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Wartmann, Sigismund Friedrich: Germaniae Pertvrbatae et Restavratae sive Vnpartheyischer wolmeynender Theologo-Politicorum Discvrsvm Ander vnd dritter Theil. Frankfurt (Main), 1650.

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Germaniae Perturbatae & Restauratae
vnd Glaubens Sachen/ stätt/ fest/ vnd vnverbrüchlich zu halten/ vnd demselben
trewlich nachzukommen. Wo dann solche Vergleichung durch die Wege deß
General Concilij, National Versamblung/ Colloquien, oder Reichs Handlun-
gen nicht erfolgen würde/ soll alßdann nichts desto weniger dieser Friedstand in
allen oberzehlten Puncten vnd Artickeln bey Kräfften/ biß zu endlicher Verglei-
chung der Religion vnd Glaubens Sachen/ stehen vnd bleiben; vnd soll also hie
mit obberührter Gestalt/ vnd sonst in alle andere Wege/ ein beständiger/ beharr-
licher/ vnbedingter/ für vnser ewigwährender Frieden auffgericht vnd beschlossen
seyn vnd bleiben.

Vnd in solchem Frieden sollen die freye Ritterschafft/ welche ohne Mittel
der Käyserl. Mayst. vnd Vns vnderworffen/ auch begriffen seyn/ also vnd derge-
stalt/ daß Sie obbemeldter beyder Religion halben/ auch von niemand vergewal-
tigt/ beträngt noch beschwert sollen werden. Nach dem aber in vielen Frey- vnd
Reichs Stätten die beyde Religionen, nemblich vnser alte Religion, vnd der
Augspurgischen Confession Verwandten Religion, ein Zeit hero im Gang vnd
Gebrauch gewesen/ so sollen die hinführo auch also bleiben/ vnd in solchen Stät-
ten gehalten werden/ auch derselben Frey- vnd Reichs Stätt Bürger/ vnd andere
Jnwohner geistlichs vnd weltlichs Stands/ friedlich vnd ruhig/ bey vnd neben
einander wohnen/ vnd kein Theil deß andern Religion, Kirchen Gebräuche oder
Ceremonien abzuthun/ oder jhn davon zu tringen/ vnderstehen/ sondern jeder
Theil den andern/ laut dieses Friedens/ bey solcher seiner Religion. Glauben/
Kirchen Gebräuchen/ Ordnungen/ vnd Ceremonien, auch seinen Haab vnd Gü-
tern/ vnd allen andern/ wie oben bey der Religion Reichs Ständ halben verordnet
vnd gesetzt worden/ ruhiglich vnd friedlich bleiben lassen.

Vnd soll alles/ dzin hievorigen Reichs Abschieden/ Ordnungen/ oder sonst begrif-
fen vnd versehen/ so diesem Fried Stand in allem seinem Begriff/ Artickeln vnd Pun-
cten zu wieder seyn oder verstanden werden möchte/ demselbigen nichts/ beneh-
men/ derogieren, noch abbrechen; auch dagegen keine declaration, oder etwas
anders/ so denselbigen verhindern/ oder verändern möcht/ nicht gegeben/ erlangt/
oder angenommen würde/ dannoch von Vnwürden vnd Vnkräfften seyn/ vnd
darauff weder in-noch ausser Rechtens/ nichts gehandelt oder gesprochen
werden.

Solches vnd jedes/ so obbeschrieben/ vnd in einem jeden Artickel nahmhafftig
gemacht/ vnd die Käys. Mayst. vnd Vns anrühret/ sollen vnd wollen Jhre Liebd.
vnd Käys. Mayst. vnd Wir/ bey Jhren Käyserlichen vnd Vnsern Königlichen
Würden vnd Worten/ für Vns vnd Vnsere Nachkommen/ stätt/ fest/ vnver-
brüchlich vnd auffrichtig halten vnd vollnziehen/ dem stracks vnd vnweygerlich
nachkommen vnd geleben/ vnd darüber jetzo oder künfftiglich/ weder auß Vollkom-
menheit/ oder vnder einigem andern Schein/ wie der Nahmen haben möcht/ nicht
vornehmen/ handeln oder außgehen lassen/ noch jemand anders von Jhrer Liebden

