Sigismundus Freyberger [i. e. Wartmann, Sigismund Friedrich]: Germania Pertubata et Restaurata: Das ist [...] Theologo-Historica Politische Discursus, Vom Zustand deß gantzen Römischen Reichs. Bd. 1. Frankfurt (Main), 1650.GERMANIAE PERTVRBATAE seinen Beinen geboren/ oder gezeuget: Dannenhero sey einem sol-chen Widergebornen gantz leicht/ müglich vnd erfrewlich/ das Gesetz Gottes zuhalten. Die Gerechtfertigung wer eben die Widergeburt/ vnd der Glaub Christus selbst im newen Gehorsam/ dadurch die zu- gemessene Gerechtigkeit/ vnd solcher Verdienst Christi falle/ aber die wesentliche Gerechtigkeit deß Menschen gelte: Vnd müste für das erste die Widergeburt da seyn; darnach die Lebendigmachung folgen/ darauff komme die Anruffung/ nechst vor der Gerechtmachung/ nach welcher der Mensch der göttlichen Natur theilhafftig werde. Der ander fürnemste Punct ist vom Wort Gottes/ daß dassel- Zu diesen vnd andern mehren Puncten hat dem Schwenckfeld selbst
GERMANIÆ PERTVRBATÆ ſeinen Beinen geboren/ oder gezeuget: Dannenhero ſey einem ſol-chen Widergebornen gantz leicht/ muͤglich vñ erfrewlich/ das Geſetz Gottes zuhaltẽ. Die Gerechtfertigung wer eben die Widergeburt/ vnd der Glaub Chriſtus ſelbſt im newen Gehorſam/ dadurch die zu- gemeſſene Gerechtigkeit/ vñ ſolcher Verdienſt Chriſti falle/ aber die weſentliche Gerechtigkeit deß Menſchen gelte: Vnd muͤſte fuͤr das erſte die Widergeburt da ſeyn; darnach die Lebendigmachung folgẽ/ darauff kom̃e die Anruffung/ nechſt vor der Gerechtmachung/ nach welcher der Menſch der goͤttlichen Natur theilhafftig werde. Der ander fuͤrnemſte Punct iſt vom Wort Gottes/ daß daſſel- Zu dieſen vnd andern mehren Puncten hat dem Schwenckfeld ſelbſt
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GERMANIÆ PERTVRBATÆ
ſeinen Beinen geboren/ oder gezeuget: Dannenhero ſey einem ſol-
chen Widergebornen gantz leicht/ muͤglich vñ erfrewlich/ das Geſetz
Gottes zuhaltẽ. Die Gerechtfertigung wer eben die Widergeburt/
vnd der Glaub Chriſtus ſelbſt im newen Gehorſam/ dadurch die zu-
gemeſſene Gerechtigkeit/ vñ ſolcher Verdienſt Chriſti falle/ aber die
weſentliche Gerechtigkeit deß Menſchen gelte: Vnd muͤſte fuͤr das
erſte die Widergeburt da ſeyn; darnach die Lebendigmachung folgẽ/
darauff kom̃e die Anruffung/ nechſt vor der Gerechtmachung/ nach
welcher der Menſch der goͤttlichen Natur theilhafftig werde.
Der ander fuͤrnemſte Punct iſt vom Wort Gottes/ daß daſſel-
be kein anders ſey/ als Chriſtus ſelbſt/ auß dem Mund deß Vatters;
kein Thon/ oder Buchſtaben/ ſondern Geiſt/ Leben/ Macht/ vñ das
Weſen Gottes ſelbſt/ das auch ohne einiges Mittel der Creaturen/
oder Werckzeug in die glaubige Seel eingehe/ alſo/ daß die Juden
zwar die H. Schrifft/ aber nicht das Wort Gottes haben/ vñ Chri-
ſtus ſich ſelbſt geprediget hätte/ auch die Prophetiſche vñ Apoſtoli-
ſche Schrifften ein euſſerlich vnd corperlich Wort Gottes/ nicht a-
ber das lebendigmachende Wort Gottes/ durch welche die Seelen
geſpeiſet werdẽ/ inhalten. Dannenher verſichert er/ Gott wuͤrcke nit
durch das euſſerliche Wort/ als durch ein Werckzeug/ oder Mittel/
ſondern alleinig durch den Mitler/ den Menſchẽ Jeſum Chriſt/ von
welchem das geſchriebene vñ geſprochene Wort zeugen. Der Vat-
ter rede den Sohn/ vnd ſich ſelbſt; der Sohn rede ſich ſelbſt/ vnd den
Vatter; der H. Geiſt rede ſich ſelbſt/ den Vatter/ vnd den Sohn.
Zu dieſen vnd andern mehren Puncten hat dem Schwenckfeld
Anlaß gebẽ/ daß auf die angefangene Reformation kein Nachdruck/
weniger aber Beſſerung deß Lebens erfolgen wollen: Darumb zog
er hin vnd her in der Schleſien/ macht jhm Velten Krautwald/ ein
Dumherꝛn. Vnd Johan Sigmund Wernern/ Predigern zur Lig-
nitz/ ſampt etlichen andern beyfaͤllig. Da man jhn nun/ wegen Ver-
achtung deß Predigampts/ zu Red ſetzte/ vnd er jm̃er fortfuhr/ gebot
jhm Hertzog Fridrich/ ſein Land zuraͤumen/ bevorab/ weil er/ wegen
der Zwinglianer vnd Widertaͤuffer wolte verdaͤchtig werden. Er
fuͤgt ſich zu Luthern/ der jhm fuͤrhielt/ es weren ja Chriſti Predigten
ſelbſt
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