Tuckermann, Peter: Lutherische JubelJahrs Predigt. Wolfenbüttel, 1617.halben gegeben / denn er eines Königes / ohn zweiffel des Herodis Diener vnd Officirer gewesen / der jhn darzu bestelt / daß er entweder in Capernaum dem Königlichen Gericht hat müssen beywonen / oder die Bürger im gehorsam erhalten / damit sie nicht abfielen / vnd wieder jhre Oberkeit Rebellirten. Dem sey nu wie jhm wolle / so ist doch das gewiß / daß ehe er zu Christo kommen / vnd bekehret worden / er in einem vnseligen Stande gewesen / denn erstlich / so ist Hieronimus der meinung / er sey ein Heyde gewesen / denn die Juden zu der zeit eine Heydenische Oberkeit gehabt / vnnd vnter den Käyser gerahten seyn / da denn ohn zweiffel hin vnd wieder Heydenische Officirer vnd Obersten vber sie sein gesetzt vnd verordnet worden. Hats jhm derwegen alß einem Heyden am rechten waren erkentniß GOttes anfenglich gemangelt. Darnach ob jhm wol die Gnad wiederfahren / daß er ins Jüdische Land kommen / da man das erkentnis GOttes vnd Mosen vnd die Propheten gehabt / so ist dennoch dz dabey gewesen / daß das Wort GOttes daselbst durch der Phariseer / Shriefftgelerten / Esscer / Sadureer vnd anderer Rottengeister / Irrthumb vnd Sawrteig schrecklich verfelscht / sie haben für gegeben / Messias würde ein Weltlicher König seyn / vnnd sie vor der Römer Gewalt vnd jrrdischen Feinden erlösen / sie könten dem Gesetz mit jhren Wercken gnug thun / vnnd GOTT den Himmel abverdienen / vnd wenn sie nur verzehendeten Mintz / Till vnd Kümmel / so wehre es all gnug / halben gegeben / denn er eines Königes / ohn zweiffel des Herodis Diener vnd Officirer gewesen / der jhn darzu bestelt / daß er entweder in Capernaum dem Königlichen Gericht hat müssen beywonen / oder die Bürger im gehorsam erhalten / damit sie nicht abfielen / vnd wieder jhre Oberkeit Rebellirten. Dem sey nu wie jhm wolle / so ist doch das gewiß / daß ehe er zu Christo kommen / vnd bekehret worden / er in einem vnseligen Stande gewesen / denn erstlich / so ist Hieronimus der meinung / er sey ein Heyde gewesen / denn die Juden zu der zeit eine Heydenische Oberkeit gehabt / vnnd vnter den Käyser gerahten seyn / da denn ohn zweiffel hin vnd wieder Heydenische Officirer vnd Obersten vber sie sein gesetzt vnd verordnet worden. Hats jhm derwegen alß einem Heyden am rechten waren erkentniß GOttes anfenglich gemangelt. Darnach ob jhm wol die Gnad wiederfahren / daß er ins Jüdische Land kommen / da man das erkentnis GOttes vnd Mosen vnd die Propheten gehabt / so ist dennoch dz dabey gewesen / daß das Wort GOttes daselbst durch der Phariseer / Shriefftgelerten / Esscer / Sadureer vnd anderer Rottengeister / Irrthumb vnd Sawrteig schrecklich verfelscht / sie haben für gegeben / Messias würde ein Weltlicher König seyn / vnnd sie vor der Römer Gewalt vnd jrrdischen Feinden erlösen / sie könten dem Gesetz mit jhren Wercken gnug thun / vnnd GOTT den Himmel abverdienen / vnd wenn sie nur verzehendeten Mintz / Till vnd Kümmel / so wehre es all gnug / <TEI> <text> <body> <div> <p><pb facs="#f0007"/> halben gegeben / denn er eines Königes / ohn zweiffel des Herodis Diener vnd Officirer gewesen / der jhn darzu bestelt / daß er entweder in Capernaum dem Königlichen Gericht hat müssen beywonen / oder die Bürger im gehorsam erhalten / damit sie nicht abfielen / vnd wieder jhre Oberkeit Rebellirten. Dem sey nu wie jhm wolle / so ist doch das gewiß / daß ehe er zu Christo kommen / vnd bekehret worden / er in einem vnseligen Stande gewesen / denn erstlich / so ist Hieronimus der meinung / er sey ein Heyde gewesen / denn die Juden zu der zeit eine Heydenische Oberkeit gehabt / vnnd vnter den Käyser gerahten seyn / da denn ohn zweiffel hin vnd wieder Heydenische Officirer vnd Obersten vber sie sein gesetzt vnd verordnet worden. Hats jhm derwegen alß einem Heyden am rechten waren erkentniß GOttes anfenglich gemangelt. Darnach ob jhm wol die Gnad wiederfahren / daß er ins Jüdische Land kommen / da man das erkentnis GOttes vnd Mosen vnd die Propheten gehabt / so ist dennoch dz dabey gewesen / daß das Wort GOttes daselbst durch der Phariseer / Shriefftgelerten / Esscer / Sadureer vnd anderer Rottengeister / Irrthumb vnd Sawrteig schrecklich verfelscht / sie haben für gegeben / Messias würde ein Weltlicher König seyn / vnnd sie vor der Römer Gewalt vnd jrrdischen Feinden erlösen / sie könten dem Gesetz mit jhren Wercken gnug thun / vnnd GOTT den Himmel abverdienen / vnd wenn sie nur verzehendeten Mintz / Till vnd Kümmel / so wehre es all gnug / </p> </div> </body> </text> </TEI> [0007]
halben gegeben / denn er eines Königes / ohn zweiffel des Herodis Diener vnd Officirer gewesen / der jhn darzu bestelt / daß er entweder in Capernaum dem Königlichen Gericht hat müssen beywonen / oder die Bürger im gehorsam erhalten / damit sie nicht abfielen / vnd wieder jhre Oberkeit Rebellirten. Dem sey nu wie jhm wolle / so ist doch das gewiß / daß ehe er zu Christo kommen / vnd bekehret worden / er in einem vnseligen Stande gewesen / denn erstlich / so ist Hieronimus der meinung / er sey ein Heyde gewesen / denn die Juden zu der zeit eine Heydenische Oberkeit gehabt / vnnd vnter den Käyser gerahten seyn / da denn ohn zweiffel hin vnd wieder Heydenische Officirer vnd Obersten vber sie sein gesetzt vnd verordnet worden. Hats jhm derwegen alß einem Heyden am rechten waren erkentniß GOttes anfenglich gemangelt. Darnach ob jhm wol die Gnad wiederfahren / daß er ins Jüdische Land kommen / da man das erkentnis GOttes vnd Mosen vnd die Propheten gehabt / so ist dennoch dz dabey gewesen / daß das Wort GOttes daselbst durch der Phariseer / Shriefftgelerten / Esscer / Sadureer vnd anderer Rottengeister / Irrthumb vnd Sawrteig schrecklich verfelscht / sie haben für gegeben / Messias würde ein Weltlicher König seyn / vnnd sie vor der Römer Gewalt vnd jrrdischen Feinden erlösen / sie könten dem Gesetz mit jhren Wercken gnug thun / vnnd GOTT den Himmel abverdienen / vnd wenn sie nur verzehendeten Mintz / Till vnd Kümmel / so wehre es all gnug /
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