Valentinus, Basilius: Von den Natürlichen vnnd vbernatürlichen Dingen. Leipzig, 1603.Das fünffte Capitel. so fortan/ Mannigfaltig vnd vnerzehlich/dieses alles nun gefelt aus der Influons des Gestirns/ daraus die Imagination gestercket vnd fundirt wird/ vbernatürlich/ darauff sie zubeharren entschlossen/ wie auch befunden wird/ was jhm der Mensch einmal im Sinn vorgenommen/ vnnd einen Grund darauff gebildet hat/ das jhm dasselbe niemand ab- wenden noch wehren kan/ bestendig darauff zuuerharren/ außgenommen der Todt/ das alles am letzten beschleust. Also auch von den Chymicis vnd Alchemisten zuuer- stehen/ welche in der Natur Heimligkeit gerathen/ das sie nicht gerne abzulassen gedencken/ sie haben dann die Natur gar außgeforschet/ gantzlich absoluirt vnnd zum Ende gebracht/ wie doch nicht wol gesche- hen kan. Gleicher weise verstehe nun von den Sinn
Das fuͤnffte Capitel. ſo fortan/ Mannigfaltig vnd vnerzehlich/dieſes alles nun gefelt aus der Influons des Geſtirns/ daraus die Imagination geſtercket vnd fundirt wird/ vbernatuͤrlich/ darauff ſie zubeharren entſchloſſen/ wie auch befunden wird/ was jhm der Menſch einmal im Sinn vorgenommen/ vnnd einen Grund darauff gebildet hat/ das jhm daſſelbe niemand ab- wenden noch wehren kan/ beſtendig darauff zuuerharren/ außgenommen der Todt/ das alles am letzten beſchleuſt. Alſo auch von den Chymicis vnd Alchemiſten zuuer- ſtehen/ welche in der Natur Heimligkeit gerathen/ das ſie nicht gerne abzulaſſen gedencken/ ſie haben dann die Natur gar außgeforſchet/ gantzlich abſoluirt vnnd zum Ende gebracht/ wie doch nicht wol geſche- hen kan. Gleicher weiſe verſtehe nun von den Sinn
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Das fuͤnffte Capitel.
ſo fortan/ Mannigfaltig vnd vnerzehlich/
dieſes alles nun gefelt aus der Influons des
Geſtirns/ daraus die Imagination geſtercket
vnd fundirt wird/ vbernatuͤrlich/ darauff ſie
zubeharren entſchloſſen/ wie auch befunden
wird/ was jhm der Menſch einmal im Sinn
vorgenommen/ vnnd einen Grund darauff
gebildet hat/ das jhm daſſelbe niemand ab-
wenden noch wehren kan/ beſtendig darauff
zuuerharren/ außgenommen der Todt/
das alles am letzten beſchleuſt. Alſo auch
von den Chymicis vnd Alchemiſten zuuer-
ſtehen/ welche in der Natur Heimligkeit
gerathen/ das ſie nicht gerne abzulaſſen
gedencken/ ſie haben dann die Natur gar
außgeforſchet/ gantzlich abſoluirt vnnd zum
Ende gebracht/ wie doch nicht wol geſche-
hen kan.
Gleicher weiſe verſtehe nun von den
Metallen auch/ nach dem die Eingieſſung
vnd Einbildung von oben herab geſchicht/
alſo geſchicht auch die Form/ ob wol die
Metallen zugleich Metallen geheiſſen wer-
den/ auch zugleich Metallen ſind/ So wir-
ſtu doch verſtanden haben durch vielerley
Sinn
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