Wartmann, Sigismund Friedrich: Germaniae Pertvrbatae et Restavratae sive Vnpartheyischer wolmeynender Theologo-Politicorum Discvrsvm Ander vnd dritter Theil. Frankfurt (Main), 1650.Ander Theil. tels/ als seine Majestät in solchem schwehren Obligen begriffen/ were das gute zuTrient angefangene Werck durch die schädliche Verrückung deß Concilii, mit Vorwendung solcher Vrsachen/ die nicht wahr weren/ vnd keinen rechten Schein hätten/ vnterbrochen worden; eintzig vnd allein zu dem End/ damit es den gewündschten Zweck deß gemeinen Friedens vnd Ruh nicht erlangen möch- te/ vngeacht/ daß der verständigste vnd Gottseligste Theil der Patrum sich darwi- der gelegt/ vnd zu Trient würcklich verblieben/ denen dann das Prädicat deß Concilii, vnd nicht den jenigen/ so nach Bononiengezogen/ gebühre/ wiewol seine Heiligkeit solchen Titul den andern geben/ weil sie dero anhangen/ vnd derosel- ben eygen Willen mehr/ als deß Keysers/ Ferdinandi, vnd aller Fürsten deß Reichs Bitten vnd Anhalten in acht nehmen/ es gehe dem zerrütteten Teutsch- land darüber/ wie es wolle/ die Verführten werden bekehrt/ oder nicht; da doch die höchste Notturfft erfordert/ nachdem sich dieselbe dem Concilio vnterworffen/ daß man sich widerumb naher Trient begeben thäte. Als nun er/ der Papst/ durch jhn den Gesanden/ inständig deßwegen ersucht Der Papst/ als er die von Mendozza geschehene Protestation erwogen/ vnd daß Ander Theil. F
Ander Theil. tels/ als ſeine Majeſtaͤt in ſolchem ſchwehren Obligen begriffen/ were das gute zuTrient angefangene Werck durch die ſchaͤdliche Verruͤckung deß Concilii, mit Vorwendung ſolcher Vrſachen/ die nicht wahr weren/ vnd keinen rechten Schein haͤtten/ vnterbrochen worden; eintzig vnd allein zu dem End/ damit es den gewuͤndſchten Zweck deß gemeinen Friedens vnd Ruh nicht erlangen moͤch- te/ vngeacht/ daß der verſtaͤndigſte vnd Gottſeligſte Theil der Patrum ſich darwi- der gelegt/ vnd zu Trient wuͤrcklich verblieben/ denen dann das Praͤdicat deß Concilii, vnd nicht den jenigen/ ſo nach Bononiengezogen/ gebuͤhre/ wiewol ſeine Heiligkeit ſolchen Titul den andern geben/ weil ſie dero anhangen/ vnd deroſel- ben eygen Willen mehr/ als deß Keyſers/ Ferdinandi, vnd aller Fuͤrſten deß Reichs Bitten vnd Anhalten in acht nehmen/ es gehe dem zerruͤtteten Teutſch- land daruͤber/ wie es wolle/ die Verfuͤhrten werden bekehrt/ oder nicht; da doch die hoͤchſte Notturfft erfordert/ nachdem ſich dieſelbe dem Concilio vnterworffen/ daß man ſich widerumb naher Trient begeben thaͤte. Als nun er/ der Papſt/ durch jhn den Geſanden/ inſtaͤndig deßwegen erſucht Der Papſt/ als er die von Mendozza geſchehene Proteſtation erwogen/ vnd daß Ander Theil. F
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Ander Theil.
