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Sigismundus Freyberger [i. e. Wartmann, Sigismund Friedrich]: Germania Pertubata et Restaurata: Das ist [...] Theologo-Historica Politische Discursus, Vom Zustand deß gantzen Römischen Reichs. Bd. 1. Frankfurt (Main), 1650.

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GERMANIAE PERTVRBATAE
were Carlstatt darüber erschrocken/ vnd vmb so viel mehr/ als er zu
Hauß vernommen/ wie ein grosser Mann ins Hauß kommen/ sei-
nen Sohn hoch in die Höhe auffgehebt/ ohne Schaden niderge-
setzt/ vnd jhm befohlen/ dem Vatter anzusagen/ daß er vber drey
Tag zu jhm käme. Darauff war Carlstatt nach dreyen Tagen
gestorben.

Luthers Anhang schriebe gar/ sie zweiffelten nicht/ der Teuf-
fel hätte jhm den Halß vmbgedrehet. Aber die Baßler vnd Zür-
cher/ die seine Meynung von dem Abendmahl/ vnnd Abschaffung
der Bäpstischen Ceremonien angenommen/ geben jhm ein viel an-
der Zeugnuß/ auch nach seinem Tod. Da aber Johann Jacob
Grynaeus schreibet: D. Andreas Bodenstein von Caristatt/ sey
zu Basel Pfarrer gewesen/ hab seinem Ampt wol für gestanden/ vnd
sey die vngehewere Lügen von seinem Tod nicht werth/ daß man
ein Wort darumb verliere. Vnd D. Boquinus wider Kirchnern:
D. Carlstatts/ von dem jhr viel vnnütz Geschrey machet/ Procura-
tor
wil ich dißmal nicht seyn. Allein wil ich die schöne Fabel von
dem grossen Mann/ der jhm in der Predigt erschienen seyn soll/ et-
was anregen.

Diese hab ich erstlich erzehlen hören/ da in dieser Schul vnd
Kirch (Heydelberg) dieser Streit (vom Abendmahl) hat ange-
fangen. Einer mit Namen Cuneus, welchen Heshusius, als er
allhie gedachte/ sein Ertzbischthumb anzurichten/ als einen erwehl-
ten Rüstzeug/ zu seinem Fürnehmen/ weil er eben seines Schlags
war/ erwehlet/ vnd auß einem Kriegsmann zum Prediger gemacht
hatte/ hat diese Fabel offentlich auff der Cantzel/ zum Zeugnuß sei-
ner Vnbescheidenheit/ der Gemeind vorgetragen; zu dem End/ daß
er den gemeinen Mann erschrecke/ vnd von vnser Lehr/ die damals
anfieng allgemach den Leuten zubelieben/ abschreckte. Solch Ge-
dicht hörete ich mit desto grösserem Vnwillen/ weil mir eben diß-
mal einfiel/ daß ich zu End deß 1541. Jahrs/ zu Basel Mico-
nium, Carolostadium,
vnd Sebastianum Munsterum gehöret
profitieren.

Die

GERMANIÆ PERTVRBATÆ
were Carlſtatt daruͤber erſchrocken/ vnd vmb ſo viel mehr/ als er zu
Hauß vernommen/ wie ein groſſer Mann ins Hauß kommen/ ſei-
nen Sohn hoch in die Hoͤhe auffgehebt/ ohne Schaden niderge-
ſetzt/ vnd jhm befohlen/ dem Vatter anzuſagen/ daß er vber drey
Tag zu jhm kaͤme. Darauff war Carlſtatt nach dreyen Tagen
geſtorben.

Luthers Anhang ſchriebe gar/ ſie zweiffelten nicht/ der Teuf-
fel haͤtte jhm den Halß vmbgedrehet. Aber die Baßler vnd Zuͤr-
cher/ die ſeine Meynung von dem Abendmahl/ vnnd Abſchaffung
der Baͤpſtiſchen Ceremonien angenommen/ geben jhm ein viel an-
der Zeugnuß/ auch nach ſeinem Tod. Da aber Johann Jacob
Grynæus ſchreibet: D. Andreas Bodenſtein von Cariſtatt/ ſey
zu Baſel Pfarrer geweſen/ hab ſeinem Ampt wol fuͤr geſtanden/ vnd
ſey die vngehewere Luͤgen von ſeinem Tod nicht werth/ daß man
ein Wort darumb verliere. Vnd D. Boquinus wider Kirchnern:
D. Carlſtatts/ von dem jhr viel vnnütz Geſchrey machet/ Procura-
tor
wil ich dißmal nicht ſeyn. Allein wil ich die ſchoͤne Fabel von
dem groſſen Mann/ der jhm in der Predigt erſchienen ſeyn ſoll/ et-
was anregen.

