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Weigel, Valentin: Gnothi seauton. Nosce te ipsum. Erkenne dich selber O Mensch. Neustadt, 1618.

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Das Ander Büchlein.
werden Teuffel genennet) mögen nicht außgetrieben wer-
den/ als durch fasten vnnd Beten.

Solches Beten ist nicht ein Maulplappern/ sondern
ein Sabbath/ da du dich setzest in ein Schweigen/ vnnd ru-
hest von allen deinen Wereken/ vnnd gedancken/ vnnd köm-
mest so sehr von dir selber/ vnd von allen Gestirne/ als sol-
testu jtzt in denn Todt gehen/ vnd aus der Welt scheyden:
Das/ wenn du wider zu dir selber kommest/ nicht wissest wie
dir gewesen sey/ oder wo du gewesen seyest. Den du hast
wesen/ Ort/ vnd zeit verloren vnd vergessen gehabt. Doch
befindestu/ das dir vber wol gewesen sey/ vnd wüntschest/
das du Ewig da hettest bleiben sollen. Auß diesen Todte vnd
Sabbath bekommestu eine Newe Krafft/ das du anfehest
zu hassen denn Geitz/ zu meiden den Zorn/ zu fliehen die Lü-
gen vnd Diebstal. Solches alles hat Gott selber gewircket.
Denn der Mensche möcht jhm selber nicht das geringste ma-
chen oder geben/ ob er gleich Predigt hörte biß an Jüng-
sten Tag.

Allein Beten im Geiste vnnd in der Warheit/ vnnd
Sabbath halten/ das thut es. Wenn gleich der Mensche
alle Wercke thete/ vnd sich zu Tode Marterte/ so köndte
er nicht Newe werden/ noch sich von den Sünden entledi-
gen: Alleine der Glaube an Christo/ das ist/ die gnade/ Brin-
get solche güter/ wie Paulus saget/ Ephes. 2. Aus Gna-
den seid jhr selig/ etc. Wie wir auch singen/ Es mags nie-
mand Ererben/ noch Erwerben/ etc. Vom Sterben/ das
ist von der Alten Geburt/ vom Gestirn/ von Ascendenten,
die vns in zeitlichen vnnd Ewigen Todt werffen/ wenn wir
nicht an die Newe Geburt tretten. Wiewol das Beten im
Geiste/ das ist Sabbath halten/ auch ein sterben vnnd
Todt ist.

Den
P ij

Das Ander Buͤchlein.
werden Teuffel genennet) moͤgen nicht außgetrieben wer-
den/ als durch faſten vnnd Beten.

Solches Beten iſt nicht ein Maulplappern/ ſondern
ein Sabbath/ da du dich ſetzeſt in ein Schweigen/ vnnd ru-
heſt von allen deinen Wereken/ vnnd gedancken/ vnnd koͤm-
meſt ſo ſehr von dir ſelber/ vnd von allen Geſtirne/ als ſol-
teſtu jtzt in denn Todt gehen/ vnd aus der Welt ſcheyden:
Das/ wenn du wider zu dir ſelber kommeſt/ nicht wiſſeſt wie
dir geweſen ſey/ oder wo du geweſen ſeyeſt. Den du haſt
weſen/ Ort/ vnd zeit verloren vnd vergeſſen gehabt. Doch
befindeſtu/ das dir vber wol geweſen ſey/ vnd wuͤntſcheſt/
das du Ewig da hetteſt bleiben ſollen. Auß dieſen Todte vñ
Sabbath bekommeſtu eine Newe Krafft/ das du anfeheſt
zu haſſen denn Geitz/ zu meiden den Zorn/ zu fliehen die Luͤ-
gen vnd Diebſtal. Solches alles hat Gott ſelber gewircket.
Denn der Menſche moͤcht jhm ſelber nicht das geringſte ma-
chen oder geben/ ob er gleich Predigt hoͤrte biß an Juͤng-
ſten Tag.

Allein Beten im Geiſte vnnd in der Warheit/ vnnd
Sabbath halten/ das thut es. Wenn gleich der Menſche
alle Wercke thete/ vnd ſich zu Tode Marterte/ ſo koͤndte
er nicht Newe werden/ noch ſich von den Suͤnden entledi-
gen: Alleine der Glaube an Chriſto/ das iſt/ die gnade/ Brin-
get ſolche guͤter/ wie Paulus ſaget/ Epheſ. 2. Aus Gna-
den ſeid jhr ſelig/ etc. Wie wir auch ſingen/ Es mags nie-
mand Ererben/ noch Erwerben/ etc. Vom Sterben/ das
iſt von der Alten Geburt/ vom Geſtirn/ von Aſcendenten,
die vns in zeitlichen vnnd Ewigen Todt werffen/ wenn wir
nicht an die Newe Geburt tretten. Wiewol das Beten im
Geiſte/ das iſt Sabbath halten/ auch ein ſterben vnnd
Todt iſt.

Den
P ij
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[108/0115] Das Ander Buͤchlein. werden Teuffel genennet) moͤgen nicht außgetrieben wer- den/ als durch faſten vnnd Beten. Solches Beten iſt nicht ein Maulplappern/ ſondern ein Sabbath/ da du dich ſetzeſt in ein Schweigen/ vnnd ru- heſt von allen deinen Wereken/ vnnd gedancken/ vnnd koͤm- meſt ſo ſehr von dir ſelber/ vnd von allen Geſtirne/ als ſol- teſtu jtzt in denn Todt gehen/ vnd aus der Welt ſcheyden: Das/ wenn du wider zu dir ſelber kommeſt/ nicht wiſſeſt wie dir geweſen ſey/ oder wo du geweſen ſeyeſt. Den du haſt weſen/ Ort/ vnd zeit verloren vnd vergeſſen gehabt. Doch befindeſtu/ das dir vber wol geweſen ſey/ vnd wuͤntſcheſt/ das du Ewig da hetteſt bleiben ſollen. Auß dieſen Todte vñ Sabbath bekommeſtu eine Newe Krafft/ das du anfeheſt zu haſſen denn Geitz/ zu meiden den Zorn/ zu fliehen die Luͤ- gen vnd Diebſtal. Solches alles hat Gott ſelber gewircket. Denn der Menſche moͤcht jhm ſelber nicht das geringſte ma- chen oder geben/ ob er gleich Predigt hoͤrte biß an Juͤng- ſten Tag. Allein Beten im Geiſte vnnd in der Warheit/ vnnd Sabbath halten/ das thut es. Wenn gleich der Menſche alle Wercke thete/ vnd ſich zu Tode Marterte/ ſo koͤndte er nicht Newe werden/ noch ſich von den Suͤnden entledi- gen: Alleine der Glaube an Chriſto/ das iſt/ die gnade/ Brin- get ſolche guͤter/ wie Paulus ſaget/ Epheſ. 2. Aus Gna- den ſeid jhr ſelig/ etc. Wie wir auch ſingen/ Es mags nie- mand Ererben/ noch Erwerben/ etc. Vom Sterben/ das iſt von der Alten Geburt/ vom Geſtirn/ von Aſcendenten, die vns in zeitlichen vnnd Ewigen Todt werffen/ wenn wir nicht an die Newe Geburt tretten. Wiewol das Beten im Geiſte/ das iſt Sabbath halten/ auch ein ſterben vnnd Todt iſt. Den P ij

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Zitationshilfe: Weigel, Valentin: Gnothi seauton. Nosce te ipsum. Erkenne dich selber O Mensch. Neustadt, 1618, S. 108. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/weigel_gnothi02_1618/115>, abgerufen am 18.12.2024.