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Sigismundus Freyberger [i. e. Wartmann, Sigismund Friedrich]: Germania Pertubata et Restaurata: Das ist [...] Theologo-Historica Politische Discursus, Vom Zustand deß gantzen Römischen Reichs. Bd. 1. Frankfurt (Main), 1650.

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ET RESTAVR. DISCVRS. III.
den Zorn Gottes/ vnd ein erbärmlichen Vntergang vber sich selbst
gezogen. Gleichwol findet sich nirgend/ daß man ein Religions-
Krieg/ den Glauben zuvertheydigen/ hätte angefangen; außerhalb/
daß die rechtglaubige Keyser jhre Majestät/ jhr Reich/ jhre Person/
vnd jhre Glaubensgenossen/ mit scheinbarem Vorwand/ der Poli-
tischen Händel allgemach durch das Schwerd zuverfechten/ an-
gefangen. Daß nun Eyffer/ Regiersucht/ Mißvergunst vnd Neid/
nicht auch mit vntergelauffen/ vnd neben der Policey/ vnd der Re-
ligion hergestrichen/ ist gar nicht zuzweiffeln.

Weil nun auß den Arrianischen Jrrthummen deß Maho-
mets Aberglaub erwachsen/ sparen wir denselbigen Punct auffs
nechste. Sintemal/ noch einige andere Strittigkeiten/ so nicht we-
niger zubeobachten/ in der Kirchen inmittelst sind entstanden.



Der dritte Discurß.

Daß Maximus der Aber Keyser/ das Heydenthumb wider wol-
len auffrichten: Vnd wie die erste Execution mit dem Schwerd
vber ein Verketzerten ergangen/ darauß grosse Trennung in der
Kirchen entstanden. Wie Martinus bey Hoff hindergangen wor-
den/ vnd Ambrosius der einen Parthey/ nämlich/ kein Blut/ we-
gen der Religion zuvergiessen/ Beyfall gegeben.

DJE Schotten hatten von langer Hand den Britan-
niern/ jetziger Zeit Engelländern/ jmmer Einfall ge-
than/ vnnd manchen Zopff außgeropffet: Gratianus
der Keyser gegen Nidergang/ gar offt vmb Hülff vnd
Schutz angeruffen/ verordnet dahin Alphium Maximum, vor
sein General Leutenant. Der erlegt Eugenium, der Schotten
König/ in einer grossen Niderlag/ wurd deßwegen hochmühtig/ ließ
sich für einen Keyser auffwerffen/ vnd vberkam/ weil er ein Heyd/
grosse Gunst in den Morgen- vnd Abendländern/ sonderlich zu

Rom/
B ij

ET RESTAVR. DISCVRS. III.
den Zorn Gottes/ vnd ein erbaͤrmlichen Vntergang vber ſich ſelbſt
gezogen. Gleichwol findet ſich nirgend/ daß man ein Religions-
Krieg/ den Glauben zuvertheydigen/ haͤtte angefangen; außerhalb/
daß die rechtglaubige Keyſer jhre Majeſtaͤt/ jhr Reich/ jhre Perſon/
vnd jhre Glaubensgenoſſen/ mit ſcheinbarem Vorwand/ der Poli-
tiſchen Haͤndel allgemach durch das Schwerd zuverfechten/ an-
gefangen. Daß nun Eyffer/ Regierſucht/ Mißvergunſt vnd Neid/
nicht auch mit vntergelauffen/ vnd neben der Policey/ vnd der Re-
ligion hergeſtrichen/ iſt gar nicht zuzweiffeln.

Weil nun auß den Arrianiſchen Jrꝛthummen deß Maho-
mets Aberglaub erwachſen/ ſparen wir denſelbigen Punct auffs
nechſte. Sintemal/ noch einige andere Strittigkeiten/ ſo nicht we-
niger zubeobachten/ in der Kirchen inmittelſt ſind entſtanden.



Der dritte Diſcurß.

