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Tuckermann, Peter: Hüldigungs Predigt/ Gethan zu Braunschweig im Thumb. Wolfenbüttel, 1616.

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thel / vnd Gilgal vnnd Mißpa / damit niemand zuklagen / als würde jhm nicht zurecht verholffen / 1. Sam. 7. Hiob zeuget von sich 29. Cap. Ich errettet den Armen / der da schreyet / vnnd den Weysen / der keinen Helffer hatte / der Segen des der verderben solte / kam vber mich / vnd erfrewet das Hertze der Wittwen / Gerechtigkeit war mein Kleyd / dz ich anzog wie ein Rock / vnd mein Recht war mein Fürstlicher Hut / ich war des Blinden Auge / vnd des Lamen Füsse / vnd war ein Vater der Armen. Ich kan hie nicht vnterlassen etwas von einem Würtenbergischen Fürsten anzuziehen vnnd einzuführen. Es sein auffeine Zeit etliche Potentaten bey einander gewesen / der eine hat sich dieses / der ander eines andern berühmet / als statlichs Bergwerckes / fruchtbarlichs Ackers / köstlichs Weinwachs vnnd dergleichen. Da hat er geantwortet / er könte vnnd wolte sich solcher dinge nit rühmen / sondern dieses könte er sich mit war heit rühmen / er hette solche trewe Vnderthanen / daß er in eins jeden / er möchte auch sein wer er wolte / Schoß ohn alle gefahr mit frieden wolte schlaffen / das ist daher kommen / daß er neben der Gottsel. sich zu seinen Vnderthanen im gantzen Lande mit liebe vnd Christlichen Dienst getheilet hat / daher jhm seine Vnderthanen so gewogen sein gewesen / daß die einfeltigen sollen gesagt haben / wenn Gott stürbe / sie wüsten keinen bessern wieder zuwünschen als jhren Herrn. Ach das stehet wol / vnd ist negst der Gottes furcht kein besser Ruhm. Derwegen Oberkeit oder Fürsten den andern ort mit liebe vnd Christl. dienst gegen jre Vndertanenbestellen sollen.

Der dritte Ort darin sich Oberkeit oder ein Fürst teilen sol / ist gegen seine Rähte vnd Gewaltigen mit feiner Vernunfft vnd vnangefangenem Verstand. Was das sey vnd in sich begreiffe / erklert Lutherus seliger in obgemeltem Büchlein von der Weltlichen Oberkeit / vnd weil wirs jhm darinnen nicht können gleich thun / viel weniger es besser machen / als wollen wir seine eygene Wort davon anhören: Das heist vnnd ist sich theilen gegen

thel / vnd Gilgal vnnd Mißpa / damit niemand zuklagen / als würde jhm nicht zurecht verholffen / 1. Sam. 7. Hiob zeuget von sich 29. Cap. Ich errettet den Armen / der da schreyet / vnnd den Weysen / der keinen Helffer hatte / der Segen des der verderben solte / kam vber mich / vnd erfrewet das Hertze der Wittwen / Gerechtigkeit war mein Kleyd / dz ich anzog wie ein Rock / vnd mein Recht war mein Fürstlicher Hut / ich war des Blinden Auge / vnd des Lamen Füsse / vnd war ein Vater der Armen. Ich kan hie nicht vnterlassen etwas von einem Würtenbergischen Fürsten anzuziehen vnnd einzuführen. Es sein auffeine Zeit etliche Potentaten bey einander gewesen / der eine hat sich dieses / der ander eines andern berühmet / als statlichs Bergwerckes / fruchtbarlichs Ackers / köstlichs Weinwachs vnnd dergleichen. Da hat er geantwortet / er könte vnnd wolte sich solcher dinge nit rühmen / sondern dieses könte er sich mit war heit rühmen / er hette solche trewe Vnderthanen / daß er in eins jeden / er möchte auch sein wer er wolte / Schoß ohn alle gefahr mit friedẽ wolte schlaffen / das ist daher kommen / daß er neben der Gottsel. sich zu seinen Vnderthanen im gãtzen Lande mit liebe vñ Christlichen Dienst getheilet hat / daher jhm seine Vnderthanen so gewogen sein gewesen / daß die einfeltigen sollen gesagt haben / weñ Gott stürbe / sie wüsten keinẽ bessern wieder zuwünschen als jhren Herrn. Ach das stehet wol / vñ ist negst der Gottes furcht kein besser Ruhm. Derwegen Oberkeit oder Fürsten den andern ort mit liebe vñ Christl. dienst gegen jre Vndertanenbestellen sollen.

