Sigismundus Freyberger [i. e. Wartmann, Sigismund Friedrich]: Germania Pertubata et Restaurata: Das ist [...] Theologo-Historica Politische Discursus, Vom Zustand deß gantzen Römischen Reichs. Bd. 1. Frankfurt (Main), 1650.GERMANIAE PERTVRBATAE Rom/ bey denen/ die nicht gern sahen/ daß etliche Keyser das Hey-denthumb allgemach vnterdruckten/ bald den offentlichen Götzen- dienst verbotten/ bald die Stifftungen zu Vnterhaltung der Ve- stalischen Closter-Jungfrawen eingezogen/ bald die Opffer auff den Altaren/ so im Rahthauß/ im Capitolio, vnnd anderstwo/ der Victoriae, oder dem siegenden Glück zu Ehren gebawet waren/ oh- ne Rauch vnd Fewer/ oder doch ohne offentliche Verehrung lies- sen. Darauff thät Maximus einen Zug wider Gratianum, der sich solches Streichs nicht versehen/ vnd eines Landflüchtigen auß dem eussersten Ländlein deß Römischen Reichs wenig achtete. Die Kriegsknecht verliessen Gratianum, vnnd tratten vber/ ohne Schwerdstreych: Der gute Keyser flohe auff Welschland/ mit nicht mehr/ dann dreyssig Mann; wurd zu Lyon erdapt/ vnd zu tod erschlagen. Dazumal hofften alle Vn-Christen/ oder Heyden/ dieser Aber Keyser/ deme auch der junge Valentinianus durch Am- brosium gute Wort geben/ vnnd Theodosius auß Orient selbst das Keyserthumb bestättigen müssen/ würde den Heydnischen Gottesdienst/ sampt dem hohen Priesterampt/ welches in Kriegs- vnd Gerichtshändeln sehr viel vermochte/ also daß alle Wahlen der höchsten Aempter dardurch vernichtet/ vnd anderst vorgenommen/ auch Haupt Treffen an- oder ingestelt wurden/ wie Livius sonder- lich davon schreibet/ nunmehr wider auffrichten/ vnnd in vollen Schwang bringen/ zu Hohn/ vnnd Abgang deß jüngst entstande- nen Christenthumbs. Maximus verstunde wol/ daß der Christen Parthey nicht Weil
GERMANIÆ PERTVRBATÆ Rom/ bey denen/ die nicht gern ſahen/ daß etliche Keyſer das Hey-denthumb allgemach vnterdruckten/ bald den offentlichen Goͤtzen- dienſt verbotten/ bald die Stifftungen zu Vnterhaltung der Ve- ſtaliſchen Cloſter-Jungfrawen eingezogen/ bald die Opffer auff den Altaren/ ſo im Rahthauß/ im Capitolio, vnnd anderſtwo/ der Victoriæ, oder dem ſiegenden Gluͤck zu Ehren gebawet waren/ oh- ne Rauch vnd Fewer/ oder doch ohne offentliche Verehrung lieſ- ſen. Darauff thaͤt Maximus einen Zug wider Gratianum, der ſich ſolches Streichs nicht verſehen/ vnd eines Landfluͤchtigen auß dem euſſerſten Laͤndlein deß Roͤmiſchen Reichs wenig achtete. Die Kriegsknecht verlieſſen Gratianum, vnnd tratten vber/ ohne Schwerdſtreych: Der gute Keyſer flohe auff Welſchland/ mit nicht mehr/ dann dreyſſig Mann; wurd zu Lyon erdapt/ vnd zu tod erſchlagen. Dazumal hofften alle Vn-Chriſten/ oder Heyden/ dieſer Aber Keyſer/ deme auch der junge Valentinianus durch Am- broſium gute Wort geben/ vnnd Theodoſius auß Orient ſelbſt das Keyſerthumb beſtaͤttigen muͤſſen/ wuͤrde den Heydniſchen Gottesdienſt/ ſampt dem hohen Prieſterampt/ welches in Kriegs- vnd Gerichtshaͤndeln ſehr viel vermochte/ alſo daß alle Wahlen der hoͤchſten Aempter dardurch vernichtet/ vnd anderſt vorgenommen/ auch Haupt Treffen an- oder ingeſtelt wurden/ wie Livius ſonder- lich davon ſchreibet/ nunmehr wider auffrichten/ vnnd in vollen Schwang bringen/ zu Hohn/ vnnd Abgang deß juͤngſt entſtande- nen Chriſtenthumbs. Maximus verſtunde wol/ daß der Chriſten Parthey nicht Weil
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GERMANIÆ PERTVRBATÆ
Rom/ bey denen/ die nicht gern ſahen/ daß etliche Keyſer das Hey-
denthumb allgemach vnterdruckten/ bald den offentlichen Goͤtzen-
dienſt verbotten/ bald die Stifftungen zu Vnterhaltung der Ve-
ſtaliſchen Cloſter-Jungfrawen eingezogen/ bald die Opffer auff
den Altaren/ ſo im Rahthauß/ im Capitolio, vnnd anderſtwo/ der
Victoriæ, oder dem ſiegenden Gluͤck zu Ehren gebawet waren/ oh-
ne Rauch vnd Fewer/ oder doch ohne offentliche Verehrung lieſ-
ſen. Darauff thaͤt Maximus einen Zug wider Gratianum, der
ſich ſolches Streichs nicht verſehen/ vnd eines Landfluͤchtigen auß
dem euſſerſten Laͤndlein deß Roͤmiſchen Reichs wenig achtete. Die
Kriegsknecht verlieſſen Gratianum, vnnd tratten vber/ ohne
Schwerdſtreych: Der gute Keyſer flohe auff Welſchland/ mit
nicht mehr/ dann dreyſſig Mann; wurd zu Lyon erdapt/ vnd zu tod
erſchlagen. Dazumal hofften alle Vn-Chriſten/ oder Heyden/
dieſer Aber Keyſer/ deme auch der junge Valentinianus durch Am-
broſium gute Wort geben/ vnnd Theodoſius auß Orient ſelbſt
das Keyſerthumb beſtaͤttigen muͤſſen/ wuͤrde den Heydniſchen
Gottesdienſt/ ſampt dem hohen Prieſterampt/ welches in Kriegs-
vnd Gerichtshaͤndeln ſehr viel vermochte/ alſo daß alle Wahlen der
hoͤchſten Aempter dardurch vernichtet/ vnd anderſt vorgenommen/
auch Haupt Treffen an- oder ingeſtelt wurden/ wie Livius ſonder-
lich davon ſchreibet/ nunmehr wider auffrichten/ vnnd in vollen
Schwang bringen/ zu Hohn/ vnnd Abgang deß juͤngſt entſtande-
nen Chriſtenthumbs.
Maximus verſtunde wol/ daß der Chriſten Parthey nicht
ſo ſchlecht hin ſich wuͤrde vnter die Banck ſtecken laſſen; darumb
richtet er ſeine Segel nach allen Winden/ gab den Arrianern ſo wol
als den Rechtglaubigen/ gute Wort vnd Anblick: Ja/ wuſte ſich
ſolcher Geſtalt zuverſtellen/ daß ein jeder meynete/ Lachen wer
wahr/ vnd erhielt alſo ein Stuͤck von dem Keyſerthumb fuͤnff gan-
tzer Jahr/ biß jhn Theodoſius vberwunden/ erlegt/ vnd durch ſeine
Kriegsleut vom Brod abgethan/ wider ſeinen Willen geſehen:
Doch hatte er der Victoriæ Goͤtzendienſt auch wider geſtattet.
Weil
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