Daß Maximus der Aber Keyſer/ das Heydenthumb wider wol-
len auffrichten: Vnd wie die erſte Execution mit dem Schwerd
vber ein Verketzerten ergangen/ darauß groſſe Trennung in der
Kirchen entſtanden. Wie Martinus bey Hoff hindergangen wor-
den/ vnd Ambroſius der einen Parthey/ naͤmlich/ kein Blut/ we-
gen der Religion zuvergieſſen/ Beyfall gegeben.

DJE Schotten hatten von langer Hand den Britan-
niern/ jetziger Zeit Engellaͤndern/ jmmer Einfall ge-
than/ vnnd manchen Zopff außgeropffet: Gratianus
der Keyſer gegen Nidergang/ gar offt vmb Huͤlff vnd
Schutz angeruffen/ verordnet dahin Alphium Maximum, vor
ſein General Leutenant. Der erlegt Eugenium, der Schotten
Koͤnig/ in einer groſſen Niderlag/ wurd deßwegen hochmuͤhtig/ ließ
ſich fuͤr einen Keyſer auffwerffen/ vnd vberkam/ weil er ein Heyd/
groſſe Gunſt in den Morgen- vnd Abendlaͤndern/ ſonderlich zu

Rom/
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[11/0019] ET RESTAVR. DISCVRS. III. den Zorn Gottes/ vnd ein erbaͤrmlichen Vntergang vber ſich ſelbſt gezogen. Gleichwol findet ſich nirgend/ daß man ein Religions- Krieg/ den Glauben zuvertheydigen/ haͤtte angefangen; außerhalb/ daß die rechtglaubige Keyſer jhre Majeſtaͤt/ jhr Reich/ jhre Perſon/ vnd jhre Glaubensgenoſſen/ mit ſcheinbarem Vorwand/ der Poli- tiſchen Haͤndel allgemach durch das Schwerd zuverfechten/ an- gefangen. Daß nun Eyffer/ Regierſucht/ Mißvergunſt vnd Neid/ nicht auch mit vntergelauffen/ vnd neben der Policey/ vnd der Re- ligion hergeſtrichen/ iſt gar nicht zuzweiffeln. Weil nun auß den Arrianiſchen Jrꝛthummen deß Maho- mets Aberglaub erwachſen/ ſparen wir denſelbigen Punct auffs nechſte. Sintemal/ noch einige andere Strittigkeiten/ ſo nicht we- niger zubeobachten/ in der Kirchen inmittelſt ſind entſtanden. Der dritte Diſcurß. Daß Maximus der Aber Keyſer/ das Heydenthumb wider wol- len auffrichten: Vnd wie die erſte Execution mit dem Schwerd vber ein Verketzerten ergangen/ darauß groſſe Trennung in der Kirchen entſtanden. Wie Martinus bey Hoff hindergangen wor- den/ vnd Ambroſius der einen Parthey/ naͤmlich/ kein Blut/ we- gen der Religion zuvergieſſen/ Beyfall gegeben. DJE Schotten hatten von langer Hand den Britan- niern/ jetziger Zeit Engellaͤndern/ jmmer Einfall ge- than/ vnnd manchen Zopff außgeropffet: Gratianus der Keyſer gegen Nidergang/ gar offt vmb Huͤlff vnd Schutz angeruffen/ verordnet dahin Alphium Maximum, vor ſein General Leutenant. Der erlegt Eugenium, der Schotten Koͤnig/ in einer groſſen Niderlag/ wurd deßwegen hochmuͤhtig/ ließ ſich fuͤr einen Keyſer auffwerffen/ vnd vberkam/ weil er ein Heyd/ groſſe Gunſt in den Morgen- vnd Abendlaͤndern/ ſonderlich zu Rom/ B ij

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Zitationshilfe: Sigismundus Freyberger [i. e. Wartmann, Sigismund Friedrich]: Germania Pertubata et Restaurata: Das ist [...] Theologo-Historica Politische Discursus, Vom Zustand deß gantzen Römischen Reichs. Bd. 1. Frankfurt (Main), 1650, S. 11. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/wartmann_germania01_1650/19>, abgerufen am 23.11.2024.