Valentinus, Basilius: Von den Natürlichen vnnd vbernatürlichen Dingen. Leipzig, 1603.Das fünffte Capitel. anspannen wil/ dann sie werden vngleich/dero gestalt/ den Wagen in gleichem Ge- wichte anziehen können/ daraus eine grosse Vneinigkeit vnd Verhinderung entstehet/ das jenige zuerlangen/ welches man wol ge- meinet hette/ Sondern da sonsten trewe Eheleute jhre Haußhalt recht mit bestand vollführen wollen/ so müssen sie eines Gei- stes/ eines Sinnes/ eines Gemüts/ vnd ei- ner Tugend sein/ alles zuuollnbringen/ was jhr beyder Sinn/ Hertz vnnd Gemüth ist/ eines in das andere zu wircken/ so anders Liebe vnd Trewe sol vollstendig sein. Aus mangelunge dieser Stücke eines/ so sind die Tria Principia nicht recht beyeinander/ dann der Mereurius ist verzagt/ vnd zu wenig/ we- gen der Bestendigkeit vnd Stanhafftig- keit/ der Sulphur ist zu wenig/ er kan den Leib der Liebe nicht erwermen/ weil sie zu gar sehr verloschen ist/ vnnd das Saltz hat auch nicht seine rechte bequeme natürliche Art/ sondern zu hart vnd viel/ demnach es eine harte Coagulation macht/ scharff ist vnd beisset/ weil solches durch Trewe vnd Standhafftigkeit sich nicht erweiset. Also gehets
Das fuͤnffte Capitel. anſpannen wil/ dann ſie werden vngleich/dero geſtalt/ den Wagen in gleichem Ge- wichte anziehen koͤnnen/ daraus eine groſſe Vneinigkeit vnd Verhinderung entſtehet/ das jenige zuerlangen/ welches man wol ge- meinet hette/ Sondern da ſonſten trewe Eheleute jhre Haußhalt recht mit beſtand vollfuͤhren wollen/ ſo muͤſſen ſie eines Gei- ſtes/ eines Sinnes/ eines Gemuͤts/ vnd ei- ner Tugend ſein/ alles zuuollnbringen/ was jhr beyder Sinn/ Hertz vnnd Gemuͤth iſt/ eines in das andere zu wircken/ ſo anders Liebe vnd Trewe ſol vollſtendig ſein. Aus mangelunge dieſer Stuͤcke eines/ ſo ſind die Tria Principia nicht recht beyeinander/ dann der Mereurius iſt verzagt/ vnd zu wenig/ we- gen der Beſtendigkeit vnd Stanhafftig- keit/ der Sulphur iſt zu wenig/ er kan den Leib der Liebe nicht erwermen/ weil ſie zu gar ſehr verloſchen iſt/ vnnd das Saltz hat auch nicht ſeine rechte bequeme natuͤrliche Art/ ſondern zu hart vnd viel/ demnach es eine harte Coagulation macht/ ſcharff iſt vnd beiſſet/ weil ſolches durch Trewe vnd Standhafftigkeit ſich nicht erweiſet. Alſo gehets
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Das fuͤnffte Capitel.
anſpannen wil/ dann ſie werden vngleich/
dero geſtalt/ den Wagen in gleichem Ge-
wichte anziehen koͤnnen/ daraus eine groſſe
Vneinigkeit vnd Verhinderung entſtehet/
das jenige zuerlangen/ welches man wol ge-
meinet hette/ Sondern da ſonſten trewe
Eheleute jhre Haußhalt recht mit beſtand
vollfuͤhren wollen/ ſo muͤſſen ſie eines Gei-
ſtes/ eines Sinnes/ eines Gemuͤts/ vnd ei-
ner Tugend ſein/ alles zuuollnbringen/ was
jhr beyder Sinn/ Hertz vnnd Gemuͤth iſt/
eines in das andere zu wircken/ ſo anders
Liebe vnd Trewe ſol vollſtendig ſein. Aus
mangelunge dieſer Stuͤcke eines/ ſo ſind die
Tria Principia nicht recht beyeinander/ dann
der Mereurius iſt verzagt/ vnd zu wenig/ we-
gen der Beſtendigkeit vnd Stanhafftig-
keit/ der Sulphur iſt zu wenig/ er kan den
Leib der Liebe nicht erwermen/ weil ſie zu
gar ſehr verloſchen iſt/ vnnd das Saltz hat
auch nicht ſeine rechte bequeme natuͤrliche
Art/ ſondern zu hart vnd viel/ demnach es
eine harte Coagulation macht/ ſcharff iſt
vnd beiſſet/ weil ſolches durch Trewe vnd
Standhafftigkeit ſich nicht erweiſet. Alſo
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