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Sigismundus Freyberger [i. e. Wartmann, Sigismund Friedrich]: Germania Pertubata et Restaurata: Das ist [...] Theologo-Historica Politische Discursus, Vom Zustand deß gantzen Römischen Reichs. Bd. 1. Frankfurt (Main), 1650.

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ET RESTAVR. DISCVRS. XXIV.
gethaner Beicht/ mit einem langen schwartzen/ vnd zum Zeugnuß
der Freyheit/ vngegürteten Rock angethan; mit einem blossen
Schwerd in der Rechten/ vnd mit einer brennenden Wachskertzen
(welche die Liebe bedeutet/ vnd einem jeglichen wahren Ritter zie-
met) in der lincken Hand/ vor dem jenigen/ welcher jhm das Creutz
zugeben/ von dem Großmeister gevollmächtiget/ erscheinen/ vnnd
alsdann vor dem Altar niderknien/ die Wehren lassen weyhen/ selbst
von sich geben/ vnd die Kertz in die rechte Hand nehmen/ die Meß/
biß nach Abwechselung der Epistel/ mit Andacht anhören: Her-
nach ohne Creutz/ vor dem Geber sich kniend setzen/ vnd folgender
massen verhalten: Werden aber die Ceremonien mit dem Schwerd
vnd Sporen/ mit denen Fra Serventi vnd Capellani nicht gehal
ten.

Darauff geschicht Frag vnd Antwort/ von deß Ordens Hoh-
heit/ vnd der Rittergebühr vnd Herkommen. Das blosse Schwerd
wird jhm dargebotten/ das er in die Scheide steckt/ vnd wider gibt;
empfängt aber hingegen Gürtel/ vnter dem langen Rock sich zu-
gürten. Vnd alsdann gürtet jhm ein Ritter das Schwerd an die
Seiten. Wann nun der Kniend auffstehet/ vnd das entblösete
Schwerd wider darbietet/ empfängt er drey gelinde Streych fläch-
lingen auff die rechte Achsel/ mit diesen Worten: Es ist einer Ade-
lichen Person ein grosse Schand/ wann sie geschlagen wird: Sol-
let also diese drey Streych für ewer letzte Vnehr vnd Schande hal-
ten. Darnach nimbt er das blosse Schwerd wider/ vnd stöst drey
mal empor/ die Rach wider den Erbfeind zubezeugen: Ziehet es v-
ber den den lincken Arm/ vnd steckt es wider an seinen Ort. Jetzt
greifft jhn der Fürsteher bey der lincken Achsel/ er schüttelt jhn/ vnd
spricht: Wachet auff von allen Lastern/ vnd vnterlasset nicht/ die
Tugend hoch zuhalten/ auff daß sie euch zu Ehren bringe. Vnd
eben dieses bedeuten die güldene Sporen/ so zween Ritter jhm anle-
gen; zumal auch an Füssen/ die Verachtung deß Golds bedeuten.
Werden jhm aber wider abgethan/ vnd muß mit der Kertz wider für
den Altar knien/ biß das vbrige an der Meß vollendet ist: Da dann

end-
Nn ij

ET RESTAVR. DISCVRS. XXIV.
gethaner Beicht/ mit einem langen ſchwartzen/ vnd zum Zeugnuß
der Freyheit/ vngeguͤrteten Rock angethan; mit einem bloſſen
Schwerd in der Rechten/ vnd mit einer brennenden Wachskertzen
(welche die Liebe bedeutet/ vnd einem jeglichen wahren Ritter zie-
met) in der lincken Hand/ vor dem jenigen/ welcher jhm das Creutz
zugeben/ von dem Großmeiſter gevollmaͤchtiget/ erſcheinen/ vnnd
alsdann vor dem Altar niderknien/ die Wehren laſſen weyhen/ ſelbſt
von ſich geben/ vnd die Kertz in die rechte Hand nehmen/ die Meß/
biß nach Abwechſelung der Epiſtel/ mit Andacht anhoͤren: Her-
nach ohne Creutz/ vor dem Geber ſich kniend ſetzen/ vnd folgender
maſſen verhalten: Werden aber die Ceremonien mit dem Schwerd
vnd Sporen/ mit denen Fra Serventi vnd Capellani nicht gehal
ten.

