Sigismundus Freyberger [i. e. Wartmann, Sigismund Friedrich]: Germania Pertubata et Restaurata: Das ist [...] Theologo-Historica Politische Discursus, Vom Zustand deß gantzen Römischen Reichs. Bd. 1. Frankfurt (Main), 1650.GERMANIAE PERTVRBATAE deß Adels/ vnd anderer streitbaren Leut/ in S. Johannis deß Täuf-fers Ehr/ darumb sie auch Johanniter genannt werden/ sie wolten weder rasten/ noch ruhen/ biß sie die Jnsul Rhodis/ so man jhnen solcher gestalt eygenthümlich vbergab/ auß der Vnglaubigen Hän- den hätten gerissen. Der Eyffer war so groß/ daß die Saracenen jh- nen weichen müssen. Sie baweten Statt vnd Vestung/ verwah- reten die Jnsul/ vnd beschützten noch die Christen in Cypern/ nach Vermögen: Derowegen jhnen der Bapst vnd andere Fürsten/ der Tempelherrn Güter in den Morgenländern/ die ohne das sonsten nicht zuerhalten waren/ zueygneten. Sie nahmen S Augustini Regul an/ vnd erhielten grosse Gaaben vom Bapst. Der Türck bekriegte sie sehr offt/ vnd schier allezeit mit seinem grossen Scha- den. Jn dieser Jnsul hat Zemes/ deß Bajazeths Bruder/ Si- cherheit gesucht/ den Christlichen Glauben angenommen/ vnd vier Kinder gereuget: Starb aber zu Rom/ von beygebrachtem Gifft/ als jhn der Bapst hatte zu sich kommen lassen. Jm Jahr 1522. belägert der Türckische Keyser Solimann/ Weyh-
GERMANIÆ PERTVRBATÆ deß Adels/ vñ anderer ſtreitbaren Leut/ in S. Johannis deß Taͤuf-fers Ehr/ darumb ſie auch Johanniter genannt werden/ ſie wolten weder raſten/ noch ruhen/ biß ſie die Jnſul Rhodis/ ſo man jhnen ſolcher geſtalt eygenthuͤmlich vbergab/ auß der Vnglaubigen Haͤn- den haͤtten geriſſen. Der Eyffer war ſo groß/ daß die Saracenen jh- nen weichen muͤſſen. Sie baweten Statt vnd Veſtung/ verwah- reten die Jnſul/ vnd beſchuͤtzten noch die Chriſten in Cypern/ nach Vermoͤgen: Derowegen jhnen der Bapſt vnd andere Fuͤrſten/ der Tempelherꝛn Guͤter in den Morgenlaͤndern/ die ohne das ſonſten nicht zuerhalten waren/ zueygneten. Sie nahmen S Auguſtini Regul an/ vnd erhielten groſſe Gaaben vom Bapſt. Der Tuͤrck bekriegte ſie ſehr offt/ vnd ſchier allezeit mit ſeinem groſſen Scha- den. Jn dieſer Jnſul hat Zemes/ deß Bajazeths Bruder/ Si- cherheit geſucht/ den Chriſtlichen Glauben angenommen/ vnd vier Kinder geꝛeuget: Starb aber zu Rom/ von beygebrachtem Gifft/ als jhn der Bapſt hatte zu ſich kommen laſſen. Jm Jahr 1522. belaͤgert der Tuͤrckiſche Keyſer Solimann/ Weyh-
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GERMANIÆ PERTVRBATÆ
deß Adels/ vñ anderer ſtreitbaren Leut/ in S. Johannis deß Taͤuf-
fers Ehr/ darumb ſie auch Johanniter genannt werden/ ſie wolten
weder raſten/ noch ruhen/ biß ſie die Jnſul Rhodis/ ſo man jhnen
ſolcher geſtalt eygenthuͤmlich vbergab/ auß der Vnglaubigen Haͤn-
den haͤtten geriſſen. Der Eyffer war ſo groß/ daß die Saracenen jh-
nen weichen muͤſſen. Sie baweten Statt vnd Veſtung/ verwah-
reten die Jnſul/ vnd beſchuͤtzten noch die Chriſten in Cypern/ nach
Vermoͤgen: Derowegen jhnen der Bapſt vnd andere Fuͤrſten/ der
Tempelherꝛn Guͤter in den Morgenlaͤndern/ die ohne das ſonſten
nicht zuerhalten waren/ zueygneten. Sie nahmen S Auguſtini
Regul an/ vnd erhielten groſſe Gaaben vom Bapſt. Der Tuͤrck
bekriegte ſie ſehr offt/ vnd ſchier allezeit mit ſeinem groſſen Scha-
den. Jn dieſer Jnſul hat Zemes/ deß Bajazeths Bruder/ Si-
cherheit geſucht/ den Chriſtlichen Glauben angenommen/ vnd vier
Kinder geꝛeuget: Starb aber zu Rom/ von beygebrachtem Gifft/
als jhn der Bapſt hatte zu ſich kommen laſſen.
Jm Jahr 1522. belaͤgert der Tuͤrckiſche Keyſer Solimann/
die Jnſul Rhodis/ mit groſſer Heeresmacht/ ſechs Monat lang.
Die Chriſten waren Anfangs ſo muhtig/ daß ſie ſchaarlachene
Tuͤcher/ vnnd ſeidene guͤldene Stuͤck vber die Mawren außhaͤn-
geten/ mit groſſem Hohn vnd Frolocken/ als waͤre die Statt vn-
vberwindlich. Aber Solimann ließ von dem naͤchſten Berge
Grund heran tragen/ vnd die Graͤben fuͤllen/ biß er an die Maw-
ren reychen konte. Die Ritterbruͤder wehreten ſich trefflich/ mit
Anſchuͤtten/ Blendungen/ Schantzen/ Fewerkugeln/ Schweffel-
ringen/ ſiedendem Oel vnd Steinwerffen/ daß man ſchaͤtzet/ der
Tuͤrck hab in zwantzig tauſend Mann darfuͤr verlohren. Der
Tuͤrck grub in die Statt an zweyen Orten/ hundert vnd ſechszig
Schritt/ vnd macht die darinnen ſo matt/ daß ſie auch deß Gra-
bens halber/ nirgend ſicher ſtunden. Darauff wurden ſie genoͤh-
tiget/ auch zum Theil auß Mangel aller Notturfft/ ſo zu dem
Menſchlichen Leben/ vnd Kriegsſachen gehoͤrig/ daß ſie nach laͤn-
ger Rahtſchlagung/ die Statt muſten auffgeben/ gerad auff den
Weyh-
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