Sigismundus Freyberger [i. e. Wartmann, Sigismund Friedrich]: Germania Pertubata et Restaurata: Das ist [...] Theologo-Historica Politische Discursus, Vom Zustand deß gantzen Römischen Reichs. Bd. 1. Frankfurt (Main), 1650.ET RESTAVR. DISCVRS. XXII. Schwenckfeld anders/ als daß Luther allzu eygensinnig/ keinenMenschen wollen hören/ alles nach seinem Kopff anordnen vnd se- tzen. Darneben alle andere/ die was weiters gesucht/ oder funden/ vnbesonnener/ ja vn-Christlicher Weise/ also bald dem Teuffel heim gewiesen/ vnnd sich wol bey einem thewren Schwur/ auff seiner Seelen Seeligkeit vermessen/ dieser vnd jener glaube nicht/ daß ein Gott im Himmel sey. Gegentheils Bücher liese der Teuf- fel/ von vnten vnnd von oben auß/ etc. so weit verführet Eyffer vnd Zorn. Noch hatte Luther ein andere Wäsche mit den Widertäuf- Bullinger vnnd Melanchthon/ nennen Niclas Storcken; stren- J i
ET RESTAVR. DISCVRS. XXII. Schwenckfeld anders/ als daß Luther allzu eygenſinnig/ keinenMenſchen wollen hoͤren/ alles nach ſeinem Kopff anordnen vnd ſe- tzen. Darneben alle andere/ die was weiters geſucht/ oder funden/ vnbeſonnener/ ja vn-Chriſtlicher Weiſe/ alſo bald dem Teuffel heim gewieſen/ vnnd ſich wol bey einem thewren Schwur/ auff ſeiner Seelen Seeligkeit vermeſſen/ dieſer vnd jener glaube nicht/ daß ein Gott im Himmel ſey. Gegentheils Buͤcher lieſe der Teuf- fel/ von vnten vnnd von oben auß/ ꝛc. ſo weit verfuͤhret Eyffer vnd Zorn. Noch hatte Luther ein andere Waͤſche mit den Widertaͤuf- Bullinger vnnd Melanchthon/ nennen Niclas Storcken; ſtren- J i
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ET RESTAVR. DISCVRS. XXII.
Schwenckfeld anders/ als daß Luther allzu eygenſinnig/ keinen
Menſchen wollen hoͤren/ alles nach ſeinem Kopff anordnen vnd ſe-
tzen. Darneben alle andere/ die was weiters geſucht/ oder funden/
vnbeſonnener/ ja vn-Chriſtlicher Weiſe/ alſo bald dem Teuffel
heim gewieſen/ vnnd ſich wol bey einem thewren Schwur/ auff
ſeiner Seelen Seeligkeit vermeſſen/ dieſer vnd jener glaube nicht/
daß ein Gott im Himmel ſey. Gegentheils Buͤcher lieſe der Teuf-
fel/ von vnten vnnd von oben auß/ ꝛc. ſo weit verfuͤhret Eyffer vnd
Zorn.
Noch hatte Luther ein andere Waͤſche mit den Widertaͤuf-
fern/ die jhm viel Muͤhe machten. Von jhrem Vrheber ſind vn-
derſchiedliche Meynungen: Dann Hoſius, Eckius vnd Linda-
nus, nennen Balthaſar Hubnitzern von Friedberg/ der auch etliche
Buͤchlein ſeiner Lehr außgehen/ vnnd an Tag kommen laſſen/ zu
Zuͤrich ſein Jrꝛthumb abgelegt/ wider angenommen/ in Maͤhren
getragen/ vnd daſelbſt mit ſeinem Tod im Fewer verſiegelt.
Bullinger vnnd Melanchthon/ nennen Niclas Storcken;
Melanchthon vnnd Eraſmus Alberus, den Carlſtatt; Antonius
Corvinus aber den Zwingeln. Doch befind ſich/ daß Thomas
Muͤntzer den erſten Grund ſolcher Lehr gelegt hat. Melanchthon
ſchreibet alſo: Geſehen hab ich an Niclas Storcken/ welcher zum
erſten das ſchaͤndliche Widertaͤufferiſche Gifft in Teutſchland
außgeſaͤct/ vnd groſſe Vnruhe vervrſacht hat. Derſelbe gab Lu-
thern zuverſtehen/ was Geſtalt GOtt jhme im Traum ſeinen
Willen geoffenbaret/ daß/ naͤmlich/ ſeine Außerwehlten/ vermittels
deß Storcken Anleytung/ auff Erden herꝛſchen wuͤrden/ vnd daß
Storck die Kirch reinigen ſolte. Muͤntzer gab fuͤr in ſeinen Pre-
digten/ GOtt haͤtte jhm eingeben/ er ſolte die ſtrenge Religion deß
Bapſts/ vnd die Libertiniſche/ oder freye Sect deß Luthers/ vertil-
gen/ vnd das Mittelhalten: Gleich wie Muhammed auch vor-
gab/ Moſes wer zuſtreng/ vnd Chriſtus zugelinde. Er pflegt vn-
ter dem Schein der Heiligkeit/ die groſſe vnd kleine/ ja die allerge-
ringſte Laſter zuſtraffen/ vnnd das Volck zum Faſten/ Beten vnd
ſtren-
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