Darauff geſchicht Frag vnd Antwort/ von deß Ordens Hoh-
heit/ vnd der Rittergebuͤhr vnd Herkommen. Das bloſſe Schwerd
wird jhm dargebotten/ das er in die Scheide ſteckt/ vnd wider gibt;
empfaͤngt aber hingegen Guͤrtel/ vnter dem langen Rock ſich zu-
guͤrten. Vnd alsdann guͤrtet jhm ein Ritter das Schwerd an die
Seiten. Wann nun der Kniend auffſtehet/ vnd das entbloͤſete
Schwerd wider darbietet/ empfängt er drey gelinde Streych flaͤch-
lingen auff die rechte Achſel/ mit dieſen Worten: Es iſt einer Ade-
lichen Perſon ein groſſe Schand/ wann ſie geſchlagen wird: Sol-
let alſo dieſe drey Streych fuͤr ewer letzte Vnehr vnd Schande hal-
ten. Darnach nimbt er das bloſſe Schwerd wider/ vnd ſtoͤſt drey
mal empor/ die Rach wider den Erbfeind zubezeugen: Ziehet es v-
ber den den lincken Arm/ vnd ſteckt es wider an ſeinen Ort. Jetzt
greifft jhn der Fuͤrſteher bey der lincken Achſel/ er ſchuͤttelt jhn/ vnd
ſpricht: Wachet auff von allen Laſtern/ vnd vnterlaſſet nicht/ die
Tugend hoch zuhalten/ auff daß ſie euch zu Ehren bringe. Vnd
eben dieſes bedeuten die guͤldene Sporen/ ſo zween Ritter jhm anle-
gen; zumal auch an Fuͤſſen/ die Verachtung deß Golds bedeuten.
Werden jhm aber wider abgethan/ vnd muß mit der Kertz wider fuͤr
den Altar knien/ biß das vbrige an der Meß vollendet iſt: Da dann

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[275[285]/0293] ET RESTAVR. DISCVRS. XXIV. gethaner Beicht/ mit einem langen ſchwartzen/ vnd zum Zeugnuß der Freyheit/ vngeguͤrteten Rock angethan; mit einem bloſſen Schwerd in der Rechten/ vnd mit einer brennenden Wachskertzen (welche die Liebe bedeutet/ vnd einem jeglichen wahren Ritter zie- met) in der lincken Hand/ vor dem jenigen/ welcher jhm das Creutz zugeben/ von dem Großmeiſter gevollmaͤchtiget/ erſcheinen/ vnnd alsdann vor dem Altar niderknien/ die Wehren laſſen weyhen/ ſelbſt von ſich geben/ vnd die Kertz in die rechte Hand nehmen/ die Meß/ biß nach Abwechſelung der Epiſtel/ mit Andacht anhoͤren: Her- nach ohne Creutz/ vor dem Geber ſich kniend ſetzen/ vnd folgender maſſen verhalten: Werden aber die Ceremonien mit dem Schwerd vnd Sporen/ mit denen Fra Serventi vnd Capellani nicht gehal ten. Darauff geſchicht Frag vnd Antwort/ von deß Ordens Hoh- heit/ vnd der Rittergebuͤhr vnd Herkommen. Das bloſſe Schwerd wird jhm dargebotten/ das er in die Scheide ſteckt/ vnd wider gibt; empfaͤngt aber hingegen Guͤrtel/ vnter dem langen Rock ſich zu- guͤrten. Vnd alsdann guͤrtet jhm ein Ritter das Schwerd an die Seiten. Wann nun der Kniend auffſtehet/ vnd das entbloͤſete Schwerd wider darbietet/ empfängt er drey gelinde Streych flaͤch- lingen auff die rechte Achſel/ mit dieſen Worten: Es iſt einer Ade- lichen Perſon ein groſſe Schand/ wann ſie geſchlagen wird: Sol- let alſo dieſe drey Streych fuͤr ewer letzte Vnehr vnd Schande hal- ten. Darnach nimbt er das bloſſe Schwerd wider/ vnd ſtoͤſt drey mal empor/ die Rach wider den Erbfeind zubezeugen: Ziehet es v- ber den den lincken Arm/ vnd ſteckt es wider an ſeinen Ort. Jetzt greifft jhn der Fuͤrſteher bey der lincken Achſel/ er ſchuͤttelt jhn/ vnd ſpricht: Wachet auff von allen Laſtern/ vnd vnterlaſſet nicht/ die Tugend hoch zuhalten/ auff daß ſie euch zu Ehren bringe. Vnd eben dieſes bedeuten die guͤldene Sporen/ ſo zween Ritter jhm anle- gen; zumal auch an Fuͤſſen/ die Verachtung deß Golds bedeuten. Werden jhm aber wider abgethan/ vnd muß mit der Kertz wider fuͤr den Altar knien/ biß das vbrige an der Meß vollendet iſt: Da dann end- Nn ij

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Zitationshilfe: Sigismundus Freyberger [i. e. Wartmann, Sigismund Friedrich]: Germania Pertubata et Restaurata: Das ist [...] Theologo-Historica Politische Discursus, Vom Zustand deß gantzen Römischen Reichs. Bd. 1. Frankfurt (Main), 1650, S. 275[285]. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/wartmann_germania01_1650/293>, abgerufen am 23.11.2024.