Weigel, Valentin: Gnothi seauton. Nosce te ipsum. Erkenne dich selber O Mensch. Neustadt, 1618.Erkenne dich selber/ vmb zeuget den die Schrifft/ dz die Obrigkeit auß Gott sey/vnd ein Ordnung GOttes? Responsio. Sechs Tage magstu ein Furste sein/ aber am Siebenden gedencke des Sabbaths/ das du jhn haltest. Nicht wie die verdampten/ die an einem Sontag von jhrem Pfaffen eine Predigt hö- ren mit den Ohren/ Ja wol alle Tage Morgens/ auß einem Göttlichen Schein/ vnd darnach die andern stunden mit Jagen/ Pancketiren/ Fressen/ Sauffen/ Spielen/ Huren/ etc. Zubringen/ das ist furwar kein Sabbath/ son- dern ein Fürstenleben/ (a Christi vestigiis quam longis- sima, remotißima, alienißima, &c. Vita) Jch sage/ Du solt Sabbath halten/ wie jhn Gott selbst gebotten hat/ Nemlich Sechs Tage magstu ein Fürste sein/ Aber am Siebenden Tage (So wirds baldt mit dir anders werden/ dein Hertz im Leibe wird sich vmbkehren/ vnd alles was dir zuvor ein lust/ Frewd/ vnnd Paradeiß were gewesen/ das wurde dir jtzt sein ein Qual/ Marter/ Pein/ Helle) Sol- lest du dich mit Ernst vmb Gottes Wort bekümmern/ dassel- bige lesen/ vnd so tieff bedencken/ daß du Endlich in ein ver- gessen aller dingen kemest/ vnnd fürnemlich deiner selbsten welches da ist/ Beten/ im Geist vnnd in der warheit/ oder mit Christo Sterben/ den das Rechte Beten ist nichts anders dann Sterben/ vnd das ist der Sabbath/ wel- chen dir dein Hoff Praedieant vielleicht dein Lebenlang nicht gewiesen noch Fürgehalten hat. Wann du nun wider zu dir selber kommen bist/ so be- So
Erkenne dich ſelber/ vmb zeuget den die Schrifft/ dz die Obrigkeit auß Gott ſey/vnd ein Ordnung GOttes? Reſponſio. Sechs Tage magſtu ein Fůrſte ſein/ aber am Siebenden gedencke des Sabbaths/ das du jhn halteſt. Nicht wie die verdampten/ die an einem Sontag von jhrem Pfaffen eine Predigt hoͤ- ren mit den Ohren/ Ja wol alle Tage Morgens/ auß einem Goͤttlichen Schein/ vnd darnach die andern ſtunden mit Jagen/ Pancketiren/ Freſſen/ Sauffen/ Spielen/ Huren/ etc. Zubringen/ das iſt fůrwar kein Sabbath/ ſon- dern ein Fuͤrſtenleben/ (à Chriſti veſtigiis quàm longiſ- ſima, remotißima, alienißima, &c. Vita) Jch ſage/ Du ſolt Sabbath halten/ wie jhn Gott ſelbſt gebotten hat/ Nemlich Sechs Tage magſtu ein Fuͤrſte ſein/ Aber am Siebenden Tage (So wirds baldt mit dir anders werden/ dein Hertz im Leibe wird ſich vmbkehren/ vnd alles was dir zuvor ein luſt/ Frewd/ vnnd Paradeiß were geweſen/ das wůrde dir jtzt ſein ein Qual/ Marter/ Pein/ Helle) Sol- leſt du dich mit Ernſt vmb Gottes Wort bekuͤmmern/ daſſel- bige leſen/ vnd ſo tieff bedencken/ daß du Endlich in ein ver- geſſen aller dingen kemeſt/ vnnd fuͤrnemlich deiner ſelbſten welches da iſt/ Beten/ im Geiſt vnnd in der warheit/ oder mit Chriſto Sterben/ den das Rechte Beten iſt nichts anders dann Sterben/ vnd das iſt der Sabbath/ wel- chen dir dein Hoff Prædieant vielleicht dein Lebenlang nicht gewieſen noch Fuͤrgehalten hat. Wann du nun wider zu dir ſelber kommen biſt/ ſo be- So
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Erkenne dich ſelber/
vmb zeuget den die Schrifft/ dz die Obrigkeit auß Gott ſey/
vnd ein Ordnung GOttes? Reſponſio. Sechs Tage
magſtu ein Fůrſte ſein/ aber am Siebenden gedencke des
Sabbaths/ das du jhn halteſt. Nicht wie die verdampten/
die an einem Sontag von jhrem Pfaffen eine Predigt hoͤ-
ren mit den Ohren/ Ja wol alle Tage Morgens/ auß
einem Goͤttlichen Schein/ vnd darnach die andern ſtunden
mit Jagen/ Pancketiren/ Freſſen/ Sauffen/ Spielen/
Huren/ etc. Zubringen/ das iſt fůrwar kein Sabbath/ ſon-
dern ein Fuͤrſtenleben/ (à Chriſti veſtigiis quàm longiſ-
ſima, remotißima, alienißima, &c. Vita) Jch ſage/
Du ſolt Sabbath halten/ wie jhn Gott ſelbſt gebotten hat/
Nemlich Sechs Tage magſtu ein Fuͤrſte ſein/ Aber am
Siebenden Tage (So wirds baldt mit dir anders werden/
dein Hertz im Leibe wird ſich vmbkehren/ vnd alles was dir
zuvor ein luſt/ Frewd/ vnnd Paradeiß were geweſen/ das
wůrde dir jtzt ſein ein Qual/ Marter/ Pein/ Helle) Sol-
leſt du dich mit Ernſt vmb Gottes Wort bekuͤmmern/ daſſel-
bige leſen/ vnd ſo tieff bedencken/ daß du Endlich in ein ver-
geſſen aller dingen kemeſt/ vnnd fuͤrnemlich deiner ſelbſten
welches da iſt/ Beten/ im Geiſt vnnd in der warheit/ oder
mit Chriſto Sterben/ den das Rechte Beten iſt nichts
anders dann Sterben/ vnd das iſt der Sabbath/ wel-
chen dir dein Hoff Prædieant vielleicht dein Lebenlang nicht
gewieſen noch Fuͤrgehalten hat.
Wann du nun wider zu dir ſelber kommen biſt/ ſo be-
findeſtu die Warheit/ das der Todt Chriſti in dir die Newo
Geburt wircke/ vnnd dir eine Newe Nativitet mache:
Die Alte aber ſampt allem geſtirne von dir weg thue/
So
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Zitationshilfe: | Weigel, Valentin: Gnothi seauton. Nosce te ipsum. Erkenne dich selber O Mensch. Neustadt, 1618, S. 63. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/weigel_gnothi02_1618/70>, abgerufen am 18.07.2024. |