Wartmann, Sigismund Friedrich: Germaniae Pertvrbatae et Restavratae sive Vnpartheyischer wolmeynender Theologo-Politicorum Discvrsvm Ander vnd dritter Theil. Frankfurt (Main), 1650.Dritter Theil. rathschlagung gezogen/ viel weniger daß sie darein gewilligt hetten/ nichts wissenwollen: deßwegen dann vnsere löbliche Vorfahren auff vielfaltiges anhalten sol- ches Decret/ oder dessen Jnhalt/ dem Religionfrieden nicht einverleiben/ noch der Kammer insinuiren lassen wollen/ sondern solches auff sich selbst stehen/ entgegen aber den Religionfried in allen seinen Clausuln vnnd Artickeln confirmiren/ be- stettigen vnd beschweren lassen: Als hat es hierbey auch billich sein Verbleiben: vnd können wir auch vnsers Theils wegen dieses angezogenen Decrets/ auß dem Jn- halt deß Religionfriedens nicht schreiten. Viel weniger aber mag auß dem §. Wo aber/ etc. Vnnd in demselben gesetzten Wörtern (sich nieder thun wolten) jcht- was beständig gegen dem hellen Buchstaben deß Religionfriedens/ vnd die darü- ber gepflogene Acta Publica geschlossen werden. Dann in demselben §. allein dieses/ wie auß den Actis klärlich erscheinet/ verordnet vnnd gesetzt wird/ wann ein Vnderthan sich mit seiner Obrigkeit in der Religion nicht conformiren/ sondern viel lieber abziehen wolte/ daß jhme solches gegen Entrichtung vblicher Nachstewr befrey stehen: Er auch gegen seinen Willen/ zu der andern Religion nicht gedrun- gen/ noch auch deßwegen seiner Güter verlustigt seyn solle. Auß welchem bißhero auß geführten/ vnnd von vns nach Jnhalt deß Reli- Bey dem andern Artickel erkennen wir ebenmässig/ daß die Augspurgische den Dritter Theil. P
Dritter Theil. rathſchlagung gezogen/ viel weniger daß ſie darein gewilligt hetten/ nichts wiſſenwollen: deßwegen dann vnſere loͤbliche Vorfahren auff vielfaltiges anhalten ſol- ches Decret/ oder deſſen Jnhalt/ dem Religionfrieden nicht einverleiben/ noch der Kammer inſinuiren laſſen wollen/ ſondern ſolches auff ſich ſelbſt ſtehen/ entgegen aber den Religionfried in allen ſeinen Clauſuln vnnd Artickeln confirmiren/ be- ſtettigen vnd beſchweren laſſen: Als hat es hierbey auch billich ſein Verbleiben: vnd koͤnnen wir auch vnſers Theils wegen dieſes angezogenen Decrets/ auß dem Jn- halt deß Religionfriedens nicht ſchreiten. Viel weniger aber mag auß dem §. Wo aber/ ꝛc. Vnnd in demſelben geſetzten Woͤrtern (ſich nieder thun wolten) jcht- was beſtaͤndig gegen dem hellen Buchſtaben deß Religionfriedens/ vnd die darü- ber gepflogene Acta Publica geſchloſſen werden. Dann in demſelben §. allein dieſes/ wie auß den Actis klaͤrlich erſcheinet/ verordnet vnnd geſetzt wird/ wann ein Vnderthan ſich mit ſeiner Obrigkeit in der Religion nicht conformiren/ ſondern viel lieber abziehen wolte/ daß jhme ſolches gegen Entrichtung vblicher Nachſtewr befrey ſtehen: Er auch gegen ſeinen Willen/ zu der andern Religion nicht gedrun- gen/ noch auch deßwegen ſeiner Guͤter verluſtigt ſeyn ſolle. Auß welchem bißhero auß gefuͤhrten/ vnnd von vns nach Jnhalt deß Reli- Bey dem andern Artickel erkennen wir ebenmaͤſſig/ daß die Augſpurgiſche den Dritter Theil. P
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Dritter Theil.