vnd

Germaniæ Perturbatæ & Reſtauratæ
vnd Glaubens Sachen/ ſtaͤtt/ feſt/ vnd vnverbruͤchlich zu halten/ vnd demſelben
trewlich nachzukommen. Wo dann ſolche Vergleichung durch die Wege deß
General Concilij, National Verſamblung/ Colloquien, oder Reichs Handlun-
gen nicht erfolgen wuͤrde/ ſoll alßdann nichts deſto weniger dieſer Friedſtand in
allen oberzehlten Puncten vnd Artickeln bey Kraͤfften/ biß zu endlicher Verglei-
chung der Religion vnd Glaubens Sachen/ ſtehen vnd bleiben; vnd ſoll alſo hie
mit obberuͤhrter Geſtalt/ vnd ſonſt in alle andere Wege/ ein beſtaͤndiger/ beharꝛ-
licher/ vnbedingter/ fuͤr vnſer ewigwaͤhrender Frieden auffgericht vnd beſchloſſen
ſeyn vnd bleiben.

Vnd in ſolchem Frieden ſollen die freye Ritterſchafft/ welche ohne Mittel
der Kaͤyſerl. Mayſt. vnd Vns vnderworffen/ auch begriffen ſeyn/ alſo vnd derge-
ſtalt/ daß Sie obbemeldter beyder Religion halben/ auch von niemand vergewal-
tigt/ betraͤngt noch beſchwert ſollen werden. Nach dem aber in vielen Frey- vnd
Reichs Staͤtten die beyde Religionen, nemblich vnſer alte Religion, vnd der
Augſpurgiſchen Confeſſion Verwandten Religion, ein Zeit hero im Gang vnd
Gebrauch geweſen/ ſo ſollen die hinfuͤhro auch alſo bleiben/ vnd in ſolchen Staͤt-
ten gehalten werden/ auch derſelben Frey- vnd Reichs Staͤtt Buͤrger/ vnd andere
Jnwohner geiſtlichs vnd weltlichs Stands/ friedlich vnd ruhig/ bey vnd neben
einander wohnen/ vnd kein Theil deß andern Religion, Kirchen Gebraͤuche oder
Ceremonien abzuthun/ oder jhn davon zu tringen/ vnderſtehen/ ſondern jeder
Theil den andern/ laut dieſes Friedens/ bey ſolcher ſeiner Religion. Glauben/
Kirchen Gebraͤuchen/ Ordnungen/ vnd Ceremonien, auch ſeinen Haab vnd Guͤ-
tern/ vnd allen andern/ wie oben bey der Religion Reichs Staͤnd halben verordnet
vnd geſetzt worden/ ruhiglich vnd friedlich bleiben laſſen.

Vnd ſoll alles/ dzin hievorigen Reichs Abſchieden/ Ordnungẽ/ oder ſonſt begrif-
fen vnd verſehẽ/ ſo dieſem Fried Stand in allem ſeinem Begriff/ Artickeln vñ Pun-
cten zu wieder ſeyn oder verſtanden werden moͤchte/ demſelbigen nichts/ beneh-
men/ derogieren, noch abbrechen; auch dagegen keine declaration, oder etwas
anders/ ſo denſelbigen verhindern/ oder veraͤndern moͤcht/ nicht gegeben/ erlangt/
oder angenommen würde/ dannoch von Vnwuͤrden vnd Vnkraͤfften ſeyn/ vnd
darauff weder in-noch auſſer Rechtens/ nichts gehandelt oder geſprochen
werden.

Solches vnd jedes/ ſo obbeſchrieben/ vnd in einem jeden Artickel nahmhafftig
gemacht/ vnd die Kaͤyſ. Mayſt. vnd Vns anruͤhret/ ſollen vnd wollen Jhre Liebd.
vnd Kaͤyſ. Mayſt. vnd Wir/ bey Jhren Kaͤyſerlichen vnd Vnſern Koͤniglichen
Wuͤrden vnd Worten/ fuͤr Vns vnd Vnſere Nachkommen/ ſtaͤtt/ feſt/ vnver-
bruͤchlich vnd auffrichtig halten vnd vollnziehen/ dem ſtracks vnd vnweygerlich
nachkommen vnd geleben/ vnd daruͤber jetzo oder kuͤnfftiglich/ weder auß Vollkom-
menheit/ oder vnder einigem andern Schein/ wie der Nahmen haben moͤcht/ nicht
vornehmen/ handeln oder außgehen laſſen/ noch jemand anders von Jhrer Liebden

