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Sigismundus Freyberger [i. e. Wartmann, Sigismund Friedrich]: Germania Pertubata et Restaurata: Das ist [...] Theologo-Historica Politische Discursus, Vom Zustand deß gantzen Römischen Reichs. Bd. 1. Frankfurt (Main), 1650.

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GERMANIAE PERTVRBATAE
gesande Jünger/ mehr dann hundert an der Zahl/ erweckten allent-
halben grosse Begierd diesen Wundermann zusehen/ also/ daß der
mächtige König Tafilet seiner begehrt/ beydes der Lehr/ vnd seines
vnrühigen Gewissens halben. Amether stelt sich ein/ nach gros-
sem vnd vielem Flehen/ erregt das Volck/ entsetzt den Tafilet seines
Throns/ vnd ergriff allen Gewalt/ zog die Larff deß strengen Le-
bens ab/ kehrete das Jnnwendige herauß/ führet ein gewapnetes
Heer/ reformiert mit Gewalt/ predigte jmmer zu in offenem Feld/
ließ Männiglich zuhören/ vnd in die Moschen, oder Kirchen ge-
hen/ ohne Verrückung deß Turbans/ gantz wider der Türcken Ge-
setz vnd Ordnung. Er bekriegt fünff Königreich/ vnd thät ein sol-
ches Treffen/ in welchem er alles auff die Spitz gesetzet/ daß vber
hundert tausend Mann auff beyden Seiten auff der Wahlstatt
geblieben.

Sein Vatter war ein Mahometischer Priester in der Land-
schafft Darra/ genant Alfakin/ in allen Künsten sehr wol erfahren/
auß dem Geblüt Mahomets selbsten/ welches jhm dann ein sehr
grosses Ansehen/ auch allen den Seinigen machte. Weil dieser
nun sahe/ daß die Portugiesen vnd Araber in Africa den Meister
spielten/ warff er ein Aug auff Fessa vnd Marocco, von den Rö-
mern Mauritania Tingitana genannt/ da die Hauptstatt selbiger
Zeit vber hundert tausend Wohnhäuser/ vnnd vier vnd zwantzig
Feldthor hatte. Er versandte/ seinen Zweck zuerlangen/ drey seiner
Söhn/ Abdal/ Hameth vnd Mahometh nach Mecha/ zu deß gros-
sen Propheten Grab/ als heilige Pilgram: Die Sach gieng so
wol an/ daß der gemeine Pöbel jhre Kleyder/ als Heiligthumb/ küs-
sete/ vnd so viel mehr/ weil sie von täglichen Allmosen lebten/ tieff-
sinnig einher giengen/ stätig seufftzeten oder weyneten/ neben eyfferi-
ger Erhebung der Augen gen Himmel/ vnd Anruffung Gottes.
Mit solchem Gepräng kehreten sie wider zum Vatter/ der jhnen
ferner Weiß vnd Wege zu grosser Herrlichkeit zeigte: Doch weh-
let er die zween Jüngsten/ als die Klugesten/ vnd sande sie nach Fes-
sa,
den einen zur Schul/ in welcher er bald Oberster Verwalter

worden/

GERMANIÆ PERTVRBATÆ
geſande Juͤnger/ mehr dann hundert an der Zahl/ erweckten allent-
halben groſſe Begierd dieſen Wundermann zuſehen/ alſo/ daß der
maͤchtige Koͤnig Tafilet ſeiner begehrt/ beydes der Lehr/ vnd ſeines
vnruͤhigen Gewiſſens halben. Amether ſtelt ſich ein/ nach groſ-
ſem vnd vielem Flehen/ erregt das Volck/ entſetzt den Tafilet ſeines
Throns/ vnd ergriff allen Gewalt/ zog die Larff deß ſtrengen Le-
bens ab/ kehrete das Jnnwendige herauß/ führet ein gewapnetes
Heer/ reformiert mit Gewalt/ predigte jmmer zu in offenem Feld/
ließ Maͤnniglich zuhoͤren/ vnd in die Moſchen, oder Kirchen ge-
hen/ ohne Verruͤckung deß Turbans/ gantz wider der Tuͤrcken Ge-
ſetz vnd Ordnung. Er bekriegt fuͤnff Koͤnigreich/ vnd thaͤt ein ſol-
ches Treffen/ in welchem er alles auff die Spitz geſetzet/ daß vber
hundert tauſend Mann auff beyden Seiten auff der Wahlſtatt
geblieben.

