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Sigismundus Freyberger [i. e. Wartmann, Sigismund Friedrich]: Germania Pertubata et Restaurata: Das ist [...] Theologo-Historica Politische Discursus, Vom Zustand deß gantzen Römischen Reichs. Bd. 1. Frankfurt (Main), 1650.

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ET RESTAVR. DISCVRS. IV.
tig/ daß vmb eines einigen Mannes willen so viel Bischoffe bemü-
het werden; da doch auch sein Engel vom Himmel dem Friede der
Kirchen nicht vorzuziehen ist; so soll es an mir nichts ermangelen/
wann ich nur hören werde/ daß man zusammen komme. Hebet
demnach das Gesetz auff/ wann jhr wolt/ daß man streite. Jch wä-
re/ O Keyser/ selbst vor das Hoffgericht ewrer Gnade kommen/
dieses obige mündlich vorzutragen/ wann es mir/ entweder die Bi-
schoffe/ oder das Volck/ hätten verstattet; mit dem Vorwand/ man
solle wegen deß Glaubens in der Kirchen/ vor dem gantzen Volck
handeln. Vnd möchte ich wündschen/ O Keyser/ daß jhr mir nicht
hättet ankündigen lassen/ wo ich nur wolte/ hinzugehen. Dann
biß dahin gieng ich täglich auff die Gassen/ daß kein Mensch auff
mich ein Auge geworffen: Darumb hättet jhr mich/ wohin jhr
nur gewolt/ versenden sollen/ als ich mich selbst Jedermänniglich
dargebotten. Aber jetzt muß ich von den Priestern hören: Es sey
ein geringer Vnterscheid/ ob ich mit Willen den Altar Christi ver-
lasse vnd vbergebe; dann/ wann du/ sagen sie/ jhn verläst/ wirstu jhn
vbergeben. Vnd wündsche nur zuwissen/ ob den Arrianern die
Kirch gar nicht soleingeräumbt werden; so wolte ich mich bey ew-
rer Andacht Wolgefallen/ selbst einstellen. Wann aber ich allein
widerspreche/ warumb ergreifft das Gebott alle andere Kirchen?
Ach/ daß die gewisse Post käme/ daß kein Mensch den Kirchen Leyd
anlegte; vnd wündsche/ daß wegen meiner Person/ ein Außspruch
falle/ wie es wird rahtsam scheinen. Wollet derowegen/ O Key-
ser/ im besten vermercken/ daß ich zu dem Hoffraht nicht können
kommen. Hab sonsten vor dem Hoffraht nicht anderst stehen vnd
erscheinen gelernet/ als zu ewrem besten: So kan ich auch jnner-
halb deß Pallastes/ nicht streiten/ weil ich die Hoffbossen weder su-
che/ noch verstehe. Jch Ambrosius, Bischoff/ hab diese Schrifft
dem allergnädigsten Keyser/ vnnd allerseligsten Vermehrer deß
Reichs/ Valentiniano vberreychen lassen.

Hiemit hat es zwar Ambrosius weit gebracht/ vnd gleichsam
den ersten Stein zu deß Papsts Hohheit gelegt; aber die Hoffrähte

hiel-
D

ET RESTAVR. DISCVRS. IV.
tig/ daß vmb eines einigen Mannes willen ſo viel Biſchoffe bemuͤ-
het werden; da doch auch ſein Engel vom Himmel dem Friede der
Kirchen nicht vorzuziehen iſt; ſo ſoll es an mir nichts ermangelen/
wann ich nur hoͤren werde/ daß man zuſammen komme. Hebet
demnach das Geſetz auff/ wann jhr wolt/ daß man ſtreite. Jch waͤ-
re/ O Keyſer/ ſelbſt vor das Hoffgericht ewrer Gnade kommen/
dieſes obige muͤndlich vorzutragen/ wann es mir/ entweder die Bi-
ſchoffe/ oder das Volck/ haͤtten verſtattet; mit dem Vorwand/ man
ſolle wegen deß Glaubens in der Kirchen/ vor dem gantzen Volck
handeln. Vnd moͤchte ich wuͤndſchen/ O Keyſer/ daß jhr mir nicht
haͤttet ankuͤndigen laſſen/ wo ich nur wolte/ hinzugehen. Dann
biß dahin gieng ich taͤglich auff die Gaſſen/ daß kein Menſch auff
mich ein Auge geworffen: Darumb haͤttet jhr mich/ wohin jhr
nur gewolt/ verſenden ſollen/ als ich mich ſelbſt Jedermaͤnniglich
dargebotten. Aber jetzt muß ich von den Prieſtern hoͤren: Es ſey
ein geringer Vnterſcheid/ ob ich mit Willen den Altar Chriſti ver-
laſſe vnd vbergebe; dann/ wann du/ ſagen ſie/ jhn verlaͤſt/ wirſtu jhn
vbergeben. Vnd wuͤndſche nur zuwiſſen/ ob den Arrianern die
Kirch gar nicht ſoleingeraͤumbt werden; ſo wolte ich mich bey ew-
rer Andacht Wolgefallen/ ſelbſt einſtellen. Wann aber ich allein
widerſpreche/ warumb ergreifft das Gebott alle andere Kirchen?
Ach/ daß die gewiſſe Poſt kaͤme/ daß kein Menſch den Kirchen Leyd
anlegte; vnd wuͤndſche/ daß wegen meiner Perſon/ ein Außſpruch
falle/ wie es wird rahtſam ſcheinen. Wollet derowegen/ O Key-
ſer/ im beſten vermercken/ daß ich zu dem Hoffraht nicht koͤnnen
kommen. Hab ſonſten vor dem Hoffraht nicht anderſt ſtehen vnd
erſcheinen gelernet/ als zu ewrem beſten: So kan ich auch jnner-
halb deß Pallaſtes/ nicht ſtreiten/ weil ich die Hoffboſſen weder ſu-
che/ noch verſtehe. Jch Ambroſius, Biſchoff/ hab dieſe Schrifft
dem allergnaͤdigſten Keyſer/ vnnd allerſeligſten Vermehrer deß
Reichs/ Valentiniano vberreychen laſſen.

