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Wartmann, Sigismund Friedrich: De Statv Pertvrbato Germaniae et Franciae Vnpartheyischer wolmeynender Theologo-Politicorum Discvrssvvm, Vierter vnd letzter Theil. Frankfurt (Main), 1652.

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& Germaniae Continuatio.
kein grewlicher Laster begangen: der gantze Erdkreiß erzittere darüber/ vnnd alle
Frommen würden Leyd darüber biß an das End der Welt zutragen beweget.
Von Genff auß/ vnnd von allen Enden/ hätte man gesucht diesen grewlichen
Streich abzuwenden. Also daß man den Reformierten in Franckreich derglei-
chen beyzumessen noch nie keine Vrsach/ auch nicht zum Argwohn/ finden mögen:
mit Wunsch vnnd Beschluß/ daß Gott die Jnsel wieder zu recht bringe. Son-
sten pflegt jederman einem vnglücklichen Menschen die vhralte vnd newe Schul-
den auffzubürden: wie auch allhie geschehen/ daß man zurück gedacht/ ob Jacobus
VI. eben Henrici Stuarti von Darley: oder vielleicht deß Musicanten Davids
Riesen: oder Graff Jacob Hepturn von Botweil Sohn wäre/ weil die Kinder
in Schottland von der Königin Maria in Schottland vnreinem Leben zusingen
vnd zusagen hätten: vnd Gott allhie wollen heymsuchen vnd straffen.



Der 16. Discurß.

Wie der Fluch auff alle Könige in Engelland kommen/
auch gewürcket. Wie Engelland wieder vereynigt/ aber Königin Maria Stuart
geköpfft worden. Was Plato von Flüchen/ so durch Eltern geschehen halte. Von
dem Gesicht im Spiegel: von einem alten Verß/ vnnd den letzten Königen in En-
gelland: auch einem Frantzösischem Gesichte. Von noch dreyen Executionen in
Engelland.

DEr Menschen Gedancken sind wunderlich verkehrt
nach jhrem Verstand vnd nach den herrschenden Passionen: also meyne
jener/ die Teutsche Fürsten/ so von der Catholischen Religionabgefallen/
hätten zwar gemeynt/ durch die eingezogene Güter sich zubereichen/ wären a-
ber von selbiger Zeit gantz verarmet. Ein ander meynte/ der Holländer Abfall
vom Hauß Spanien hätte sie viel Bluts gekostet/ vnnd wären alle die den Abfall
befördert/ oder ein belieben daran gehabt/ in stäter Forcht gestorben/ auch vnder
dem Kriegsbrast vergangen/ als hätten sie nur vor jhre Nachkömlinge gearbeitet:
gleich wie die sechsmahl hundert tausendt streitbare Mann deß Volcks Jsrael/ so
auß Egypten giengen/ sich in der Wüsten an dem Herrn jhrem Erlöser versün-
digt/ daß deren vber ein par in das gelobte Land nicht mögen eingehen/ als Josua
vnnd Caleb: zumahl auch Aaron vnd Moses nicht hienein kommen. Darumb
erinnern wir vns/ was Estienne Pasquier en ses recherches de la France, im sechs-

zehen-
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& Germaniæ Continuatio.
kein grewlicher Laſter begangen: der gantze Erdkreiß erzittere daruͤber/ vnnd alle
Frommen wuͤrden Leyd daruͤber biß an das End der Welt zutragen beweget.
Von Genff auß/ vnnd von allen Enden/ haͤtte man geſucht dieſen grewlichen
Streich abzuwenden. Alſo daß man den Reformierten in Franckreich derglei-
chen beyzumeſſen noch nie keine Vrſach/ auch nicht zum Argwohn/ finden moͤgen:
mit Wunſch vnnd Beſchluß/ daß Gott die Jnſel wieder zu recht bringe. Son-
ſten pflegt jederman einem vngluͤcklichen Menſchen die vhralte vnd newe Schul-
den auffzubuͤrden: wie auch allhie geſchehen/ daß man zuruͤck gedacht/ ob Jacobus
VI. eben Henrici Stuarti von Darley: oder vielleicht deß Muſicanten Davids
Rieſen: oder Graff Jacob Hepturn von Botweil Sohn waͤre/ weil die Kinder
in Schottland von der Koͤnigin Maria in Schottland vnreinem Leben zuſingen
vnd zuſagen haͤtten: vnd Gott allhie wollen heymſuchen vnd ſtraffen.



Der 16. Diſcurß.

Wie der Fluch auff alle Koͤnige in Engelland kommen/
auch gewuͤrcket. Wie Engelland wieder vereynigt/ aber Koͤnigin Maria Stuart
gekoͤpfft worden. Was Plato von Fluͤchen/ ſo durch Eltern geſchehen halte. Von
dem Geſicht im Spiegel: von einem alten Verß/ vnnd den letzten Koͤnigen in En-
gelland: auch einem Frantzoͤſiſchem Geſichte. Von noch dreyen Executionen in
Engelland.