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[104/0112] Germaniæ Perturbatæ & Reſtauratæ vnd Glaubens Sachen/ ſtaͤtt/ feſt/ vnd vnverbruͤchlich zu halten/ vnd demſelben trewlich nachzukommen. Wo dann ſolche Vergleichung durch die Wege deß General Concilij, National Verſamblung/ Colloquien, oder Reichs Handlun- gen nicht erfolgen wuͤrde/ ſoll alßdann nichts deſto weniger dieſer Friedſtand in allen oberzehlten Puncten vnd Artickeln bey Kraͤfften/ biß zu endlicher Verglei- chung der Religion vnd Glaubens Sachen/ ſtehen vnd bleiben; vnd ſoll alſo hie mit obberuͤhrter Geſtalt/ vnd ſonſt in alle andere Wege/ ein beſtaͤndiger/ beharꝛ- licher/ vnbedingter/ fuͤr vnſer ewigwaͤhrender Frieden auffgericht vnd beſchloſſen ſeyn vnd bleiben. Vnd in ſolchem Frieden ſollen die freye Ritterſchafft/ welche ohne Mittel der Kaͤyſerl. Mayſt. vnd Vns vnderworffen/ auch begriffen ſeyn/ alſo vnd derge- ſtalt/ daß Sie obbemeldter beyder Religion halben/ auch von niemand vergewal- tigt/ betraͤngt noch beſchwert ſollen werden. Nach dem aber in vielen Frey- vnd Reichs Staͤtten die beyde Religionen, nemblich vnſer alte Religion, vnd der Augſpurgiſchen Confeſſion Verwandten Religion, ein Zeit hero im Gang vnd Gebrauch geweſen/ ſo ſollen die hinfuͤhro auch alſo bleiben/ vnd in ſolchen Staͤt- ten gehalten werden/ auch derſelben Frey- vnd Reichs Staͤtt Buͤrger/ vnd andere Jnwohner geiſtlichs vnd weltlichs Stands/ friedlich vnd ruhig/ bey vnd neben einander wohnen/ vnd kein Theil deß andern Religion, Kirchen Gebraͤuche oder Ceremonien abzuthun/ oder jhn davon zu tringen/ vnderſtehen/ ſondern jeder Theil den andern/ laut dieſes Friedens/ bey ſolcher ſeiner Religion. Glauben/ Kirchen Gebraͤuchen/ Ordnungen/ vnd Ceremonien, auch ſeinen Haab vnd Guͤ- tern/ vnd allen andern/ wie oben bey der Religion Reichs Staͤnd halben verordnet vnd geſetzt worden/ ruhiglich vnd friedlich bleiben laſſen. Vnd ſoll alles/ dzin hievorigen Reichs Abſchieden/ Ordnungẽ/ oder ſonſt begrif- fen vnd verſehẽ/ ſo dieſem Fried Stand in allem ſeinem Begriff/ Artickeln vñ Pun- cten zu wieder ſeyn oder verſtanden werden moͤchte/ demſelbigen nichts/ beneh- men/ derogieren, noch abbrechen; auch dagegen keine declaration, oder etwas anders/ ſo denſelbigen verhindern/ oder veraͤndern moͤcht/ nicht gegeben/ erlangt/ oder angenommen würde/ dannoch von Vnwuͤrden vnd Vnkraͤfften ſeyn/ vnd darauff weder in-noch auſſer Rechtens/ nichts gehandelt oder geſprochen werden. Solches vnd jedes/ ſo obbeſchrieben/ vnd in einem jeden Artickel nahmhafftig gemacht/ vnd die Kaͤyſ. Mayſt. vnd Vns anruͤhret/ ſollen vnd wollen Jhre Liebd. vnd Kaͤyſ. Mayſt. vnd Wir/ bey Jhren Kaͤyſerlichen vnd Vnſern Koͤniglichen Wuͤrden vnd Worten/ fuͤr Vns vnd Vnſere Nachkommen/ ſtaͤtt/ feſt/ vnver- bruͤchlich vnd auffrichtig halten vnd vollnziehen/ dem ſtracks vnd vnweygerlich nachkommen vnd geleben/ vnd daruͤber jetzo oder kuͤnfftiglich/ weder auß Vollkom- menheit/ oder vnder einigem andern Schein/ wie der Nahmen haben moͤcht/ nicht vornehmen/ handeln oder außgehen laſſen/ noch jemand anders von Jhrer Liebden vnd

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Zitationshilfe: Wartmann, Sigismund Friedrich: Germaniae Pertvrbatae et Restavratae sive Vnpartheyischer wolmeynender Theologo-Politicorum Discvrsvm Ander vnd dritter Theil. Frankfurt (Main), 1650, S. 104. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/wartmann_germania0203_1650/112>, abgerufen am 24.11.2024.