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Weigel, Valentin: Gnothi seauton. Nosce te ipsum. Erkenne dich selber O Mensch. Neustadt, 1618.

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Das Ander Büchlein.
dienestu der Huren Babylon/ (der Creatur) den grössere
liebe/ Lust/ Frewde/ Ergetzung vnd gefallen hastu an der
wahre des Goldes/ des Silbers/ etc. Als an GOtt deinen
Schöpffer. Du bist ein Dieb vnd Mörder/ in dieser Hu-
rerey/ du Jssest von dem verbottenen Baum den Todt/ vnd
meinest du Essest das Leben. Wann in der Nacht alles
Gold Plötzlich gestolen wird (Wie leichtlich geschicht) da
wird dein Diebstal vnd Mörderey offenbar/ das du es Gott
habest ab gestolen/ vnnd dir zu Eigen gemacht/ lust/ frewde
daran gehabt/ vnnd dich darmit ermordet/ zum Ewigen
Todt. Darumb hebestu an zu trawren/ zu Weynen/ vnd
grossen schmertzen zu haben/ daß alle deine lust/ Trost/ Frew-
de/ Schutz/ hoffnung dahin ist/ vnd sprichst: O weh der
grossen Stadt Babylon/ wie schnel ist sie dahin/ Sie ist eine
Behausung der Teuffeln/ vnd aller vnreinen Vogeln/ etc.
Das ist/ in deinem Hertzen hattestu dir einen solchen starcken
Thurn gebawet/ dein Lust/ Frewde darauff gesetzet/ vnd
ward der in einer Nacht alles genommen/ da fiele ein die
Stadt Babylon. Derhalben kan kein Geitziger in Him-
mel kommen (noch kein einiger Mensch/ der Geld vnd gut/
das zeitliche/ mit lust vnnd liebe hat vnd besitzet/ in solcher
zuversicht dnd gestalt/ das er sich darauff vertröstet/ verles-
set/ darauff trotzet/ bawet/ etc. Vnd seines Hertzen lust/
Frewd vnd Ergetzung darein setzet) Dann der Geitz ist ein
Mammon/ vnd im Himmel ist nur ein GOtt/ vnnd nicht
zwene Götter.

Sprichstu: Sol ich den in diesem Leben gar nicht vor-
rath samlen/ nichts hinlegen/ nichts auffheben/ was Gott
bescheret? Antwort/ du hörest wol/ das die Warheit saget/
dein Gewissen bezeuget es auch (mit sampt der Schrifft)
Das kein Geitziger in Himmel kommen möge. Auffheben

magstu
G

Das Ander Buͤchlein.
dieneſtu der Huren Babylon/ (der Creatur) den groͤſſere
liebe/ Luſt/ Frewde/ Ergetzung vnd gefallen haſtu an der
wahre des Goldes/ des Silbers/ etc. Als an GOtt deinen
Schoͤpffer. Du biſt ein Dieb vnd Moͤrder/ in dieſer Hu-
rerey/ du Jſſeſt von dem verbottenen Baum den Todt/ vnd
meineſt du Eſſeſt das Leben. Wann in der Nacht alles
Gold Ploͤtzlich geſtolen wird (Wie leichtlich geſchicht) da
wird dein Diebſtal vnd Moͤrderey offenbar/ das du es Gott
habeſt ab geſtolen/ vnnd dir zu Eigen gemacht/ luſt/ frewde
daran gehabt/ vnnd dich darmit ermordet/ zum Ewigen
Todt. Darumb hebeſtu an zu trawren/ zu Weynen/ vnd
groſſen ſchmertzẽ zu haben/ daß alle deine luſt/ Troſt/ Frew-
de/ Schutz/ hoffnung dahin iſt/ vnd ſprichſt: O weh der
groſſen Stadt Babylon/ wie ſchnel iſt ſie dahin/ Sie iſt eine
Behauſung der Teuffeln/ vnd aller vnreinen Vogeln/ etc.
Das iſt/ in deinem Hertzen hatteſtu dir einen ſolchen ſtarcken
Thurn gebawet/ dein Luſt/ Frewde darauff geſetzet/ vnd
ward der in einer Nacht alles genommen/ da fiele ein die
Stadt Babylon. Derhalben kan kein Geitziger in Him-
mel kommen (noch kein einiger Menſch/ der Geld vnd gut/
das zeitliche/ mit luſt vnnd liebe hat vnd beſitzet/ in ſolcher
zuverſicht dnd geſtalt/ das er ſich darauff vertroͤſtet/ verleſ-
ſet/ darauff trotzet/ bawet/ etc. Vnd ſeines Hertzen luſt/
Frewd vnd Ergetzung darein ſetzet) Dann der Geitz iſt ein
Mammon/ vnd im Himmel iſt nur ein GOtt/ vnnd nicht
zwene Goͤtter.

