Weigel, Valentin: Gnothi seauton. Nosce te ipsum. Erkenne dich selber O Mensch. Neustadt, 1618.Erkenne dich selber/ me/ So thut er doch keinem vnrecht/ vnnd niemands darffjhm darein reden. Es thuts auch kein Renatus, alleine die bösen/ vngehorsamen sprechen/ warumb thustu mir also/ oder also: denen er dann Antwortet/ auff diese weise: Weissestu nicht das ein Töpffer macht habe/ aus einem klumpen Thon zu machen ein Faß der Ehren/ ein Trinck- gefeß/ vnd ein Faß der vnehren/ zum Außgang des Bauchs gehörig? So du nun meine grosse Stereke vund Gewalt kennest/ vnd wissen must: Wie das du mich nicht fürchtest als einen gewaltigen Gott? Vnd auß solcher Furcht wur- destu mich lieben also sehre/ daß du meinet halben die Helle so viel achten würdest/ als den Himmel/ das ist/ auß der Furcht vnnd liebe kegen mir/ wurdestu dich nicht frewen/ wenn ich dich seligte/ vnd würdest dich nicht betruben/ so ich dich verdammete. Darumb bleibe ich gerecht/ Jch thue mit dir was ich wolle/ vnd du bleibest schuldig daran/ vnd machest dich schuldig der Ewigen verdamnuß/ in deme du nicht fürchtest/ mich nicht liebest. Derhalben sehen alle Frommen/ das GOtt billich Aber nach Menschlicher Vernünfftiger Erkentnuß/ da
Erkenne dich ſelber/ me/ So thut er doch keinem vnrecht/ vnnd niemands darffjhm darein reden. Es thuts auch kein Renatus, alleine die boͤſen/ vngehorſamen ſprechen/ warumb thuſtu mir alſo/ oder alſo: denen er dann Antwortet/ auff dieſe weiſe: Weiſſeſtu nicht das ein Toͤpffer macht habe/ aus einem klumpen Thon zu machen ein Faß der Ehren/ ein Trinck- gefeß/ vnd ein Faß der vnehren/ zum Außgang des Bauchs gehoͤrig? So du nun meine groſſe Stereke vund Gewalt kenneſt/ vnd wiſſen muſt: Wie das du mich nicht fuͤrchteſt als einen gewaltigen Gott? Vnd auß ſolcher Furcht wůr- deſtu mich lieben alſo ſehre/ daß du meinet halben die Helle ſo viel achten wuͤrdeſt/ als den Himmel/ das iſt/ auß der Furcht vnnd liebe kegen mir/ wůrdeſtu dich nicht frewen/ wenn ich dich ſeligte/ vnd wuͤrdeſt dich nicht betrůben/ ſo ich dich verdammete. Darumb bleibe ich gerecht/ Jch thue mit dir was ich wolle/ vnd du bleibeſt ſchuldig daran/ vñ macheſt dich ſchuldig der Ewigen verdamnuß/ in deme du nicht fuͤrchteſt/ mich nicht liebeſt. Derhalben ſehen alle Frommen/ das GOtt billich Aber nach Menſchlicher Vernuͤnfftiger Erkentnuß/ da
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Erkenne dich ſelber/
me/ So thut er doch keinem vnrecht/ vnnd niemands darff
jhm darein reden. Es thuts auch kein Renatus, alleine die
boͤſen/ vngehorſamen ſprechen/ warumb thuſtu mir
alſo/ oder alſo: denen er dann Antwortet/ auff dieſe weiſe:
Weiſſeſtu nicht das ein Toͤpffer macht habe/ aus einem
klumpen Thon zu machen ein Faß der Ehren/ ein Trinck-
gefeß/ vnd ein Faß der vnehren/ zum Außgang des Bauchs
gehoͤrig? So du nun meine groſſe Stereke vund Gewalt
kenneſt/ vnd wiſſen muſt: Wie das du mich nicht fuͤrchteſt
als einen gewaltigen Gott? Vnd auß ſolcher Furcht wůr-
deſtu mich lieben alſo ſehre/ daß du meinet halben die Helle ſo
viel achten wuͤrdeſt/ als den Himmel/ das iſt/ auß der
Furcht vnnd liebe kegen mir/ wůrdeſtu dich nicht frewen/
wenn ich dich ſeligte/ vnd wuͤrdeſt dich nicht betrůben/ ſo
ich dich verdammete. Darumb bleibe ich gerecht/ Jch
thue mit dir was ich wolle/ vnd du bleibeſt ſchuldig daran/ vñ
macheſt dich ſchuldig der Ewigen verdamnuß/ in deme du
nicht fuͤrchteſt/ mich nicht liebeſt.
Derhalben ſehen alle Frommen/ das GOtt billich
Wircke/ thue/ mache/ mit dem Menſchen/ was er wolle/
vnd thue recht vnd wol/ vnd memand darff jhm darein Re-
den. Kegen wem/ oder bey welchem Richter wil man Gott
verklagen? (muß ſich nicht alles fuͤr jhm fuͤrchten/ entſe-
tzen/ erſchrecken/ Zittern vnnd erbeben?) ſprechen: Was
macheſtu mit mir? Bleibet derwegen dieſe Rede war:
Alle dinge geſchchen Neceſſariò wie GOtt wil: Vnd alle
dinge geſchehen Contingenter, das iſt/ auß vngenoͤtigtem
willen/ iſt auch war/ vnd ſolches nach Goͤttlicher Menta-
liſcher Erkentnis.
Aber nach Menſchlicher Vernuͤnfftiger Erkentnuß/
da
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