Tuckermann, Peter: Hüldigungs Predigt/ Gethan zu Braunschweig im Thumb. Wolfenbüttel, 1616.lichen noch die Weltlichen außgeschlossen haben / wie den jener alter Kirchenlehrer spricht: Si omnis anima subdita esse debet, qui vosab universitate excepit? So eine jede Seele oder jeder Mensch vnder thenig sein sol / wer hat den euch Geistlichen außgenommen. Vnnd 1. Pet. 2. wirds wiederholet: seyd vnderthan aller Menschlichen Ordnung / vmb des HERREN willen / es sey dem Könige als dem Obristen / oder den Häuptleuten / als seinen Gesandten von jhm. Zu solchem Gehorsam haben sich erbotten die Vnderthanen / Josue 1. Cap. Solchen Gehorsamb haben auch die Vnderthanen Sauls jhrem Herrn Könige / 1. Sam. 11. erzeiget / vnd sind auff seinem Befehl außgezogen als ein einiger Mann: Gleich Messie Vnderthanen hat David gehabt / 2. Sam. 7. vnd 19. Cap. zancken sich Israel vnd Juda vntereinander / vnd wil die eine williger vnnd gehorsamer erfunden werden als der ander. Vnbillig ists auch / daß Vnderthanen so vnd erthenig vnd gehorsamb seyn / denn Oberreit ist gleich Furman / aber Vnderthanen gleich Wagen vnnd Pferd / nu müssen ja Pferde vnnd Wagen sich nach dem Furman richten / damit es nicht heisse / non audit currus habenas. Oberkeit ist gleich Schiff vnd Stewrman / Vnderthanen aber muß sich ja dem Schiff vnd Stewrman bequemen: Oberkeit ist Auge vnnd Vnderthanen Ohr / Prov. 20. Das Auge höret vnd gehorchet nicht / sondern das Ohr / dem eygnet vnd gebühret es: Oberkeit ist Hirte vnd Vater / Vnderthanen aber Schafe vnd Kinder / müssen jhres Hirten vnnd Vaters Stimme hören vnd folgen. Hie felt nu aber eine hochwürdige Frage für / ob sich auch ein Fall könne begeben vnd zutragen / daß Vnderthanen im Recht sich auch solchen Gehorsamb mögen außwircken vnd sich jhrer von Gott verordneten Oberkeit mit gewalt / Wehr vnd Waffen wiedersetzen / vnnd sie entweder verjagen oder gar tödten? Damit ich mich in der Frage nicht verdechtig mache / als wollen wir Lutherum / von welches Schrifften meh- lichen noch die Weltlichen außgeschlossen haben / wie den jener alter Kirchenlehrer spricht: Si omnis anima subdita esse debet, qui vosab universitate excepit? So eine jede Seele oder jeder Mensch vnder thenig sein sol / wer hat den euch Geistlichen außgenommen. Vnnd 1. Pet. 2. wirds wiederholet: seyd vnderthan aller Menschlichen Ordnung / vmb des HERREN willen / es sey dem Könige als dem Obristen / oder den Häuptleuten / als seinen Gesandten von jhm. Zu solchem Gehorsam haben sich erbotten die Vnderthanen / Josue 1. Cap. Solchen Gehorsamb haben auch die Vnderthanen Sauls jhrem Herrn Könige / 1. Sam. 11. erzeiget / vnd sind auff seinem Befehl außgezogen als ein einiger Mann: Gleich Messie Vnderthanen hat David gehabt / 2. Sam. 7. vnd 19. Cap. zancken sich Israel vnd Juda vntereinander / vnd wil die eine williger vnnd gehorsamer erfunden werden als der ander. Vnbillig ists auch / daß Vnderthanen so vnd erthenig vnd gehorsamb seyn / denn Oberreit ist gleich Furman / aber Vnderthanen gleich Wagen vnnd Pferd / nu müssen ja Pferde vnnd Wagen sich nach dem Furman richten / damit es nicht heisse / non audit currus habenas. Oberkeit ist gleich Schiff vnd Stewrman / Vnderthanen aber muß sich ja dem Schiff vnd Stewrman bequemen: Oberkeit ist Auge vnnd Vnderthanen Ohr / Prov. 20. Das Auge höret vnd gehorchet nicht / sondern das Ohr / dem eygnet vnd gebühret es: Oberkeit ist Hirte vnd Vater / Vnderthanen aber Schafe vnd Kinder / müssen jhres Hirten vnnd Vaters Stimme hören vnd folgen. Hie felt nu aber eine hochwürdige Frage für / ob sich auch ein Fall könne begeben vnd zutragen / daß Vnderthanen im Recht sich auch solchen Gehorsamb mögen außwircken vnd sich jhrer von Gott verordneten Oberkeit mit gewalt / Wehr vnd Waffen wiedersetzen / vnnd sie entweder verjagen oder gar tödten? Damit ich mich in der Frage nicht verdechtig mache / als wollen wir Lutherum / von welches Schrifften meh- <TEI> <text> <body> <div> <p><pb