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Wartmann, Sigismund Friedrich: Germaniae Pertvrbatae et Restavratae sive Vnpartheyischer wolmeynender Theologo-Politicorum Discvrsvm Ander vnd dritter Theil. Frankfurt (Main), 1650.

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Ander Theil.
gegen sie muß inhalten: deme zu Folg auch die Paniß-Brieff oder Layenpfrün-
den bey jhnen nicht statt finden. Vnnd das sind die Vorschrifften vmb Layen-
pfründen/ vnnd Praesentation-Schrifften eines Käysers/ auff ein Gottes
Hauß/ vmb eine Pfründe/ zu Küchen vnd Keller/ einem alten Diener. Dann
dem Römischen Käyser gebühret/ vnd stehet auß altem löblichen Herkommen
vnnd Gewohnheit zu/ auff einer jeden Praelatur oder Gotts Hauß deß Heiligen
Reichs/ eine Person/ die Käyserl. Mayst. gefällig ist/ zu praesentiren, damit einem
eine Pfcünde von Küchen vnd Keller gegeben werde. Als wenn ein Käyser-
licher alter Trabant/ Hatschier/ oder ein ander alter wohlverdienter Diener/ vom
Käyser eine solche Vorschrifft vmb Layenpfründe/ oder ein Paniß-Brieff an
eines Stiffts Abt/ Probst/ Dechant/ Closter oder Stifft so von denselben zu Lehen
gehen/ außbringt/ vnd außgebetten hat/ in Vornehmung vnd Hoffnung in den-
selben Clöstern/ oder Stifften/ zu jhrer Erhaltung/ ein Pfrüund oder Leibgeding
damit zu erlangen. Käyser Rudolff schrieb also: dieweil auß alter vnd bestät-
tigter langhergebrachter Gewohnheit/ der Käyser vnd König/ auff Vns kommen
ist/ daß ein jeder Kirchen auff Vnser Bitte ein Pfründ hingeliehen werde; So
bitten Wir dich/ daß du diesem Clerike/ dem Heiligen Reich zu Ehren/ verse-
hung dieser Pfründ thun wollest/ solche Paniß-Brieff hat Bischoff Melchior zu
Würtzburg Anno 1548. auff Sontag Invocavit, per edictum der Gestalt im
Stifft Würtzburg verbotten/ daß ohne seinen Consens vnd Verwilligung die-
selbigen beyden Stifften vnd Clöstern/ keine Krafft haben sollen. Der fünffte
Nutzen ist/ daß von den geistlichen Gütern vnd Einkommen/ die Ministerien
der Kirchen vnd Schulen zu erhalten seyn. Vnd dersechste/ daß die
eingezogene Stifft vnd Güter den Protestierenden ohn-
angefochten bleiben.



Der
Q

Ander Theil.
gegen ſie muß inhalten: deme zu Folg auch die Paniß-Brieff oder Layenpfruͤn-
den bey jhnen nicht ſtatt finden. Vnnd das ſind die Vorſchrifften vmb Layen-
pfruͤnden/ vnnd Præſentation-Schrifften eines Kaͤyſers/ auff ein Gottes
Hauß/ vmb eine Pfruͤnde/ zu Kuͤchen vnd Keller/ einem alten Diener. Dann
dem Roͤmiſchen Kaͤyſer gebuͤhret/ vnd ſtehet auß altem loͤblichen Herkommen
vnnd Gewohnheit zu/ auff einer jeden Prælatur oder Gotts Hauß deß Heiligen
Reichs/ eine Perſon/ die Kaͤyſerl. Mayſt. gefaͤllig iſt/ zu præſentiren, damit einem
eine Pfcuͤnde von Kuͤchen vnd Keller gegeben werde. Als wenn ein Kaͤyſer-
licher alter Trabant/ Hatſchier/ oder ein ander alter wohlverdienter Diener/ vom
Kaͤyſer eine ſolche Vorſchrifft vmb Layenpfruͤnde/ oder ein Paniß-Brieff an
eines Stiffts Abt/ Probſt/ Dechant/ Cloſter oder Stifft ſo von denſelben zu Lehen
gehen/ außbringt/ vnd außgebetten hat/ in Vornehmung vnd Hoffnung in den-
ſelben Cloͤſtern/ oder Stifften/ zu jhrer Erhaltung/ ein Pfrüund oder Leibgeding
damit zu erlangen. Kaͤyſer Rudolff ſchrieb alſo: dieweil auß alter vnd beſtaͤt-
tigter langhergebrachter Gewohnheit/ der Kaͤyſer vnd Koͤnig/ auff Vns kommen
iſt/ daß ein jeder Kirchen auff Vnſer Bitte ein Pfruͤnd hingeliehen werde; So
bitten Wir dich/ daß du dieſem Clerike/ dem Heiligen Reich zu Ehren/ verſe-
hung dieſer Pfruͤnd thun wolleſt/ ſolche Paniß-Brieff hat Biſchoff Melchior zu
Wuͤrtzburg Anno 1548. auff Sontag Invocavit, per edictum der Geſtalt im
Stifft Wuͤrtzburg verbotten/ daß ohne ſeinen Conſens vnd Verwilligung die-
ſelbigen beyden Stifften vnd Cloͤſtern/ keine Krafft haben ſollen. Der fuͤnffte
Nutzen iſt/ daß von den geiſtlichen Guͤtern vnd Einkommen/ die Miniſterien
der Kirchen vnd Schulen zu erhalten ſeyn. Vnd derſechſte/ daß die
eingezogene Stifft vnd Guͤter den Proteſtierenden ohn-
angefochten bleiben.