rathſchlagung gezogen/ viel weniger daß ſie darein gewilligt hetten/ nichts wiſſen
wollen: deßwegen dann vnſere loͤbliche Vorfahren auff vielfaltiges anhalten ſol-
ches Decret/ oder deſſen Jnhalt/ dem Religionfrieden nicht einverleiben/ noch der
Kammer inſinuiren laſſen wollen/ ſondern ſolches auff ſich ſelbſt ſtehen/ entgegen
aber den Religionfried in allen ſeinen Clauſuln vnnd Artickeln confirmiren/ be-
ſtettigen vnd beſchweren laſſen: Als hat es hierbey auch billich ſein Verbleiben: vnd
koͤnnen wir auch vnſers Theils wegen dieſes angezogenen Decrets/ auß dem Jn-
halt deß Religionfriedens nicht ſchreiten. Viel weniger aber mag auß dem §.
Wo aber/ ꝛc. Vnnd in demſelben geſetzten Woͤrtern (ſich nieder thun wolten) jcht-
was beſtaͤndig gegen dem hellen Buchſtaben deß Religionfriedens/ vnd die darü-
ber gepflogene Acta Publica geſchloſſen werden. Dann in demſelben §. allein
dieſes/ wie auß den Actis klaͤrlich erſcheinet/ verordnet vnnd geſetzt wird/ wann ein
Vnderthan ſich mit ſeiner Obrigkeit in der Religion nicht conformiren/ ſondern
viel lieber abziehen wolte/ daß jhme ſolches gegen Entrichtung vblicher Nachſtewr
befrey ſtehen: Er auch gegen ſeinen Willen/ zu der andern Religion nicht gedrun-
gen/ noch auch deßwegen ſeiner Guͤter verluſtigt ſeyn ſolle.
Auß welchem bißhero auß gefuͤhrten/ vnnd von vns nach Jnhalt deß Reli-
gionfriedens/ vnd anderer deß H. Reichs Abſchied/ Reichs Handlung vnd Actita-
ten/ reſoluirten dreyen Haupt Articuln/ wir dann biemiterkennen vnnd erklaͤren:
Erſtlich daß die Proteſtirende Staͤnde keine Vrſach ſich zubeklagen/ vnnd fuͤr ein
Gravamen anzuziehen/ daß den Ordens Generalen/ Abten/ Prælaten/ vnnd an-
dern Geiſtlichen Staͤnden/ ſo dem Reich nicht ohne Mittel vnderworffen/ da ſie
wegen jhrer eingezogenen Stifft vnd Guͤter/ Hoſpitalien/ vnnd andern Gottſeli-
gen Stifftungen/ beyvns oder vnſerm Kayſerlichen Kammergericht/ vmb noth-
wendige Proceß angehalten/ dieſelbe jhnen ertheilt/ auch daruͤber gar zu Vrtheil
vnd Execution geſchritten: ſondern daß entgegen die Catholiſche Staͤnde ſich bil-
lich vnnd rechtmaͤſſig beſchwehrt/ vnnd ſolcher Mediat Geiſtlichen angenommen/
daß denſelben jhre Kloͤſter vnnd Geiſtliche Guͤter/ deren ſie zu Zeit deß Paſſawi-
ſchen Vertrags/ oder ſeithero in Beſitz geweſen/ gegen den klaren Jnhalt deß Re-
ligionfriedens eingezogen/ jhre Renten vnnd Guͤlten auffgehalten/ ſie auch noch
daruͤber/ als wann ſie deß Religionfriedens gar nicht faͤhig weren/ von allen Rech-
ten vnnd Vindicationen gaͤntzlich verſtoſſen: die Guͤter aber zu eygenthaͤthlicher
Occupation der Obrigkeit/ gegen die Jntention vnd Meynung der Gottſeligen
Fundatorn/ als auch gegen dem hellen Buchſtaben deß Religionfriedens außge-
ſetzt werden wolten.
Bey dem andern Artickel erkennen wir ebenmaͤſſig/ daß die Augſpurgiſche
Confeſſions Verwanten kein Vrſach eintziger Beſchwerung/ daß jhrer Religion
Verwante/ ſo Geiſtliche Stifft/ Biſtumben/ vnnd dem Reich vnmittelbare
Reichs Prælaturen iñer haben/ oder denſelben noch nachtrachten/ nit wollen von
den
Dritter Theil. P
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