Sprichſtu: Sol ich den in dieſem Leben gar nicht vor-
rath ſamlen/ nichts hinlegen/ nichts auffheben/ was Gott
beſcheret? Antwort/ du hoͤreſt wol/ das die Warheit ſaget/
dein Gewiſſen bezeuget es auch (mit ſampt der Schrifft)
Das kein Geitziger in Himmel kommen moͤge. Auffheben

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[42/0049] Das Ander Buͤchlein. dieneſtu der Huren Babylon/ (der Creatur) den groͤſſere liebe/ Luſt/ Frewde/ Ergetzung vnd gefallen haſtu an der wahre des Goldes/ des Silbers/ etc. Als an GOtt deinen Schoͤpffer. Du biſt ein Dieb vnd Moͤrder/ in dieſer Hu- rerey/ du Jſſeſt von dem verbottenen Baum den Todt/ vnd meineſt du Eſſeſt das Leben. Wann in der Nacht alles Gold Ploͤtzlich geſtolen wird (Wie leichtlich geſchicht) da wird dein Diebſtal vnd Moͤrderey offenbar/ das du es Gott habeſt ab geſtolen/ vnnd dir zu Eigen gemacht/ luſt/ frewde daran gehabt/ vnnd dich darmit ermordet/ zum Ewigen Todt. Darumb hebeſtu an zu trawren/ zu Weynen/ vnd groſſen ſchmertzẽ zu haben/ daß alle deine luſt/ Troſt/ Frew- de/ Schutz/ hoffnung dahin iſt/ vnd ſprichſt: O weh der groſſen Stadt Babylon/ wie ſchnel iſt ſie dahin/ Sie iſt eine Behauſung der Teuffeln/ vnd aller vnreinen Vogeln/ etc. Das iſt/ in deinem Hertzen hatteſtu dir einen ſolchen ſtarcken Thurn gebawet/ dein Luſt/ Frewde darauff geſetzet/ vnd ward der in einer Nacht alles genommen/ da fiele ein die Stadt Babylon. Derhalben kan kein Geitziger in Him- mel kommen (noch kein einiger Menſch/ der Geld vnd gut/ das zeitliche/ mit luſt vnnd liebe hat vnd beſitzet/ in ſolcher zuverſicht dnd geſtalt/ das er ſich darauff vertroͤſtet/ verleſ- ſet/ darauff trotzet/ bawet/ etc. Vnd ſeines Hertzen luſt/ Frewd vnd Ergetzung darein ſetzet) Dann der Geitz iſt ein Mammon/ vnd im Himmel iſt nur ein GOtt/ vnnd nicht zwene Goͤtter. Sprichſtu: Sol ich den in dieſem Leben gar nicht vor- rath ſamlen/ nichts hinlegen/ nichts auffheben/ was Gott beſcheret? Antwort/ du hoͤreſt wol/ das die Warheit ſaget/ dein Gewiſſen bezeuget es auch (mit ſampt der Schrifft) Das kein Geitziger in Himmel kommen moͤge. Auffheben magſtu G

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Zitationshilfe: Weigel, Valentin: Gnothi seauton. Nosce te ipsum. Erkenne dich selber O Mensch. Neustadt, 1618, S. 42. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/weigel_gnothi02_1618/49>, abgerufen am 11.12.2024.