Hiemit hat es zwar Ambroſius weit gebracht/ vnd gleichſam
den erſten Stein zu deß Papſts Hohheit gelegt; aber die Hoffraͤhte

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[25/0033] ET RESTAVR. DISCVRS. IV. tig/ daß vmb eines einigen Mannes willen ſo viel Biſchoffe bemuͤ- het werden; da doch auch ſein Engel vom Himmel dem Friede der Kirchen nicht vorzuziehen iſt; ſo ſoll es an mir nichts ermangelen/ wann ich nur hoͤren werde/ daß man zuſammen komme. Hebet demnach das Geſetz auff/ wann jhr wolt/ daß man ſtreite. Jch waͤ- re/ O Keyſer/ ſelbſt vor das Hoffgericht ewrer Gnade kommen/ dieſes obige muͤndlich vorzutragen/ wann es mir/ entweder die Bi- ſchoffe/ oder das Volck/ haͤtten verſtattet; mit dem Vorwand/ man ſolle wegen deß Glaubens in der Kirchen/ vor dem gantzen Volck handeln. Vnd moͤchte ich wuͤndſchen/ O Keyſer/ daß jhr mir nicht haͤttet ankuͤndigen laſſen/ wo ich nur wolte/ hinzugehen. Dann biß dahin gieng ich taͤglich auff die Gaſſen/ daß kein Menſch auff mich ein Auge geworffen: Darumb haͤttet jhr mich/ wohin jhr nur gewolt/ verſenden ſollen/ als ich mich ſelbſt Jedermaͤnniglich dargebotten. Aber jetzt muß ich von den Prieſtern hoͤren: Es ſey ein geringer Vnterſcheid/ ob ich mit Willen den Altar Chriſti ver- laſſe vnd vbergebe; dann/ wann du/ ſagen ſie/ jhn verlaͤſt/ wirſtu jhn vbergeben. Vnd wuͤndſche nur zuwiſſen/ ob den Arrianern die Kirch gar nicht ſoleingeraͤumbt werden; ſo wolte ich mich bey ew- rer Andacht Wolgefallen/ ſelbſt einſtellen. Wann aber ich allein widerſpreche/ warumb ergreifft das Gebott alle andere Kirchen? Ach/ daß die gewiſſe Poſt kaͤme/ daß kein Menſch den Kirchen Leyd anlegte; vnd wuͤndſche/ daß wegen meiner Perſon/ ein Außſpruch falle/ wie es wird rahtſam ſcheinen. Wollet derowegen/ O Key- ſer/ im beſten vermercken/ daß ich zu dem Hoffraht nicht koͤnnen kommen. Hab ſonſten vor dem Hoffraht nicht anderſt ſtehen vnd erſcheinen gelernet/ als zu ewrem beſten: So kan ich auch jnner- halb deß Pallaſtes/ nicht ſtreiten/ weil ich die Hoffboſſen weder ſu- che/ noch verſtehe. Jch Ambroſius, Biſchoff/ hab dieſe Schrifft dem allergnaͤdigſten Keyſer/ vnnd allerſeligſten Vermehrer deß Reichs/ Valentiniano vberreychen laſſen. Hiemit hat es zwar Ambroſius weit gebracht/ vnd gleichſam den erſten Stein zu deß Papſts Hohheit gelegt; aber die Hoffraͤhte hiel- D

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Zitationshilfe: Sigismundus Freyberger [i. e. Wartmann, Sigismund Friedrich]: Germania Pertubata et Restaurata: Das ist [...] Theologo-Historica Politische Discursus, Vom Zustand deß gantzen Römischen Reichs. Bd. 1. Frankfurt (Main), 1650, S. 25. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/wartmann_germania01_1650/33>, abgerufen am 23.11.2024.