Sigismundus Freyberger [i. e. Wartmann, Sigismund Friedrich]: Germania Pertubata et Restaurata: Das ist [...] Theologo-Historica Politische Discursus, Vom Zustand deß gantzen Römischen Reichs. Bd. 1. Frankfurt (Main), 1650.GERMANIAE PERTVRBATAE manchmal den Wagen auff dem rechten Gelaiß führet/ welchesbey den Frantzosen/ was Bündnüssen mit den Vnglaubigen vnd Ketzern betrifft/ jederweilen auch geschehen. Man möchte wol mit den Vngläubigen/ vmb deß Gewerbs willen/ vnd wegen Nachbar- schafft Bündnüssen machen; ja sich wider allen Gewalt zuschü- tzen/ wie die Ertzvätter im alten Testament vns mit jhren Exempeln weisen. Wann aber solches geschicht/ die Rechtglaubigen/ vnd demnach die Brüder in Christo mit solcher Hülff zuvnterdrücken/ möchten die Gewissensrähte anderst davon vrtheilen/ als die Poli- tici. Was nun selbiger Zeit mit dem Türcken in Franckreich für- gangen/ müssen die Frantzosen vns selbst berichten. Franciscus Becarius Peguilio, Bischoff zu Metz/ so auch vber-
GERMANIÆ PERTVRBATÆ manchmal den Wagen auff dem rechten Gelaiß fuͤhret/ welchesbey den Frantzoſen/ was Buͤndnuͤſſen mit den Vnglaubigen vnd Ketzern betrifft/ jederweilen auch geſchehen. Man moͤchte wol mit den Vnglaͤubigen/ vmb deß Gewerbs willen/ vnd wegen Nachbar- ſchafft Buͤndnuͤſſen machen; ja ſich wider allen Gewalt zuſchuͤ- tzen/ wie die Ertzvaͤtter im alten Teſtament vns mit jhren Exempeln weiſen. Wann aber ſolches geſchicht/ die Rechtglaubigen/ vnd demnach die Bruͤder in Chriſto mit ſolcher Huͤlff zuvnterdruͤcken/ moͤchten die Gewiſſensraͤhte anderſt davon vrtheilen/ als die Poli- tici. Was nun ſelbiger Zeit mit dem Tuͤrcken in Franckreich fuͤr- gangen/ muͤſſen die Frantzoſen vns ſelbſt berichten. Franciſcus Becarius Peguilio, Biſchoff zu Metz/ ſo auch vber-
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GERMANIÆ PERTVRBATÆ
manchmal den Wagen auff dem rechten Gelaiß fuͤhret/ welches
bey den Frantzoſen/ was Buͤndnuͤſſen mit den Vnglaubigen vnd
Ketzern betrifft/ jederweilen auch geſchehen. Man moͤchte wol mit
den Vnglaͤubigen/ vmb deß Gewerbs willen/ vnd wegen Nachbar-
ſchafft Buͤndnuͤſſen machen; ja ſich wider allen Gewalt zuſchuͤ-
tzen/ wie die Ertzvaͤtter im alten Teſtament vns mit jhren Exempeln
weiſen. Wann aber ſolches geſchicht/ die Rechtglaubigen/ vnd
demnach die Bruͤder in Chriſto mit ſolcher Huͤlff zuvnterdruͤcken/
moͤchten die Gewiſſensraͤhte anderſt davon vrtheilen/ als die Poli-
tici. Was nun ſelbiger Zeit mit dem Tuͤrcken in Franckreich fuͤr-
gangen/ muͤſſen die Frantzoſen vns ſelbſt berichten.
Franciſcus Becarius Peguilio, Biſchoff zu Metz/ ſo auch
dem Tridentiniſchen Concilio beygewohnt/ ſchreibt im 23. Buch
Frantzoͤſiſcher Geſchichten alſo: Koͤnig Franciſcus ſchickte Poli-
num an Soliman. Als er auff der Raiß/ fand er den Barbariſchen
Tyrannen eben auß Griechiſchweiſſenburg auffbrechen/ vñ begeh-
ret/ nach Vberantwortung gewoͤhnlicher Geſchenck (welche Io-
vius beſchreibt/ ein gantz Taffel Servitz von kuͤnſtlich gearbeitetem
Silberwerck/ 600. Pfund ſchwer: Vnd dann fuͤr die fuͤrnembſte
Herꝛn vnd Janitſcharen/ 500. Schaarlachene vnd ſeidene Roͤcke:
Dahingegen Polinus zwey ſtattliche Pferd/ ſampt einem/ mit E-
delgeſtein verſetzten Degen/ davon getragen) daß Barbaroſſa mit
einer anſehnlichen Schiffarmada auff den nechſtfolgenden Som-
mer am Geſtad deß Lands Phocis ſich finden; vnd daß er die Ve-
netianer zu einem Bund mit Franckreich wider den Teutſchẽ Key-
ſer/ als einen gemeinen Feind/ vermoͤgen ſolte. Soliman antwortet:
Er wolte den Frantzoſen nicht laſſen; weil er aber zu ſeiner Wider-
kehr eylete/ koͤnte er fuͤr ſelbiges mal nichts gewiſſers zuſagen: Wol-
te ehiſt zu Conſtantinopel daruͤber Raht ſchoͤpffen. Als er nun ein
wenig vor Anfang deß Chriſtmonats dahin angelangt/ hat er etwas
zuvor zuleyſten verſprochen/ beſtaͤttigt. Doch hielt er fuͤr noͤhtig/
daß Polinus wider zu ſeinem Koͤnig kehrete/ vnd wann er/ wie der
Koͤnig anzufangen/ außfuͤhrlichen Bericht eingenommen/ ſolches
vber-
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