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Sigismundus Freyberger [i. e. Wartmann, Sigismund Friedrich]: Germania Pertubata et Restaurata: Das ist [...] Theologo-Historica Politische Discursus, Vom Zustand deß gantzen Römischen Reichs. Bd. 1. Frankfurt (Main), 1650.

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GERMANIAE PERTVRBATAE
der Drucker Vnfleiß/ da etliche Wort/ ja Sententzen versetzt vnd
verkehrt/ der Sinn vnd Jnnhalt der seinigen Bücher gäntzlich ver-
stört werde.

Die dritte Vrsach ist genommen von dem Beruff eines Pre-
digers. Daß jhr/ spricht er/ vnd andere meine Brüder/ mich be-
ruffen vnd außschicken/ ist ein Menschliche vnnd eusserliche Auß-
sendung/ die im Grund vor Gott nichts werth seyn mag/ ja auch
wider Gott. Vnd in der Warheit ist solche Menschliche Beruf-
fung ein fährlich vnnd betrieglich Pfand; vnnd die Nachfolgung
auff Menschen ist vermessen vnd freventlich/ so offt Gottes jnner-
liche Beruffung nicht zuscheubt/ vnnd den Beruffen nicht versi-
chert/ innwendig/ als ein auffgedruckter Siegel vnd gewiß Pfand.
Jtem/ wir sind vnbedächtliche Leut/ ich so wol/ als ein anderer/ daß
wir in GOttes Sachen alsobald fürfahren/ vnd lassen vns/ als ein
Rohr/ einen kleinen Wind auffheben/ vnnd zu Knechten Gottes
machen.

Die vierdte Vrsach findet er bey seiner Vnwürdigkeit/ vnd
sagt: Wer reine vnd heilige Ding vnschuldiglich wil handeln/ der
soll rein vnd heilig seyn/ als die Ding/ so er begreifft vnd handelt.
Jtem/ jhr wisset/ daß wir vnser Creutz deß Haß vnd Neids zu eyge-
ner Seelen Heyl täglich tragen müssen; vnnd daß sich der verder-
bet/ der es einen Augenblick von jhm legt/ dieweil Christus spricht:
Welcher sein Seel findet in dieser/ derverderbt sie/ vnnd der sein
Creutz nicht trägt/ vnd mir nachfolget/ der ist nicht mein Jünger.
Demnach solt ich mein Seel/ ohn Auffhören/ hassen/ mein Creutz
ohn vnterlaß tragen/ vnnd Christo nachfolgen: Jnsonderheit/
wann ich Gottes vnvermackelt Wort verkündigen wolte/ dann ich
hab gar nichts daran; so ist es GOttes/ vnd nicht mein. Aber es
kützelt die Seel/ so das Wort gelobt wird/ als were es jhr eygen/ vnd
sie gedunckt sich besser dardurch. Derohalben solte ich sie ernstlich
hassen: Jch aber befinde nichts in mir/ dann nur Willen vnd Be-
gehrung/ etc. Doch faßt er einen Muht/ jhnen zu willfahren/ vnd
spricht: Jch wil GOtt bitten/ daß Er mir seinen Geist der Barm-

hertzig-

GERMANIÆ PERTVRBATÆ
der Drucker Vnfleiß/ da etliche Wort/ ja Sententzen verſetzt vnd
verkehrt/ der Sinn vnd Jnnhalt der ſeinigen Buͤcher gaͤntzlich ver-
ſtoͤrt werde.

Die dritte Vrſach iſt genommen von dem Beruff eines Pre-
digers. Daß jhr/ ſpricht er/ vnd andere meine Bruͤder/ mich be-
ruffen vnd außſchicken/ iſt ein Menſchliche vnnd euſſerliche Auß-
ſendung/ die im Grund vor Gott nichts werth ſeyn mag/ ja auch
wider Gott. Vnd in der Warheit iſt ſolche Menſchliche Beruf-
fung ein faͤhrlich vnnd betrieglich Pfand; vnnd die Nachfolgung
auff Menſchen iſt vermeſſen vnd freventlich/ ſo offt Gottes jnner-
liche Beruffung nicht zuſcheubt/ vnnd den Beruffen nicht verſi-
chert/ innwendig/ als ein auffgedruckter Siegel vnd gewiß Pfand.
Jtem/ wir ſind vnbedaͤchtliche Leut/ ich ſo wol/ als ein anderer/ daß
wir in GOttes Sachen alſobald fuͤrfahren/ vnd laſſen vns/ als ein
Rohr/ einen kleinen Wind auffheben/ vnnd zu Knechten Gottes
machen.

