Sigismundus Freyberger [i. e. Wartmann, Sigismund Friedrich]: Germania Pertubata et Restaurata: Das ist [...] Theologo-Historica Politische Discursus, Vom Zustand deß gantzen Römischen Reichs. Bd. 1. Frankfurt (Main), 1650.ET RESTAVR. DISCVRS. XIV. gesundes; sondern/ daß es mit vielem Meyneyd vnd Vngerechtig-keit/ als wie mit Streychen vnd Wundzeichen vberzogen/ derglei- chen eines jeden Thun vnd Lassen/ dem Gemüht angehängt vnnd eingedruckt hat; da dann alles mit Lügen vnd Eytelkeit verwickelt ist/ ohne einige Richtigkeit/ dieweil ein solcher ohne die Warheit/ aufferzogen worden. Vber dieses ist ein solch Gemüht/ wegen deß freyen vngehinderten Stands vnd Muhtwillens zusündigen/ wegen der Weibischen Geylheit/ vnd alles Thuns Vnmässigkeit/ gantz verstelt vnd schändlich. Wann dann erwehnter Richter/ das Gemüht so lasterhafftig bewand findet/ schickt er es stracks Fusses zum Gefängnüß/ zu der wolverdienten Straaff. Es geziemet aber jederman/ der von jemand rechtmässiger ein
ET RESTAVR. DISCVRS. XIV. geſundes; ſondern/ daß es mit vielem Meyneyd vnd Vngerechtig-keit/ als wie mit Streychen vnd Wundzeichen vberzogen/ derglei- chen eines jeden Thun vnd Laſſen/ dem Gemuͤht angehaͤngt vnnd eingedruckt hat; da dann alles mit Lügen vnd Eytelkeit verwickelt iſt/ ohne einige Richtigkeit/ dieweil ein ſolcher ohne die Warheit/ aufferzogen worden. Vber dieſes iſt ein ſolch Gemuͤht/ wegen deß freyen vngehinderten Stands vnd Muhtwillens zuſuͤndigen/ wegen der Weibiſchen Geylheit/ vnd alles Thuns Vnmaͤſſigkeit/ gantz verſtelt vnd ſchaͤndlich. Wann dann erwehnter Richter/ das Gemuͤht ſo laſterhafftig bewand findet/ ſchickt er es ſtracks Fuſſes zum Gefaͤngnuͤß/ zu der wolverdienten Straaff. Es geziemet aber jederman/ der von jemand rechtmaͤſſiger ein
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ET RESTAVR. DISCVRS. XIV.
geſundes; ſondern/ daß es mit vielem Meyneyd vnd Vngerechtig-
keit/ als wie mit Streychen vnd Wundzeichen vberzogen/ derglei-
chen eines jeden Thun vnd Laſſen/ dem Gemuͤht angehaͤngt vnnd
eingedruckt hat; da dann alles mit Lügen vnd Eytelkeit verwickelt
iſt/ ohne einige Richtigkeit/ dieweil ein ſolcher ohne die Warheit/
aufferzogen worden. Vber dieſes iſt ein ſolch Gemuͤht/ wegen
deß freyen vngehinderten Stands vnd Muhtwillens zuſuͤndigen/
wegen der Weibiſchen Geylheit/ vnd alles Thuns Vnmaͤſſigkeit/
gantz verſtelt vnd ſchaͤndlich. Wann dann erwehnter Richter/ das
Gemuͤht ſo laſterhafftig bewand findet/ ſchickt er es ſtracks Fuſſes
zum Gefaͤngnuͤß/ zu der wolverdienten Straaff.
Es geziemet aber jederman/ der von jemand rechtmaͤſſiger
Weiß geſtrafft wird/ daß entweder er ſelbſt ſich beſſere/ oder andern
ein Exempel gebe/ damit/ wann andere ſeine Straaff anſehen/ auß
Forcht ſich anfangen zubeſſern. Wer aber bey GOtt/ vnd den
Menſchen alſo geſtrafft wird/ daß er einige Nutzbarkeit darauß em-
pfuͤnde/ der iſt vnter ſolchen/ die vergebliche Suͤnden begangen ha-
ben/ weil jhnen der Schmertz vnd die Qual beydes bey den Men-
ſchen/ vñ bey den Verſtorbenen befoͤrderlich iſt/ dann man kan auff
keinen andern Weg von der Vngerechtigkeit erlediget werden. Die
aber in der euſſerſten Vngerechtigkeit ſtecken/ vnd wegen ſothaner
Miſſethaten nicht koͤnnen heyl werden/ die geben andern Exempel/
ob ſie ſchon kein andere Nutzbarkeit vor ſich ſelbſt/ weil ſie vnheilbar
ſind/ darvon tragen; dann ſie nutzen nur allein den andern mit jhrem
Exempel/ die ſie/ wann ſie wegen der Laſterthaten/ mit der allergroͤ-
ſten vnd erſchrecklichſten Pein zu allen Zeiten gequelet werden/ als
ein Exempel vnd Abmahnung anſchawen/ wie ſie dann bey den Ab-
geſtorbenen in dem Gefaͤngnuͤß allen Vngerechten/ ſo da hinunter
fahren/ ein Schawſpiel bleiben. Vnd halte darfuͤr/ es finden ſich in
deren Zahl/ ſo nur Exempel den andern geben/ ſehr viel Tyrannen/
Koͤnige/ Potentaten/ Stattvoͤgte. Dann/ weil dieſe/ wegen Frey-
muͤhtigkeit zuſuͤndigen/ die allerſchwaͤhreſten vnd abſchewlichſten
Suͤnden begehen; kan doch nichts hindern/ daß nicht auch etwan
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