Der
Q
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[121/0129] Ander Theil. gegen ſie muß inhalten: deme zu Folg auch die Paniß-Brieff oder Layenpfruͤn- den bey jhnen nicht ſtatt finden. Vnnd das ſind die Vorſchrifften vmb Layen- pfruͤnden/ vnnd Præſentation-Schrifften eines Kaͤyſers/ auff ein Gottes Hauß/ vmb eine Pfruͤnde/ zu Kuͤchen vnd Keller/ einem alten Diener. Dann dem Roͤmiſchen Kaͤyſer gebuͤhret/ vnd ſtehet auß altem loͤblichen Herkommen vnnd Gewohnheit zu/ auff einer jeden Prælatur oder Gotts Hauß deß Heiligen Reichs/ eine Perſon/ die Kaͤyſerl. Mayſt. gefaͤllig iſt/ zu præſentiren, damit einem eine Pfcuͤnde von Kuͤchen vnd Keller gegeben werde. Als wenn ein Kaͤyſer- licher alter Trabant/ Hatſchier/ oder ein ander alter wohlverdienter Diener/ vom Kaͤyſer eine ſolche Vorſchrifft vmb Layenpfruͤnde/ oder ein Paniß-Brieff an eines Stiffts Abt/ Probſt/ Dechant/ Cloſter oder Stifft ſo von denſelben zu Lehen gehen/ außbringt/ vnd außgebetten hat/ in Vornehmung vnd Hoffnung in den- ſelben Cloͤſtern/ oder Stifften/ zu jhrer Erhaltung/ ein Pfrüund oder Leibgeding damit zu erlangen. Kaͤyſer Rudolff ſchrieb alſo: dieweil auß alter vnd beſtaͤt- tigter langhergebrachter Gewohnheit/ der Kaͤyſer vnd Koͤnig/ auff Vns kommen iſt/ daß ein jeder Kirchen auff Vnſer Bitte ein Pfruͤnd hingeliehen werde; So bitten Wir dich/ daß du dieſem Clerike/ dem Heiligen Reich zu Ehren/ verſe- hung dieſer Pfruͤnd thun wolleſt/ ſolche Paniß-Brieff hat Biſchoff Melchior zu Wuͤrtzburg Anno 1548. auff Sontag Invocavit, per edictum der Geſtalt im Stifft Wuͤrtzburg verbotten/ daß ohne ſeinen Conſens vnd Verwilligung die- ſelbigen beyden Stifften vnd Cloͤſtern/ keine Krafft haben ſollen. Der fuͤnffte Nutzen iſt/ daß von den geiſtlichen Guͤtern vnd Einkommen/ die Miniſterien der Kirchen vnd Schulen zu erhalten ſeyn. Vnd derſechſte/ daß die eingezogene Stifft vnd Guͤter den Proteſtierenden ohn- angefochten bleiben. Der Q

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Zitationshilfe: Wartmann, Sigismund Friedrich: Germaniae Pertvrbatae et Restavratae sive Vnpartheyischer wolmeynender Theologo-Politicorum Discvrsvm Ander vnd dritter Theil. Frankfurt (Main), 1650, S. 121. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/wartmann_germania0203_1650/129>, abgerufen am 24.11.2024.