Sein Vatter war ein Mahometiſcher Prieſter in der Land-
ſchafft Darra/ genant Alfakin/ in allen Kuͤnſten ſehr wol erfahren/
auß dem Gebluͤt Mahomets ſelbſten/ welches jhm dann ein ſehr
groſſes Anſehen/ auch allen den Seinigen machte. Weil dieſer
nun ſahe/ daß die Portugieſen vnd Araber in Africa den Meiſter
ſpielten/ warff er ein Aug auff Feſſa vnd Marocco, von den Roͤ-
mern Mauritania Tingitana genannt/ da die Hauptſtatt ſelbiger
Zeit vber hundert tauſend Wohnhaͤuſer/ vnnd vier vnd zwantzig
Feldthor hatte. Er verſandte/ ſeinen Zweck zuerlangen/ drey ſeiner
Soͤhn/ Abdal/ Hameth vnd Mahometh nach Mecha/ zu deß groſ-
ſen Propheten Grab/ als heilige Pilgram: Die Sach gieng ſo
wol an/ daß der gemeine Poͤbel jhre Kleyder/ als Heiligthumb/ kuͤſ-
ſete/ vnd ſo viel mehr/ weil ſie von taͤglichen Allmoſen lebten/ tieff-
ſinnig einher giengen/ ſtaͤtig ſeufftzeten oder weyneten/ neben eyfferi-
ger Erhebung der Augen gen Himmel/ vnd Anruffung Gottes.
Mit ſolchem Gepraͤng kehreten ſie wider zum Vatter/ der jhnen
ferner Weiß vnd Wege zu groſſer Herꝛlichkeit zeigte: Doch weh-
let er die zween Juͤngſten/ als die Klugeſten/ vnd ſande ſie nach Feſ-
ſa,
den einen zur Schul/ in welcher er bald Oberſter Verwalter

worden/
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[118/0126] GERMANIÆ PERTVRBATÆ geſande Juͤnger/ mehr dann hundert an der Zahl/ erweckten allent- halben groſſe Begierd dieſen Wundermann zuſehen/ alſo/ daß der maͤchtige Koͤnig Tafilet ſeiner begehrt/ beydes der Lehr/ vnd ſeines vnruͤhigen Gewiſſens halben. Amether ſtelt ſich ein/ nach groſ- ſem vnd vielem Flehen/ erregt das Volck/ entſetzt den Tafilet ſeines Throns/ vnd ergriff allen Gewalt/ zog die Larff deß ſtrengen Le- bens ab/ kehrete das Jnnwendige herauß/ führet ein gewapnetes Heer/ reformiert mit Gewalt/ predigte jmmer zu in offenem Feld/ ließ Maͤnniglich zuhoͤren/ vnd in die Moſchen, oder Kirchen ge- hen/ ohne Verruͤckung deß Turbans/ gantz wider der Tuͤrcken Ge- ſetz vnd Ordnung. Er bekriegt fuͤnff Koͤnigreich/ vnd thaͤt ein ſol- ches Treffen/ in welchem er alles auff die Spitz geſetzet/ daß vber hundert tauſend Mann auff beyden Seiten auff der Wahlſtatt geblieben. Sein Vatter war ein Mahometiſcher Prieſter in der Land- ſchafft Darra/ genant Alfakin/ in allen Kuͤnſten ſehr wol erfahren/ auß dem Gebluͤt Mahomets ſelbſten/ welches jhm dann ein ſehr groſſes Anſehen/ auch allen den Seinigen machte. Weil dieſer nun ſahe/ daß die Portugieſen vnd Araber in Africa den Meiſter ſpielten/ warff er ein Aug auff Feſſa vnd Marocco, von den Roͤ- mern Mauritania Tingitana genannt/ da die Hauptſtatt ſelbiger Zeit vber hundert tauſend Wohnhaͤuſer/ vnnd vier vnd zwantzig Feldthor hatte. Er verſandte/ ſeinen Zweck zuerlangen/ drey ſeiner Soͤhn/ Abdal/ Hameth vnd Mahometh nach Mecha/ zu deß groſ- ſen Propheten Grab/ als heilige Pilgram: Die Sach gieng ſo wol an/ daß der gemeine Poͤbel jhre Kleyder/ als Heiligthumb/ kuͤſ- ſete/ vnd ſo viel mehr/ weil ſie von taͤglichen Allmoſen lebten/ tieff- ſinnig einher giengen/ ſtaͤtig ſeufftzeten oder weyneten/ neben eyfferi- ger Erhebung der Augen gen Himmel/ vnd Anruffung Gottes. Mit ſolchem Gepraͤng kehreten ſie wider zum Vatter/ der jhnen ferner Weiß vnd Wege zu groſſer Herꝛlichkeit zeigte: Doch weh- let er die zween Juͤngſten/ als die Klugeſten/ vnd ſande ſie nach Feſ- ſa, den einen zur Schul/ in welcher er bald Oberſter Verwalter worden/

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Zitationshilfe: Sigismundus Freyberger [i. e. Wartmann, Sigismund Friedrich]: Germania Pertubata et Restaurata: Das ist [...] Theologo-Historica Politische Discursus, Vom Zustand deß gantzen Römischen Reichs. Bd. 1. Frankfurt (Main), 1650, S. 118. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/wartmann_germania01_1650/126>, abgerufen am 24.11.2024.