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Weigel, Valentin: Gnothi seauton. Nosce te ipsum. Erkenne dich selber O Mensch. Neustadt, 1618.

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Erkenne dich selber/
gus, so wenig in dem Himmel/ als der Zeuberer/ Schwartz-
Künstler.

Vrsache/ es ist alles ein gewechse aus dem Gestirne/
aus dem Mercurio, auß dem 9. vnd Dritten Hause/ wel-
che Alte geburt in den Himmel nicht kan kommen. Zum
Andern/ ist nicht mehr im Reiche Gottes/ als ein Einiger
Standt/ das ist/ der Christen Standt/ do findet man we-
der Ordensleuthe noch Mönche/ noch Nonnen/ noch Be-
geynen/ Jst nur ein Menschliche Melancholey durch hülf-
fe des Sathans erdacht.

Sprichstu/ Sol man den sich gar nicht alleine abson-
dern/ von der Welt in ein Kloster/ oder in einen Wald lauf-
fen/ Sol man den gar nicht Magiam lehrnen/ haben sich
doch viel fromme Väter abgesondert? Antwort. Ob es
gleich etliche eine zeitlang gethan haben/ So ists doch ge-
schehen aus wichtigen vrsachen/ das es Gott sie geheissen
habe/ vnd seind auch offtmahls sehr fromme leuthe in Klö-
stern vnnd Wälden gewesen. Aber darauß folget nicht/
das wir jhnen flugs solten nachfolgen/ es jhnen nach thun/
Gott heiß es vns dann auch: Das doch nicht geschehen wird.
Wir haben ein Muster vnd fürbilde an dem Sohne Got-
tes/ dem sollen wir alleine nach folgen/ vnd weder Abraham
noch Johanni dem Teuffer. Jn der Welt sollen wir bleiben/
das Creutz auff vns nehmen vnnd Christo nachtragen/ vnd
ja nicht einen sonderlichen Orden an vns nehmen (Außsin-
nen) mit Kleydung/ Sitten/ Geberden/ Speisen/ noch
in Klöster oder Wälde lauffen: Es ist alles wider den hei-
ligen Glauben. Stirbestu darinnen/ vnnd hast solches ge-
stirne im Sabbath nicht abgeworffen/ so fehrestu bey der
warheit in Abgrund der Hellen. Denn Warlich/ so der

Ehstand/

Erkenne dich ſelber/
gus, ſo wenig in dem Himmel/ als der Zeuberer/ Schwartz-
Kuͤnſtler.

Vrſache/ es iſt alles ein gewechſe aus dem Geſtirne/
aus dem Mercurio, auß dem 9. vnd Dritten Hauſe/ wel-
che Alte geburt in den Himmel nicht kan kommen. Zum
Andern/ iſt nicht mehr im Reiche Gottes/ als ein Einiger
Standt/ das iſt/ der Chriſten Standt/ do findet man we-
der Ordensleuthe noch Moͤnche/ noch Nonnen/ noch Be-
geynen/ Jſt nur ein Menſchliche Melancholey durch huͤlf-
fe des Sathans erdacht.

Sprichſtu/ Sol man den ſich gar nicht alleine abſon-
dern/ von der Welt in ein Kloſter/ oder in einen Wald lauf-
fen/ Sol man den gar nicht Magiam lehrnen/ haben ſich
doch viel fromme Vaͤter abgeſondert? Antwort. Ob es
gleich etliche eine zeitlang gethan haben/ So iſts doch ge-
ſchehen aus wichtigen vrſachen/ das es Gott ſie geheiſſen
habe/ vnd ſeind auch offtmahls ſehr fromme leuthe in Kloͤ-
ſtern vnnd Waͤlden geweſen. Aber darauß folget nicht/
das wir jhnen flugs ſolten nachfolgen/ es jhnen nach thun/
Gott heiß es vns dann auch: Das doch nicht geſchehen wird.
Wir haben ein Muſter vnd fuͤrbilde an dem Sohne Got-
tes/ dem ſollen wir alleine nach folgen/ vnd weder Abraham
noch Johanni dem Teuffer. Jn der Welt ſollen wir bleiben/
das Creutz auff vns nehmen vnnd Chriſto nachtragen/ vnd
ja nicht einen ſonderlichen Orden an vns nehmen (Außſin-
nen) mit Kleydung/ Sitten/ Geberden/ Speiſen/ noch
in Kloͤſter oder Waͤlde lauffen: Es iſt alles wider den hei-
ligen Glauben. Stirbeſtu darinnen/ vnnd haſt ſolches ge-
ſtirne im Sabbath nicht abgeworffen/ ſo fehreſtu bey der
warheit in Abgrund der Hellen. Denn Warlich/ ſo der

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[87/0094] Erkenne dich ſelber/ gus, ſo wenig in dem Himmel/ als der Zeuberer/ Schwartz- Kuͤnſtler. Vrſache/ es iſt alles ein gewechſe aus dem Geſtirne/ aus dem Mercurio, auß dem 9. vnd Dritten Hauſe/ wel- che Alte geburt in den Himmel nicht kan kommen. Zum Andern/ iſt nicht mehr im Reiche Gottes/ als ein Einiger Standt/ das iſt/ der Chriſten Standt/ do findet man we- der Ordensleuthe noch Moͤnche/ noch Nonnen/ noch Be- geynen/ Jſt nur ein Menſchliche Melancholey durch huͤlf- fe des Sathans erdacht. Sprichſtu/ Sol man den ſich gar nicht alleine abſon- dern/ von der Welt in ein Kloſter/ oder in einen Wald lauf- fen/ Sol man den gar nicht Magiam lehrnen/ haben ſich doch viel fromme Vaͤter abgeſondert? Antwort. Ob es gleich etliche eine zeitlang gethan haben/ So iſts doch ge- ſchehen aus wichtigen vrſachen/ das es Gott ſie geheiſſen habe/ vnd ſeind auch offtmahls ſehr fromme leuthe in Kloͤ- ſtern vnnd Waͤlden geweſen. Aber darauß folget nicht/ das wir jhnen flugs ſolten nachfolgen/ es jhnen nach thun/ Gott heiß es vns dann auch: Das doch nicht geſchehen wird. Wir haben ein Muſter vnd fuͤrbilde an dem Sohne Got- tes/ dem ſollen wir alleine nach folgen/ vnd weder Abraham noch Johanni dem Teuffer. Jn der Welt ſollen wir bleiben/ das Creutz auff vns nehmen vnnd Chriſto nachtragen/ vnd ja nicht einen ſonderlichen Orden an vns nehmen (Außſin- nen) mit Kleydung/ Sitten/ Geberden/ Speiſen/ noch in Kloͤſter oder Waͤlde lauffen: Es iſt alles wider den hei- ligen Glauben. Stirbeſtu darinnen/ vnnd haſt ſolches ge- ſtirne im Sabbath nicht abgeworffen/ ſo fehreſtu bey der warheit in Abgrund der Hellen. Denn Warlich/ ſo der Ehſtand/

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Zitationshilfe: Weigel, Valentin: Gnothi seauton. Nosce te ipsum. Erkenne dich selber O Mensch. Neustadt, 1618, S. 87. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/weigel_gnothi02_1618/94>, abgerufen am 22.11.2024.