DEr Menſchen Gedancken ſind wunderlich verkehrt
nach jhrem Verſtand vnd nach den herꝛſchenden Paſſionen: alſo meyne
jener/ die Teutſche Fürſten/ ſo von der Catholiſchen Religionabgefallen/
haͤtten zwar gemeynt/ durch die eingezogene Guͤter ſich zubereichen/ waͤren a-
ber von ſelbiger Zeit gantz verarmet. Ein ander meynte/ der Hollaͤnder Abfall
vom Hauß Spanien haͤtte ſie viel Bluts gekoſtet/ vnnd waͤren alle die den Abfall
befoͤrdert/ oder ein belieben daran gehabt/ in ſtaͤter Forcht geſtorben/ auch vnder
dem Kriegsbraſt vergangen/ als haͤtten ſie nur vor jhre Nachkoͤmlinge gearbeitet:
gleich wie die ſechsmahl hundert tauſendt ſtreitbare Mann deß Volcks Jſrael/ ſo
auß Egypten giengen/ ſich in der Wuͤſten an dem Herꝛn jhrem Erloͤſer verſuͤn-
digt/ daß deren vber ein par in das gelobte Land nicht moͤgen eingehen/ als Joſua
vnnd Caleb: zumahl auch Aaron vnd Moſes nicht hienein kommen. Darumb
erinnern wir vns/ was Eſtienne Paſquier en ſes recherches de la France, im ſechs-

zehen-
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[149/0325] & Germaniæ Continuatio. kein grewlicher Laſter begangen: der gantze Erdkreiß erzittere daruͤber/ vnnd alle Frommen wuͤrden Leyd daruͤber biß an das End der Welt zutragen beweget. Von Genff auß/ vnnd von allen Enden/ haͤtte man geſucht dieſen grewlichen Streich abzuwenden. Alſo daß man den Reformierten in Franckreich derglei- chen beyzumeſſen noch nie keine Vrſach/ auch nicht zum Argwohn/ finden moͤgen: mit Wunſch vnnd Beſchluß/ daß Gott die Jnſel wieder zu recht bringe. Son- ſten pflegt jederman einem vngluͤcklichen Menſchen die vhralte vnd newe Schul- den auffzubuͤrden: wie auch allhie geſchehen/ daß man zuruͤck gedacht/ ob Jacobus VI. eben Henrici Stuarti von Darley: oder vielleicht deß Muſicanten Davids Rieſen: oder Graff Jacob Hepturn von Botweil Sohn waͤre/ weil die Kinder in Schottland von der Koͤnigin Maria in Schottland vnreinem Leben zuſingen vnd zuſagen haͤtten: vnd Gott allhie wollen heymſuchen vnd ſtraffen. Der 16. Diſcurß. Wie der Fluch auff alle Koͤnige in Engelland kommen/ auch gewuͤrcket. Wie Engelland wieder vereynigt/ aber Koͤnigin Maria Stuart gekoͤpfft worden. Was Plato von Fluͤchen/ ſo durch Eltern geſchehen halte. Von dem Geſicht im Spiegel: von einem alten Verß/ vnnd den letzten Koͤnigen in En- gelland: auch einem Frantzoͤſiſchem Geſichte. Von noch dreyen Executionen in Engelland. DEr Menſchen Gedancken ſind wunderlich verkehrt nach jhrem Verſtand vnd nach den herꝛſchenden Paſſionen: alſo meyne jener/ die Teutſche Fürſten/ ſo von der Catholiſchen Religionabgefallen/ haͤtten zwar gemeynt/ durch die eingezogene Guͤter ſich zubereichen/ waͤren a- ber von ſelbiger Zeit gantz verarmet. Ein ander meynte/ der Hollaͤnder Abfall vom Hauß Spanien haͤtte ſie viel Bluts gekoſtet/ vnnd waͤren alle die den Abfall befoͤrdert/ oder ein belieben daran gehabt/ in ſtaͤter Forcht geſtorben/ auch vnder dem Kriegsbraſt vergangen/ als haͤtten ſie nur vor jhre Nachkoͤmlinge gearbeitet: gleich wie die ſechsmahl hundert tauſendt ſtreitbare Mann deß Volcks Jſrael/ ſo auß Egypten giengen/ ſich in der Wuͤſten an dem Herꝛn jhrem Erloͤſer verſuͤn- digt/ daß deren vber ein par in das gelobte Land nicht moͤgen eingehen/ als Joſua vnnd Caleb: zumahl auch Aaron vnd Moſes nicht hienein kommen. Darumb erinnern wir vns/ was Eſtienne Paſquier en ſes recherches de la France, im ſechs- zehen- T t iij

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Zitationshilfe: Wartmann, Sigismund Friedrich: De Statv Pertvrbato Germaniae et Franciae Vnpartheyischer wolmeynender Theologo-Politicorum Discvrssvvm, Vierter vnd letzter Theil. Frankfurt (Main), 1652, S. 149. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/wartmann_germania04_1652/325>, abgerufen am 21.11.2024.