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Weigel, Valentin: Gnothi seauton. Nosce te ipsum. Erkenne dich selber O Mensch. Neustadt, 1618.

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Erkeime dich selber/
bath geboten/ vnnd Christus für gestellet/ als den vn-
terthanen/ vnd sie müssen sich eben so wol vmb wenden/ vnd
werden wie die Kinder/ als andere leuthe. Die Kinder ver-
lassen sich weder auff Schloß/ Schwerd/ Spieß noch Ge-
schütz/ wissen nichts davon (Wie man Städte/ Festun-
gen/ etc. Bawen/ Bollwerck graben vnd machen sollen/
wie soll Schwerdt vnd Spiesse Regieren/ wie man schies-
sen/ Schlachtordnung anstellen/ Lermen schlagen/ Stür-
men/ Scharmutzeln/ Rauben/ Plundern/ Stelen/ Ne-
men/ Hawen/ Stechen/ Schlagen/ Tödten/ Morden)
haben weder lust noch Trost an solchen dingen/ vnd werden
Selig.

Siehe/ eben also mussen die Potentaten Fursten
vnd Herren alle auch thun (ein jeder in sonderheit) mit jh-
ren Festungen/ Schlössern/ Kriegs Rüstungen/ gar kei-
ne zuversicht/ Trost/ Schatz/ Hoffnung darauff haben
(vnd legen) das ist/ Sie müssen alles bey Lebes Leben von
sich thun/ vnd nicht behalten zum Vorrath. Den es we-
re die Hure Babylon angebetet. Daß deme also sey/
wird der Außgang selber geben/ wenn sie bekriege/ gewon-
nen/ verbrandt sein von Feinden/ werden sie Schreyen/
O wehe wehe der grossen Stadt Babylon/ wie schnell ist
sie dahin/ ist so viel/ wir haben vns einen Trost/ vnnd hulf-
fe gestellet/ auff die vnnd die Festunge/ auff solche Kriegs-
Rüstung/ vnd hat nichts geholffen.

Nun ist hin vnsere hoffnung vnnd Trost. Der Part
aber/ der gewonnen hat/ ist 2. mahl vnseliger/ den er hat sei-
nen Nechsten vberzogen/ hat Sieg erlanget/ ist fro darü-
ber/ muß es mit grossem Schmertzen auch entlich verlieren/
do er nicht gedacht hat.

Der-

Erkeime dich ſelber/
bath geboten/ vnnd Chriſtus fuͤr geſtellet/ als den vn-
terthanen/ vnd ſie muͤſſen ſich eben ſo wol vmb wenden/ vnd
werden wie die Kinder/ als andere leuthe. Die Kinder ver-
laſſen ſich weder auff Schloß/ Schwerd/ Spieß noch Ge-
ſchuͤtz/ wiſſen nichts davon (Wie man Staͤdte/ Feſtun-
gen/ etc. Bawen/ Bollwerck graben vnd machen ſollen/
wie ſoll Schwerdt vnd Spieſſe Regieren/ wie man ſchieſ-
ſen/ Schlachtordnung anſtellen/ Lermen ſchlagen/ Stuͤr-
men/ Scharmůtzeln/ Rauben/ Plůndern/ Stelen/ Ne-
men/ Hawen/ Stechen/ Schlagen/ Toͤdten/ Morden)
haben weder luſt noch Troſt an ſolchen dingen/ vnd werden
Selig.

Siehe/ eben alſo můſſen die Potentaten Fůrſten
vnd Herren alle auch thun (ein jeder in ſonderheit) mit jh-
ren Feſtungen/ Schloͤſſern/ Kriegs Ruͤſtungen/ gar kei-
ne zuverſicht/ Troſt/ Schatz/ Hoffnung darauff haben
(vnd legen) das iſt/ Sie muͤſſen alles bey Lebes Leben von
ſich thun/ vnd nicht behalten zum Vorrath. Den es we-
re die Hure Babylon angebetet. Daß deme alſo ſey/
wird der Außgang ſelber geben/ wenn ſie bekriege/ gewon-
nen/ verbrandt ſein von Feinden/ werden ſie Schreyen/
O wehe wehe der groſſen Stadt Babylon/ wie ſchnell iſt
ſie dahin/ iſt ſo viel/ wir haben vns einen Troſt/ vnnd hůlf-
fe geſtellet/ auff die vnnd die Feſtunge/ auff ſolche Kriegs-
Ruͤſtung/ vnd hat nichts geholffen.

Nun iſt hin vnſere hoffnung vnnd Troſt. Der Part
aber/ der gewonnen hat/ iſt 2. mahl vnſeliger/ den er hat ſei-
nen Nechſten vberzogen/ hat Sieg erlanget/ iſt fro daruͤ-
ber/ muß es mit groſſem Schmertzen auch entlich verlieren/
do er nicht gedacht hat.

Der-
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[59/0066] Erkeime dich ſelber/ bath geboten/ vnnd Chriſtus fuͤr geſtellet/ als den vn- terthanen/ vnd ſie muͤſſen ſich eben ſo wol vmb wenden/ vnd werden wie die Kinder/ als andere leuthe. Die Kinder ver- laſſen ſich weder auff Schloß/ Schwerd/ Spieß noch Ge- ſchuͤtz/ wiſſen nichts davon (Wie man Staͤdte/ Feſtun- gen/ etc. Bawen/ Bollwerck graben vnd machen ſollen/ wie ſoll Schwerdt vnd Spieſſe Regieren/ wie man ſchieſ- ſen/ Schlachtordnung anſtellen/ Lermen ſchlagen/ Stuͤr- men/ Scharmůtzeln/ Rauben/ Plůndern/ Stelen/ Ne- men/ Hawen/ Stechen/ Schlagen/ Toͤdten/ Morden) haben weder luſt noch Troſt an ſolchen dingen/ vnd werden Selig. Siehe/ eben alſo můſſen die Potentaten Fůrſten vnd Herren alle auch thun (ein jeder in ſonderheit) mit jh- ren Feſtungen/ Schloͤſſern/ Kriegs Ruͤſtungen/ gar kei- ne zuverſicht/ Troſt/ Schatz/ Hoffnung darauff haben (vnd legen) das iſt/ Sie muͤſſen alles bey Lebes Leben von ſich thun/ vnd nicht behalten zum Vorrath. Den es we- re die Hure Babylon angebetet. Daß deme alſo ſey/ wird der Außgang ſelber geben/ wenn ſie bekriege/ gewon- nen/ verbrandt ſein von Feinden/ werden ſie Schreyen/ O wehe wehe der groſſen Stadt Babylon/ wie ſchnell iſt ſie dahin/ iſt ſo viel/ wir haben vns einen Troſt/ vnnd hůlf- fe geſtellet/ auff die vnnd die Feſtunge/ auff ſolche Kriegs- Ruͤſtung/ vnd hat nichts geholffen. Nun iſt hin vnſere hoffnung vnnd Troſt. Der Part aber/ der gewonnen hat/ iſt 2. mahl vnſeliger/ den er hat ſei- nen Nechſten vberzogen/ hat Sieg erlanget/ iſt fro daruͤ- ber/ muß es mit groſſem Schmertzen auch entlich verlieren/ do er nicht gedacht hat. Der-

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Zitationshilfe: Weigel, Valentin: Gnothi seauton. Nosce te ipsum. Erkenne dich selber O Mensch. Neustadt, 1618, S. 59. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/weigel_gnothi02_1618/66>, abgerufen am 25.11.2024.