Sigismundus Freyberger [i. e. Wartmann, Sigismund Friedrich]: Germania Pertubata et Restaurata: Das ist [...] Theologo-Historica Politische Discursus, Vom Zustand deß gantzen Römischen Reichs. Bd. 1. Frankfurt (Main), 1650.GERMANIAE PERTVRBATAE Gegensatz/ wann die Keyser ein Concilium angestelt/ vnd denBapst vmb etwas angegriffen/ hat derselbe nicht nur den Bischof- fen ein anders anbefohlen/ sondern auch alle vnd jede Concilien ver- worffen/ die jhme nachtheilig vnd mißhellig fürkommen. Wird derowegen jederman/ der in den alten Geschichten nur etwas er- fahren/ leichtlich nachgeben/ daß die Bäpste in jhren eygenen Sa- chen/ wann es vmb die Freyheit gegen den weltlichen Fürsten/ oder vmb die Hohheit vnter vnd wider einander selbst zuthun gewesen/ jederweilen der Sachen zuviel geschehen/ darauff solche Gesetz er- folgt/ vnd nach Möglichkeit/ den andern auffgesattelt worden. Vnd dann in Glaubenssachen haben nicht nur dieser vnnd Wie nun die Fürsten jederzeit/ als Keysere/ vnd gantz gerin- bringen/
GERMANIÆ PERTVRBATÆ Gegenſatz/ wann die Keyſer ein Concilium angeſtelt/ vnd denBapſt vmb etwas angegriffen/ hat derſelbe nicht nur den Biſchof- fen ein anders anbefohlen/ ſondern auch alle vnd jede Concilien ver- worffen/ die jhme nachtheilig vnd mißhellig fuͤrkommen. Wird derowegen jederman/ der in den alten Geſchichten nur etwas er- fahren/ leichtlich nachgeben/ daß die Baͤpſte in jhren eygenen Sa- chen/ wann es vmb die Freyheit gegen den weltlichen Fuͤrſten/ oder vmb die Hohheit vnter vnd wider einander ſelbſt zuthun geweſen/ jederweilen der Sachen zuviel geſchehen/ darauff ſolche Geſetz er- folgt/ vnd nach Moͤglichkeit/ den andern auffgeſattelt worden. Vnd dann in Glaubensſachen haben nicht nur dieſer vnnd Wie nun die Fürſten jederzeit/ als Keyſere/ vnd gantz gerin- bringen/
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GERMANIÆ PERTVRBATÆ
Gegenſatz/ wann die Keyſer ein Concilium angeſtelt/ vnd den
Bapſt vmb etwas angegriffen/ hat derſelbe nicht nur den Biſchof-
fen ein anders anbefohlen/ ſondern auch alle vnd jede Concilien ver-
worffen/ die jhme nachtheilig vnd mißhellig fuͤrkommen. Wird
derowegen jederman/ der in den alten Geſchichten nur etwas er-
fahren/ leichtlich nachgeben/ daß die Baͤpſte in jhren eygenen Sa-
chen/ wann es vmb die Freyheit gegen den weltlichen Fuͤrſten/ oder
vmb die Hohheit vnter vnd wider einander ſelbſt zuthun geweſen/
jederweilen der Sachen zuviel geſchehen/ darauff ſolche Geſetz er-
folgt/ vnd nach Moͤglichkeit/ den andern auffgeſattelt worden.
Vnd dann in Glaubensſachen haben nicht nur dieſer vnnd
jener Bapſt/ ſondern auch mancher Bapſt mit ſeinen Cardinaͤlen/
ja ſeinen Concilien ſelbſt/ da er das Haupt geweſen/ vnd was das al-
lerwunderſambſte iſt/ auch die ſo genante allgemeine Concilien ge-
jrꝛet/ vnd etwan gefehlet: Dannenhero ſo offt ſtehet: Man hat fuͤr
gut angeſehen/ dieſen Fehler zubeſſern. Vnd dann/ man hat fuͤr
gut angeſehen/ daß dieſe boͤſe Verordnung verbeſſert werde. Son-
derlich iſt zuverwundern/ daß Anno 1414. da die Gelehrten auß
Franckreich/ Spanien/ Welſch-Teutſch- vnd Engelland/ zuſam-
men kommen/ man geſchloſſen: Ob ſchon Chriſtus der Herr
ſein Abendmahl vnter beyderley Geſtalten eingeſetzt habe/ verord-
ne doch die Kirch/ daß die Layen daſſelb nur vnter einerley Geſtalt
empfangen ſollen: Deſſen man zwar manche Vrſach beybringt/
die aber bey freyen/ vnd vnvoreingenommenen Geiſtern nicht wol
hafften/ vnd dem Bapſt Gelaſio zuwiderſtreichen.
Wie nun die Fürſten jederzeit/ als Keyſere/ vnd gantz gerin-
ge Potentaten/ als Meynhard/ Graff von Tyrol/ vmb das Jahr
1290. ſich jmmer zu auff ein groſſes Concilium beruffen/ alſo hat
der Churfuͤrſt in Sachſen/ vnd Luther auch thun wollen/ entwe-
der Zeit zugewinnen/ weil man ſchwerlich alle Potentaten hierzu
bereden kan/ vnnd Keyſer Sigiſmund gar wol erfahren/ auch die
Baͤpſte ſich gantz vngern dahin laſſen treiben/ oder alsdann alle
newe vnd alte Klagen vnd Aufflagen wider die Cleriſey herfuͤr zu-
bringen/
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