facs="#f0032"/> lichen noch die Weltlichen außgeschlossen haben / wie den jener alter Kirchenlehrer spricht: Si omnis anima subdita esse debet, qui vosab universitate excepit? So eine jede Seele oder jeder Mensch vnder thenig sein sol / wer hat den euch Geistlichen außgenommen. Vnnd 1. Pet. 2. wirds wiederholet: seyd vnderthan aller Menschlichen Ordnung / vmb des HERREN willen / es sey dem Könige als dem Obristen / oder den Häuptleuten / als seinen Gesandten von jhm. Zu solchem Gehorsam haben sich erbotten die Vnderthanen / Josue 1. Cap. Solchen Gehorsamb haben auch die Vnderthanen Sauls jhrem Herrn Könige / 1. Sam. 11. erzeiget / vnd sind auff seinem Befehl außgezogen als ein einiger Mann: Gleich Messie Vnderthanen hat David gehabt / 2. Sam. 7. vnd 19. Cap. zancken sich Israel vnd Juda vntereinander / vnd wil die eine williger vnnd gehorsamer erfunden werden als der ander. Vnbillig ists auch / daß Vnderthanen so vnd erthenig vnd gehorsamb seyn / denn Oberreit ist gleich Furman / aber Vnderthanen gleich Wagen vnnd Pferd / nu müssen ja Pferde vnnd Wagen sich nach dem Furman richten / damit es nicht heisse / non audit currus habenas. Oberkeit ist gleich Schiff vnd Stewrman / Vnderthanen aber muß sich ja dem Schiff vnd Stewrman bequemen: Oberkeit ist Auge vnnd Vnderthanen Ohr / Prov. 20. Das Auge höret vnd gehorchet nicht / sondern das Ohr / dem eygnet vnd gebühret es: Oberkeit ist Hirte vnd Vater / Vnderthanen aber Schafe vnd Kinder / müssen jhres Hirten vnnd Vaters Stimme hören vnd folgen. Hie felt nu aber eine hochwürdige Frage für / ob sich auch ein Fall könne begeben vnd zutragen / daß Vnderthanen im Recht sich auch solchen Gehorsamb mögen außwircken vnd sich jhrer von Gott verordneten Oberkeit mit gewalt / Wehr vnd Waffen wiedersetzen / vnnd sie entweder verjagen oder gar tödten? Damit ich mich in der Frage nicht verdechtig mache / als wollen wir Lutherum / von welches Schrifften meh- </p> </div> </body> </text> </TEI> [0032]
lichen noch die Weltlichen außgeschlossen haben / wie den jener alter Kirchenlehrer spricht: Si omnis anima subdita esse debet, qui vosab universitate excepit? So eine jede Seele oder jeder Mensch vnder thenig sein sol / wer hat den euch Geistlichen außgenommen. Vnnd 1. Pet. 2. wirds wiederholet: seyd vnderthan aller Menschlichen Ordnung / vmb des HERREN willen / es sey dem Könige als dem Obristen / oder den Häuptleuten / als seinen Gesandten von jhm. Zu solchem Gehorsam haben sich erbotten die Vnderthanen / Josue 1. Cap. Solchen Gehorsamb haben auch die Vnderthanen Sauls jhrem Herrn Könige / 1. Sam. 11. erzeiget / vnd sind auff seinem Befehl außgezogen als ein einiger Mann: Gleich Messie Vnderthanen hat David gehabt / 2. Sam. 7. vnd 19. Cap. zancken sich Israel vnd Juda vntereinander / vnd wil die eine williger vnnd gehorsamer erfunden werden als der ander. Vnbillig ists auch / daß Vnderthanen so vnd erthenig vnd gehorsamb seyn / denn Oberreit ist gleich Furman / aber Vnderthanen gleich Wagen vnnd Pferd / nu müssen ja Pferde vnnd Wagen sich nach dem Furman richten / damit es nicht heisse / non audit currus habenas. Oberkeit ist gleich Schiff vnd Stewrman / Vnderthanen aber muß sich ja dem Schiff vnd Stewrman bequemen: Oberkeit ist Auge vnnd Vnderthanen Ohr / Prov. 20. Das Auge höret vnd gehorchet nicht / sondern das Ohr / dem eygnet vnd gebühret es: Oberkeit ist Hirte vnd Vater / Vnderthanen aber Schafe vnd Kinder / müssen jhres Hirten vnnd Vaters Stimme hören vnd folgen. Hie felt nu aber eine hochwürdige Frage für / ob sich auch ein Fall könne begeben vnd zutragen / daß Vnderthanen im Recht sich auch solchen Gehorsamb mögen außwircken vnd sich jhrer von Gott verordneten Oberkeit mit gewalt / Wehr vnd Waffen wiedersetzen / vnnd sie entweder verjagen oder gar tödten? Damit ich mich in der Frage nicht verdechtig mache / als wollen wir Lutherum / von welches Schrifften meh-
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