonderlich helffen darzu die vmb- leuffer/ Landbetrieger/ wollen andere Reich machen/ blei- ben ſelbſt Bettler. Warumb ſuchen alle Staͤnde in der Welt in der All- chimia/ als alleine/ das ſie gerne finden wolten Sonn vnnd Mond/ das ſie mehr hetten fuͤr andern (ſo es ſolte gemein ſein/ es were ein ſolch ding/ Daß das aller ergeſte vbel da- raus entſtehen wuͤrde/ dergleichen nie in der Welt were er- hoͤret worden) mehr den jhnen not wehre/ das ſie vorrath hetten (jhnen ein gut/ wolluſtig/ Reiches Leben verſchaf- fen) vnnd niemandts duͤrfften gehorſam ſein/ ſondern weren durfftloß wie Gott/ duͤrfften recht beten: Vnſer teglich Brot/ etc. koͤnten jhnen ſelbſt helffen (du wuͤrdeſt wunder ſẽhen vnd hoͤren/ vnd wunder erfahren/ was fuͤr ſachen dar- aus entſtehen wuͤrden/ wann nur 2. oder 3. Fuͤrſten es vber- kemen/ vnter denen/ das es mit ſo embſiger Begierde ſu- chen/ vnd nachforſchen) Jhr ſelbſt Gott ſein. Darumb ſprechen ſie: Ach daß ich doch etwas koͤnte finden vnd haben/ das ich niemands duͤrffte in die Hende ſehen/ noch dienen/ nicht Arbeiten/ noch gehorſam ſein/ Das iſt ſo viel geredt: Ach Gott/ giech mit Reich thumb (Die Armut/ das Creutz/ die N

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Zitationshilfe: Weigel, Valentin: Gnothi seauton. Nosce te ipsum. Erkenne dich selber O Mensch. Neustadt, 1618, S. 90. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/weigel_gnothi02_1618/97>, abgerufen am 22.11.2024.