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Wartmann, Sigismund Friedrich: Germaniae Pertvrbatae et Restavratae sive Vnpartheyischer wolmeynender Theologo-Politicorum Discvrsvm Ander vnd dritter Theil. Frankfurt (Main), 1650.

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Ander Theil.
benen Antwort geschehen/ getrewlich nachsetzen/ auch jnnerhalb eines halben
Jahrs einen gemeinen Reichs Tag halten/ darauff nochmahls auff was Wege/
als nemblich eines General oder National Concilij, oder Colloquij, oder gemeiner
Reichs Versamblung/ dem Zwiespalt der Religion abzuhelffen/ vnd dieselb zu
Christlicher Vergleichung zu bringen/ gehandelt/ vnnd also solche Einigkeit der
Religion/ durch alle Stände deß Heil. Röm. Reichs sampt Jhr. Mäyst. ordent-
lichem Zuthun/ soll befördert werden.

Es soll auch Zuvorbereitung solcher Vergleichung bald anfangs solches
Reichs Tags ein Außschuß/ von etlichen schiedlichen verständigen Leuthen/ bey-
derseits vnd Religionen, in gleicher Anzahl geordnet werden/ mit befehl zu berath-
schlagen/ welcher massen solche Vergleichung am füglichsten möchte fürgenom-
men werden; doch den Churfürsten sonst deß Außschuß halben/ an Jhrer
Hoheit vn vorgreifflich. Vnd mitlerzeit weder die Käyserl. Mayst. Wir/ noch
Churfürsten/ Fürsten vnd Stände deß Heil. Reichs/ keinen Stand der Augspur-
gischen Confession verwand/ der Religion halben mit der That/ gewaltiger
Weiß/ oder in andere Wege/ wieder sein Conscientz vnd Willendringen/ oder
derhalben überziehen/ beschädigen/ durch Mandar oder einiger anderer gestalt be-
schweren oder verachten/ sondern bey solcher seiner Religion vnd Glauben/ ruhig-
lich vnd friedlich bleiben lassen. Es sollen auch die jetzigen Kriegsübung/ auch
alle andere Stände der Augspurgischen Confession Verwandten/ die andern deß
Heil. Reichs Stände/ so deralten Religion anhängig/ Geistlich oder Weltlich/
gleicher gestalt jhrer Religion, Kirchen Gebräuche Ordnung vnd Ceremonien,
auch jhrer Haab/ Güter/ liegend vnd fahrend/ Landen/ Leuten/ Renthen/ Zinsen/
ober vnnd meder Gerechtigkeiten halben/ vnbeschwert/ vnd sie derselben friedlich
vnd ruhiglich geniessen lassen; auch mit der That oder sonst/ in vngutem/ gegen
denselbigen nichts fürnehmen/ sondern in alle Weg/ nach laut vnd Außweisung
vnserer vnd deß Reichs Rechten/ Ordnungen/ Abschied/ vnd auffgerichten Land-
Frieden/ jeder sich gegen dem andern an gebührenden ordentlichen Rechten; alles
bey Vermeydung der Poen/ in jüngst ernewertem Landfrieden begriffen/ begnügen
lassen.

Was dann auff solchem Reichs Tag durch gemeine Stände/ sampt Jhr.
Mayst. ordentlichem Zuthun/ beschlossen vnd verabschiedet/ das soll hernach also
stracks vnd festiglich gehalten/ auch darwieder mit nichte gehandelt werden. Vnd
soll auch alles das/ so mehrgemeldtem Friedenstand zu wieder seyn/ oder verstan-
den werden möchte/ demselbigen nicht benehmen/ derogiren noch abbrechen/ vnd
solches also von der Käys. Mayt. Vns/ auch Churfürsten/ Fürsten vnd Ständen
respective, genugsamb vnnd nothürfftiglich/ in krafft dieses Vertrags versichere
seyn/ auch dem Käyserl. Cammergericht vnd Beysitzern/ obgemeldter Frieden-
stand zu erkennen gegeben/ vnd bey jhren Pflichten befohlen werden/ sich demsel-
bigen Friedenstand gemäß zu halten vnd zu erzeigen/ auch den anruffenden Par-

theyen/
K iij

Ander Theil.
benen Antwort geſchehen/ getrewlich nachſetzen/ auch jnnerhalb eines halben
Jahrs einen gemeinen Reichs Tag halten/ darauff nochmahls auff was Wege/
als nemblich eines General oder National Concilij, oder Colloquij, oder gemeiner
Reichs Verſamblung/ dem Zwieſpalt der Religion abzuhelffen/ vnd dieſelb zu
Chriſtlicher Vergleichung zu bringen/ gehandelt/ vnnd alſo ſolche Einigkeit der
Religion/ durch alle Staͤnde deß Heil. Roͤm. Reichs ſampt Jhr. Maͤyſt. ordent-
lichem Zuthun/ ſoll befoͤrdert werden.