Der dritte Ort darin sich Oberkeit oder ein Fürst teilen sol / ist gegen seine Rähte vnd Gewaltigen mit feiner Vernunfft vnd vnangefangenem Verstand. Was das sey vnd in sich begreiffe / erklert Lutherus seliger in obgemeltem Büchlein von der Weltlichen Oberkeit / vnd weil wirs jhm dariñen nicht können gleich thun / viel weniger es besser machen / als wollen wir seine eygene Wort davon anhören: Das heist vnnd ist sich theilen gegen

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                     den Weysen / der keinen Helffer hatte / der Segen des der verderben solte / kam
                     vber mich / vnd erfrewet das Hertze der Wittwen / Gerechtigkeit war mein Kleyd /
                     dz ich anzog wie ein Rock / vnd mein Recht war mein Fürstlicher Hut / ich war
                     des Blinden Auge / vnd des Lamen Füsse / vnd war ein Vater der Armen. Ich kan
                     hie nicht vnterlassen etwas von einem Würtenbergischen Fürsten anzuziehen vnnd
                     einzuführen. Es sein auffeine Zeit etliche Potentaten bey einander gewesen / der
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[0023] thel / vnd Gilgal vnnd Mißpa / damit niemand zuklagen / als würde jhm nicht zurecht verholffen / 1. Sam. 7. Hiob zeuget von sich 29. Cap. Ich errettet den Armen / der da schreyet / vnnd den Weysen / der keinen Helffer hatte / der Segen des der verderben solte / kam vber mich / vnd erfrewet das Hertze der Wittwen / Gerechtigkeit war mein Kleyd / dz ich anzog wie ein Rock / vnd mein Recht war mein Fürstlicher Hut / ich war des Blinden Auge / vnd des Lamen Füsse / vnd war ein Vater der Armen. Ich kan hie nicht vnterlassen etwas von einem Würtenbergischen Fürsten anzuziehen vnnd einzuführen. Es sein auffeine Zeit etliche Potentaten bey einander gewesen / der eine hat sich dieses / der ander eines andern berühmet / als statlichs Bergwerckes / fruchtbarlichs Ackers / köstlichs Weinwachs vnnd dergleichen. Da hat er geantwortet / er könte vnnd wolte sich solcher dinge nit rühmen / sondern dieses könte er sich mit war heit rühmen / er hette solche trewe Vnderthanen / daß er in eins jeden / er möchte auch sein wer er wolte / Schoß ohn alle gefahr mit friedẽ wolte schlaffen / das ist daher kommen / daß er neben der Gottsel. sich zu seinen Vnderthanen im gãtzen Lande mit liebe vñ Christlichen Dienst getheilet hat / daher jhm seine Vnderthanen so gewogen sein gewesen / daß die einfeltigen sollen gesagt haben / weñ Gott stürbe / sie wüsten keinẽ bessern wieder zuwünschen als jhren Herrn. Ach das stehet wol / vñ ist negst der Gottes furcht kein besser Ruhm. Derwegen Oberkeit oder Fürsten den andern ort mit liebe vñ Christl. dienst gegen jre Vndertanenbestellen sollen. Der dritte Ort darin sich Oberkeit oder ein Fürst teilen sol / ist gegen seine Rähte vnd Gewaltigen mit feiner Vernunfft vnd vnangefangenem Verstand. Was das sey vnd in sich begreiffe / erklert Lutherus seliger in obgemeltem Büchlein von der Weltlichen Oberkeit / vnd weil wirs jhm dariñen nicht können gleich thun / viel weniger es besser machen / als wollen wir seine eygene Wort davon anhören: Das heist vnnd ist sich theilen gegen

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Zitationshilfe: Tuckermann, Peter: Hüldigungs Predigt/ Gethan zu Braunschweig im Thumb. Wolfenbüttel, 1616, S. . In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/tuckermann_predigt_1616/23>, abgerufen am 25.11.2024.