[N. N.]: Der vollkommene rechtschaffene Welt-Mann. Frankfurt (Main), 1680.Welt-Mann. sehr hitzig/ und zeucht jedweder verdrießlicheFolgerungen nach sich/ also daß man/ umb ihn zumässigen/ möglichsten Fleiß an- wenden muß. Von dem Abscheu. DEr Abscheu ist eine Gemüths-Bewe- und C 4
Welt-Mann. ſehr hitzig/ und zeucht jedweder verdrießlicheFolgerungen nach ſich/ alſo daß man/ umb ihn zumaͤſſigen/ moͤglichſten Fleiß an- wenden muß. Von dem Abſcheu. DEr Abſcheu iſt eine Gemuͤths-Bewe- und C 4
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Welt-Mann.
ſehr hitzig/ und zeucht jedweder verdrießliche
Folgerungen nach ſich/ alſo daß man/ umb
ihn zumaͤſſigen/ moͤglichſten Fleiß an-
wenden muß.
Von dem Abſcheu.
DEr Abſcheu iſt eine Gemuͤths-Bewe-
gung/ welche uns treibet/ das Unheil/
ſo uns uͤber dem Kopff ſchwebet/ zumeiden.
Es giebt eben ſoviel Muͤhe ſeinem Abſcheu
einen Zaum anzuhaͤngen/ als ſeinem Ver-
langen; dann offt/ wann wir das/ was uns
gluͤckſelig machen ſoll als ein Ungluͤck flie-
hen/ ſo verlangen wir als ein gutes/ das/
was uns doch ins Elend ſtuͤrtzen ſoll. Das
zukuͤnfftige iſt uns verborgen/ entweder
umb unſern Stoltz zu demuͤthigen/ oder
daß wir uns deſto vollkommener der Goͤtt-
lichen Vorſehung ergeben. Wir haben
meiſtentheils groͤſſern Abſcheu vor der Ar-
muth/ vor dem Schmertzen/ und vor
dem Tod/ als vor allen andern boͤſen Din-
gen/ ſo wir Urſach zufuͤrchten haben. Allein
laſt ſehen/ was wir vor Troſt wohl ſolten
finden koͤnnen/ wann es gleichwohl zum
Verluſt deß Reichthums/ der Geſundheit
und
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