Die vierdte Vrſach findet er bey ſeiner Vnwuͤrdigkeit/ vnd
ſagt: Wer reine vnd heilige Ding vnſchuldiglich wil handeln/ der
ſoll rein vnd heilig ſeyn/ als die Ding/ ſo er begreifft vnd handelt.
Jtem/ jhr wiſſet/ daß wir vnſer Creutz deß Haß vnd Neids zu eyge-
ner Seelen Heyl taͤglich tragen muͤſſen; vnnd daß ſich der verder-
bet/ der es einen Augenblick von jhm legt/ dieweil Chriſtus ſpricht:
Welcher ſein Seel findet in dieſer/ derverderbt ſie/ vnnd der ſein
Creutz nicht traͤgt/ vnd mir nachfolget/ der iſt nicht mein Juͤnger.
Demnach ſolt ich mein Seel/ ohn Auffhoͤren/ haſſen/ mein Creutz
ohn vnterlaß tragen/ vnnd Chriſto nachfolgen: Jnſonderheit/
wann ich Gottes vnvermackelt Wort verkuͤndigen wolte/ dann ich
hab gar nichts daran; ſo iſt es GOttes/ vnd nicht mein. Aber es
kuͤtzelt die Seel/ ſo das Wort gelobt wird/ als were es jhr eygen/ vnd
ſie gedunckt ſich beſſer dardurch. Derohalben ſolte ich ſie ernſtlich
haſſen: Jch aber befinde nichts in mir/ dann nur Willen vnd Be-
gehrung/ ꝛc. Doch faßt er einen Muht/ jhnen zu willfahren/ vnd
ſpricht: Jch wil GOtt bitten/ daß Er mir ſeinen Geiſt der Barm-

hertzig-
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[218/0226] GERMANIÆ PERTVRBATÆ der Drucker Vnfleiß/ da etliche Wort/ ja Sententzen verſetzt vnd verkehrt/ der Sinn vnd Jnnhalt der ſeinigen Buͤcher gaͤntzlich ver- ſtoͤrt werde. Die dritte Vrſach iſt genommen von dem Beruff eines Pre- digers. Daß jhr/ ſpricht er/ vnd andere meine Bruͤder/ mich be- ruffen vnd außſchicken/ iſt ein Menſchliche vnnd euſſerliche Auß- ſendung/ die im Grund vor Gott nichts werth ſeyn mag/ ja auch wider Gott. Vnd in der Warheit iſt ſolche Menſchliche Beruf- fung ein faͤhrlich vnnd betrieglich Pfand; vnnd die Nachfolgung auff Menſchen iſt vermeſſen vnd freventlich/ ſo offt Gottes jnner- liche Beruffung nicht zuſcheubt/ vnnd den Beruffen nicht verſi- chert/ innwendig/ als ein auffgedruckter Siegel vnd gewiß Pfand. Jtem/ wir ſind vnbedaͤchtliche Leut/ ich ſo wol/ als ein anderer/ daß wir in GOttes Sachen alſobald fuͤrfahren/ vnd laſſen vns/ als ein Rohr/ einen kleinen Wind auffheben/ vnnd zu Knechten Gottes machen. Die vierdte Vrſach findet er bey ſeiner Vnwuͤrdigkeit/ vnd ſagt: Wer reine vnd heilige Ding vnſchuldiglich wil handeln/ der ſoll rein vnd heilig ſeyn/ als die Ding/ ſo er begreifft vnd handelt. Jtem/ jhr wiſſet/ daß wir vnſer Creutz deß Haß vnd Neids zu eyge- ner Seelen Heyl taͤglich tragen muͤſſen; vnnd daß ſich der verder- bet/ der es einen Augenblick von jhm legt/ dieweil Chriſtus ſpricht: Welcher ſein Seel findet in dieſer/ derverderbt ſie/ vnnd der ſein Creutz nicht traͤgt/ vnd mir nachfolget/ der iſt nicht mein Juͤnger. Demnach ſolt ich mein Seel/ ohn Auffhoͤren/ haſſen/ mein Creutz ohn vnterlaß tragen/ vnnd Chriſto nachfolgen: Jnſonderheit/ wann ich Gottes vnvermackelt Wort verkuͤndigen wolte/ dann ich hab gar nichts daran; ſo iſt es GOttes/ vnd nicht mein. Aber es kuͤtzelt die Seel/ ſo das Wort gelobt wird/ als were es jhr eygen/ vnd ſie gedunckt ſich beſſer dardurch. Derohalben ſolte ich ſie ernſtlich haſſen: Jch aber befinde nichts in mir/ dann nur Willen vnd Be- gehrung/ ꝛc. Doch faßt er einen Muht/ jhnen zu willfahren/ vnd ſpricht: Jch wil GOtt bitten/ daß Er mir ſeinen Geiſt der Barm- hertzig-

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Zitationshilfe: Sigismundus Freyberger [i. e. Wartmann, Sigismund Friedrich]: Germania Pertubata et Restaurata: Das ist [...] Theologo-Historica Politische Discursus, Vom Zustand deß gantzen Römischen Reichs. Bd. 1. Frankfurt (Main), 1650, S. 218. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/wartmann_germania01_1650/226>, abgerufen am 22.11.2024.