Es ſoll auch Zuvorbereitung ſolcher Vergleichung bald anfangs ſolches
Reichs Tags ein Außſchuß/ von etlichen ſchiedlichen verſtaͤndigen Leuthen/ bey-
derſeits vnd Religionen, in gleicher Anzahl geordnet werden/ mit befehl zu berath-
ſchlagen/ welcher maſſen ſolche Vergleichung am fuͤglichſten moͤchte fuͤrgenom-
men werden; doch den Churfuͤrſten ſonſt deß Außſchuß halben/ an Jhrer
Hoheit vn vorgreifflich. Vnd mitlerzeit weder die Kaͤyſerl. Mayſt. Wir/ noch
Churfürſten/ Fuͤrſten vnd Staͤnde deß Heil. Reichs/ keinen Stand der Augſpur-
giſchen Confeſſion verwand/ der Religion halben mit der That/ gewaltiger
Weiß/ oder in andere Wege/ wieder ſein Conſcientz vnd Willendringen/ oder
derhalben uͤberziehen/ beſchaͤdigen/ durch Mandar oder einiger anderer geſtalt be-
ſchweren oder verachten/ ſondern bey ſolcher ſeiner Religion vnd Glauben/ ruhig-
lich vnd friedlich bleiben laſſen. Es ſollen auch die jetzigen Kriegsuͤbung/ auch
alle andere Staͤnde der Augſpurgiſchen Confeſſion Verwandten/ die andern deß
Heil. Reichs Staͤnde/ ſo deralten Religion anhaͤngig/ Geiſtlich oder Weltlich/
gleicher geſtalt jhrer Religion, Kirchen Gebraͤuche Ordnung vnd Ceremonien,
auch jhrer Haab/ Güter/ liegend vnd fahrend/ Landen/ Leuten/ Renthen/ Zinſen/
ober vnnd meder Gerechtigkeiten halben/ vnbeſchwert/ vnd ſie derſelben friedlich
vnd ruhiglich genieſſen laſſen; auch mit der That oder ſonſt/ in vngutem/ gegen
denſelbigen nichts fuͤrnehmen/ ſondern in alle Weg/ nach laut vnd Außweiſung
vnſerer vnd deß Reichs Rechten/ Ordnungen/ Abſchied/ vnd auffgerichten Land-
Frieden/ jeder ſich gegen dem andern an gebuͤhrenden ordentlichen Rechten; alles
bey Vermeydung der Pœn/ in juͤngſt ernewertem Landfriedẽ begriffen/ begnuͤgen
laſſen.

Was dann auff ſolchem Reichs Tag durch gemeine Staͤnde/ ſampt Jhr.
Mayſt. ordentlichem Zuthun/ beſchloſſen vnd verabſchiedet/ das ſoll hernach alſo
ſtracks vnd feſtiglich gehalten/ auch darwieder mit nichte gehandelt werden. Vnd
ſoll auch alles das/ ſo mehrgemeldtem Friedenſtand zu wieder ſeyn/ oder verſtan-
den werden moͤchte/ demſelbigen nicht benehmen/ derogiren noch abbrechen/ vnd
ſolches alſo von der Kaͤyſ. Mayt. Vns/ auch Churfuͤrſten/ Fuͤrſten vnd Staͤnden
reſpectivè, genugſamb vnnd nothuͤrfftiglich/ in krafft dieſes Vertrags verſichere
ſeyn/ auch dem Kaͤyſerl. Cammergericht vnd Beyſitzern/ obgemeldter Frieden-
ſtand zu erkennen gegeben/ vnd bey jhren Pflichten befohlen werden/ ſich demſel-
bigen Friedenſtand gemaͤß zu halten vnd zu erzeigen/ auch den anruffenden Par-