tels/ als ſeine Majeſtaͤt in ſolchem ſchwehren Obligen begriffen/ were das gute zu
Trient angefangene Werck durch die ſchaͤdliche Verruͤckung deß Concilii, mit
Vorwendung ſolcher Vrſachen/ die nicht wahr weren/ vnd keinen rechten
Schein haͤtten/ vnterbrochen worden; eintzig vnd allein zu dem End/ damit es
den gewuͤndſchten Zweck deß gemeinen Friedens vnd Ruh nicht erlangen moͤch-
te/ vngeacht/ daß der verſtaͤndigſte vnd Gottſeligſte Theil der Patrum ſich darwi-
der gelegt/ vnd zu Trient wuͤrcklich verblieben/ denen dann das Praͤdicat deß
Concilii, vnd nicht den jenigen/ ſo nach Bononiengezogen/ gebuͤhre/ wiewol ſeine
Heiligkeit ſolchen Titul den andern geben/ weil ſie dero anhangen/ vnd deroſel-
ben eygen Willen mehr/ als deß Keyſers/ Ferdinandi, vnd aller Fuͤrſten deß
Reichs Bitten vnd Anhalten in acht nehmen/ es gehe dem zerruͤtteten Teutſch-
land daruͤber/ wie es wolle/ die Verfuͤhrten werden bekehrt/ oder nicht; da doch
die hoͤchſte Notturfft erfordert/ nachdem ſich dieſelbe dem Concilio vnterworffen/
daß man ſich widerumb naher Trient begeben thaͤte.
Als nun er/ der Papſt/ durch jhn den Geſanden/ inſtaͤndig deßwegen erſucht
worden/ haͤtte er eine geſchraubte vnd vnerhebliche Antwort darvon getragen/
darauß abzunehmen/ daß die Chriſtliche Bitt/ ſo Jhre Heiligkeit von jhme/ als
einem Keyſerlichen Geſanden/ den 14. vnd 27. December/ wie auch den 16. Ja-
nuarij von andern Keyſerlichen Gewalthabern geſchehen/ allerdings auſſer acht
gelaſſen worden. Derowegen er dann hiemit proteſtiert haben wolte/ daß die
Verruͤckung deß Concilii, vnd Verlegung naher Bononien/ nichtig vnnd vn-
rechtmaͤſſig ſey: Vnd daß ſie Strittigkeiten in der Kirchen erwecken/ auch die
Catholiſche Religion in Gefahr ſetzen werden. Zugeſchweigen/ daß die Kirch zu
gegenwaͤrtiger Zeit/ dardurch ſehr geaͤrgert/ vnd verwuͤſtet worden. Dannen-
hero auch alle Zerruͤttung/ Ergernuͤſſen/ vnd Vnheil/ ſo darauß jetzt vnd ins
kuͤnfftig entſtehen moͤchten/ Jhrer Heiligkeit zuzumeſſen ſey/ als welche/ vngeach-
tet/ ſie biß auff das Blut darwider ſeyn ſolte/ dieſelbe befoͤrdere/ vnd denen/ ſo ſol-
ches Vbel anſtiffteten/ Vorſchub thaͤte: Alſo/ daß Jhre Majeſtaͤt/ auß Seiner
Heiligkeit Veranlaſſung vervrſacht werde/ als ein Keyſer vnd Koͤnig/ nach Jn-
halt der alten Vaͤtter Schrifften/ vnd allgemeinen einhelligen Conſens aller
Verſtaͤndigen/ ſelbſten zu den Sachen/ nach beſtem Vermoͤgen __thun. Wan-
de ſich darauff zu den Cardinaͤlen/ vnd ſprach: Nachdem der Papſt nicht zu dem
Frieden in der Religion/ vnd zu der Wolfahrt der Teutſchen Landen/ wie auch
zu der Verbeſſerung der boͤſen eingeriſſenen Gewohnheiten geneigt/ ſo thaͤte er die
deßwegen gethane Proteſtation auch gegen ſie erholen/ auff den Fall/ ſie in gleich-
maͤſſiger Fahrlaͤſſigkeit verharꝛen wuͤrden. Lieſſe demnach die in Handen ge-
habte Schrifften hinderſich; vnd weil jhm kein Antwort darauff worden/ zohe er
alſo ab.
Der Papſt/ als er die von Mendozza geſchehene Proteſtation erwogen/ vnd
mit den Cardinaͤlen berahtſchlaget/ merckte/ daß er ziemlich eng eingethan/ vnd
daß
Ander Theil. F
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