Dieſe hab ich erſtlich erzehlen hoͤren/ da in dieſer Schul vnd
Kirch (Heydelberg) dieſer Streit (vom Abendmahl) hat ange-
fangen. Einer mit Namen Cuneus, welchen Heshuſius, als er
allhie gedachte/ ſein Ertzbiſchthumb anzurichten/ als einen erwehl-
ten Ruͤſtzeug/ zu ſeinem Fuͤrnehmen/ weil er eben ſeines Schlags
war/ erwehlet/ vnd auß einem Kriegsmann zum Prediger gemacht
hatte/ hat dieſe Fabel offentlich auff der Cantzel/ zum Zeugnuß ſei-
ner Vnbeſcheidenheit/ der Gemeind vorgetragen; zu dem End/ daß
er den gemeinen Mann erſchrecke/ vnd von vnſer Lehr/ die damals
anfieng allgemach den Leuten zubelieben/ abſchreckte. Solch Ge-
dicht hoͤrete ich mit deſto groͤſſerem Vnwillen/ weil mir eben diß-
mal einfiel/ daß ich zu End deß 1541. Jahrs/ zu Baſel Mico-
nium, Caroloſtadium,
vnd Sebaſtianum Munſterum gehoͤret
profitieren.

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[224/0232] GERMANIÆ PERTVRBATÆ were Carlſtatt daruͤber erſchrocken/ vnd vmb ſo viel mehr/ als er zu Hauß vernommen/ wie ein groſſer Mann ins Hauß kommen/ ſei- nen Sohn hoch in die Hoͤhe auffgehebt/ ohne Schaden niderge- ſetzt/ vnd jhm befohlen/ dem Vatter anzuſagen/ daß er vber drey Tag zu jhm kaͤme. Darauff war Carlſtatt nach dreyen Tagen geſtorben. Luthers Anhang ſchriebe gar/ ſie zweiffelten nicht/ der Teuf- fel haͤtte jhm den Halß vmbgedrehet. Aber die Baßler vnd Zuͤr- cher/ die ſeine Meynung von dem Abendmahl/ vnnd Abſchaffung der Baͤpſtiſchen Ceremonien angenommen/ geben jhm ein viel an- der Zeugnuß/ auch nach ſeinem Tod. Da aber Johann Jacob Grynæus ſchreibet: D. Andreas Bodenſtein von Cariſtatt/ ſey zu Baſel Pfarrer geweſen/ hab ſeinem Ampt wol fuͤr geſtanden/ vnd ſey die vngehewere Luͤgen von ſeinem Tod nicht werth/ daß man ein Wort darumb verliere. Vnd D. Boquinus wider Kirchnern: D. Carlſtatts/ von dem jhr viel vnnütz Geſchrey machet/ Procura- tor wil ich dißmal nicht ſeyn. Allein wil ich die ſchoͤne Fabel von dem groſſen Mann/ der jhm in der Predigt erſchienen ſeyn ſoll/ et- was anregen. Dieſe hab ich erſtlich erzehlen hoͤren/ da in dieſer Schul vnd Kirch (Heydelberg) dieſer Streit (vom Abendmahl) hat ange- fangen. Einer mit Namen Cuneus, welchen Heshuſius, als er allhie gedachte/ ſein Ertzbiſchthumb anzurichten/ als einen erwehl- ten Ruͤſtzeug/ zu ſeinem Fuͤrnehmen/ weil er eben ſeines Schlags war/ erwehlet/ vnd auß einem Kriegsmann zum Prediger gemacht hatte/ hat dieſe Fabel offentlich auff der Cantzel/ zum Zeugnuß ſei- ner Vnbeſcheidenheit/ der Gemeind vorgetragen; zu dem End/ daß er den gemeinen Mann erſchrecke/ vnd von vnſer Lehr/ die damals anfieng allgemach den Leuten zubelieben/ abſchreckte. Solch Ge- dicht hoͤrete ich mit deſto groͤſſerem Vnwillen/ weil mir eben diß- mal einfiel/ daß ich zu End deß 1541. Jahrs/ zu Baſel Mico- nium, Caroloſtadium, vnd Sebaſtianum Munſterum gehoͤret profitieren. Die

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Zitationshilfe: Sigismundus Freyberger [i. e. Wartmann, Sigismund Friedrich]: Germania Pertubata et Restaurata: Das ist [...] Theologo-Historica Politische Discursus, Vom Zustand deß gantzen Römischen Reichs. Bd. 1. Frankfurt (Main), 1650, S. 224. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/wartmann_germania01_1650/232>, abgerufen am 23.11.2024.