theyen/
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[77/0085] Ander Theil. benen Antwort geſchehen/ getrewlich nachſetzen/ auch jnnerhalb eines halben Jahrs einen gemeinen Reichs Tag halten/ darauff nochmahls auff was Wege/ als nemblich eines General oder National Concilij, oder Colloquij, oder gemeiner Reichs Verſamblung/ dem Zwieſpalt der Religion abzuhelffen/ vnd dieſelb zu Chriſtlicher Vergleichung zu bringen/ gehandelt/ vnnd alſo ſolche Einigkeit der Religion/ durch alle Staͤnde deß Heil. Roͤm. Reichs ſampt Jhr. Maͤyſt. ordent- lichem Zuthun/ ſoll befoͤrdert werden. Es ſoll auch Zuvorbereitung ſolcher Vergleichung bald anfangs ſolches Reichs Tags ein Außſchuß/ von etlichen ſchiedlichen verſtaͤndigen Leuthen/ bey- derſeits vnd Religionen, in gleicher Anzahl geordnet werden/ mit befehl zu berath- ſchlagen/ welcher maſſen ſolche Vergleichung am fuͤglichſten moͤchte fuͤrgenom- men werden; doch den Churfuͤrſten ſonſt deß Außſchuß halben/ an Jhrer Hoheit vn vorgreifflich. Vnd mitlerzeit weder die Kaͤyſerl. Mayſt. Wir/ noch Churfürſten/ Fuͤrſten vnd Staͤnde deß Heil. Reichs/ keinen Stand der Augſpur- giſchen Confeſſion verwand/ der Religion halben mit der That/ gewaltiger Weiß/ oder in andere Wege/ wieder ſein Conſcientz vnd Willendringen/ oder derhalben uͤberziehen/ beſchaͤdigen/ durch Mandar oder einiger anderer geſtalt be- ſchweren oder verachten/ ſondern bey ſolcher ſeiner Religion vnd Glauben/ ruhig- lich vnd friedlich bleiben laſſen. Es ſollen auch die jetzigen Kriegsuͤbung/ auch alle andere Staͤnde der Augſpurgiſchen Confeſſion Verwandten/ die andern deß Heil. Reichs Staͤnde/ ſo deralten Religion anhaͤngig/ Geiſtlich oder Weltlich/ gleicher geſtalt jhrer Religion, Kirchen Gebraͤuche Ordnung vnd Ceremonien, auch jhrer Haab/ Güter/ liegend vnd fahrend/ Landen/ Leuten/ Renthen/ Zinſen/ ober vnnd meder Gerechtigkeiten halben/ vnbeſchwert/ vnd ſie derſelben friedlich vnd ruhiglich genieſſen laſſen; auch mit der That oder ſonſt/ in vngutem/ gegen denſelbigen nichts fuͤrnehmen/ ſondern in alle Weg/ nach laut vnd Außweiſung vnſerer vnd deß Reichs Rechten/ Ordnungen/ Abſchied/ vnd auffgerichten Land- Frieden/ jeder ſich gegen dem andern an gebuͤhrenden ordentlichen Rechten; alles bey Vermeydung der Pœn/ in juͤngſt ernewertem Landfriedẽ begriffen/ begnuͤgen laſſen. Was dann auff ſolchem Reichs Tag durch gemeine Staͤnde/ ſampt Jhr. Mayſt. ordentlichem Zuthun/ beſchloſſen vnd verabſchiedet/ das ſoll hernach alſo ſtracks vnd feſtiglich gehalten/ auch darwieder mit nichte gehandelt werden. Vnd ſoll auch alles das/ ſo mehrgemeldtem Friedenſtand zu wieder ſeyn/ oder verſtan- den werden moͤchte/ demſelbigen nicht benehmen/ derogiren noch abbrechen/ vnd ſolches alſo von der Kaͤyſ. Mayt. Vns/ auch Churfuͤrſten/ Fuͤrſten vnd Staͤnden reſpectivè, genugſamb vnnd nothuͤrfftiglich/ in krafft dieſes Vertrags verſichere ſeyn/ auch dem Kaͤyſerl. Cammergericht vnd Beyſitzern/ obgemeldter Frieden- ſtand zu erkennen gegeben/ vnd bey jhren Pflichten befohlen werden/ ſich demſel- bigen Friedenſtand gemaͤß zu halten vnd zu erzeigen/ auch den anruffenden Par- theyen/ K iij

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Zitationshilfe: Wartmann, Sigismund Friedrich: Germaniae Pertvrbatae et Restavratae sive Vnpartheyischer wolmeynender Theologo-Politicorum Discvrsvm Ander vnd dritter Theil. Frankfurt (Main), 1650, S. 77. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/wartmann_germania0203_1650/85>, abgerufen am 25.11.2024.