Sigismundus Freyberger [i. e. Wartmann, Sigismund Friedrich]: Germania Pertubata et Restaurata: Das ist [...] Theologo-Historica Politische Discursus, Vom Zustand deß gantzen Römischen Reichs. Bd. 1. Frankfurt (Main), 1650.ET RESTAVR. DISCVRS. XXX. bringen/ vnd jhre eygene Mutter zur Huren zumachen. Wannnun Luther/ vnd sein Hauff/ sich auff ein Concilium berieffe/ wis- sen sie wol/ daß keine Theologi, weder auß den Morgenländern/ noch auß Egypten vnnd Mohrenland/ dieweil sie den Bapst zu Rom nicht für das Haupt der Christenheit erkennen/ zur Stelle kommen könten/ sondern es ward gemeynt/ daß Welschland/ Schweitz/ Teutschland/ Hungarn/ Polen/ Schweden/ Denne- marck/ Engelland/ Spanien vnd Franckreich/ welche Länder die Occidentalische Kirch machen/ vnd den Römischen Stul biß da- hin für S. Peters Kirch vnd Schifflein gehalten/ sich beysammen solten finden. Nun war es mehr dann wundersam/ daß eine Handvoll newer Das Leben aber der Bäpste betreffend/ were nicht zuläugnen/ bey
ET RESTAVR. DISCVRS. XXX. bringen/ vnd jhre eygene Mutter zur Huren zumachen. Wannnun Luther/ vnd ſein Hauff/ ſich auff ein Concilium berieffe/ wiſ- ſen ſie wol/ daß keine Theologi, weder auß den Morgenlaͤndern/ noch auß Egypten vnnd Mohrenland/ dieweil ſie den Bapſt zu Rom nicht fuͤr das Haupt der Chriſtenheit erkennen/ zur Stelle kommen koͤnten/ ſondern es ward gemeynt/ daß Welſchland/ Schweitz/ Teutſchland/ Hungarn/ Polen/ Schweden/ Denne- marck/ Engelland/ Spanien vnd Franckreich/ welche Laͤnder die Occidentaliſche Kirch machen/ vnd den Roͤmiſchen Stul biß da- hin fuͤr S. Peters Kirch vnd Schifflein gehalten/ ſich beyſammen ſolten finden. Nun war es mehr dann wunderſam/ daß eine Handvoll newer Das Leben aber der Baͤpſte betreffend/ were nicht zulaͤugnen/ bey
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ET RESTAVR. DISCVRS. XXX.
bringen/ vnd jhre eygene Mutter zur Huren zumachen. Wann
nun Luther/ vnd ſein Hauff/ ſich auff ein Concilium berieffe/ wiſ-
ſen ſie wol/ daß keine Theologi, weder auß den Morgenlaͤndern/
noch auß Egypten vnnd Mohrenland/ dieweil ſie den Bapſt zu
Rom nicht fuͤr das Haupt der Chriſtenheit erkennen/ zur Stelle
kommen koͤnten/ ſondern es ward gemeynt/ daß Welſchland/
Schweitz/ Teutſchland/ Hungarn/ Polen/ Schweden/ Denne-
marck/ Engelland/ Spanien vnd Franckreich/ welche Laͤnder die
Occidentaliſche Kirch machen/ vnd den Roͤmiſchen Stul biß da-
hin fuͤr S. Peters Kirch vnd Schifflein gehalten/ ſich beyſammen
ſolten finden.
Nun war es mehr dann wunderſam/ daß eine Handvoll newer
Geiſtlichen/ ſo ſich von den Alten abgethan/ von der gantzen Welt
ſolte Rechenſchafft jhres Glaubens foͤrdern/ ſchier in allem wider-
ſprochen/ vnd nach eygenem Wahn durchtringen. Vnd ſchien zu-
mal vnfreundlich/ daß der Bapſt mit allen ſeinen Cardinaͤlen vn-
ten anſitzen/ vnd ſich mit Fuͤſſen tretten laſſen ſolte/ ob er eines ver-
lauffenen Moͤnchs Außlegung hoͤher halten/ dann ſo vieler alten
Kirchenlehrer/ die Theils die letzten Apoſteln noch geſehen/ oder
mit den Apoſtoliſchen Maͤnnern vmbgangen/ vnd Muͤnd- vnd
ſchrifftlichen Vnterricht von denſelben eingenommen. Vnd dieſe
ſolten ja billig den rechten Verſtand der H. Schrifft/ die ohne das
allen vnd jeden Ketzern/ es ſey jhn lieb/ oder leyd/ dienen muß/ am al-
lerbeſten wiſſen/ auch fuͤr allen Koͤnigen vnd Keyſern/ ſo ſich wenig
vmb das Heiligthumb bemuͤhen/ in dem geiſtlichen Gericht ſtehen.
Das Leben aber der Baͤpſte betreffend/ were nicht zulaͤugnen/
daß nicht etliche vnverantwortlicher Weiſe zu ſolcher hohen Stelle
gekrochen/ auch dieſelbige gantz aͤrgerlich verwaltet/ doch/ wie Ju-
das ſein Apoſtelampt/ der den andern mit ſeiner verſtockten Boß-
heit/ den Glantz der Herꝛlichkeit gar nicht verdunckeln koͤnnen.
Es were auch jmmer zu in dem Kirchenraht geandet/ welcher Ge-
ſtalt man zu einer ſchleunigen Reformation der Kirchen/ nach al-
len jhren Gliedern gelangen koͤnte; ſintemal gantz vnmoͤglich/ daß
bey
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