Tuckermann, Peter: HuldigungsPredigt. Gethan zu Braunschweig im Thumb. [s. l.], ca. 1616.sondern auch Kinder des Teuffels / der 2. Cor. 6. Belial geheissen wird / genant werden: Vnd Gott bekennet / 1: Sam. 8. Da die Vnterthanen den Samuel jhre Oberkeit geunehret vnd verworffen haben / damit haben sie jhn den Allmechtigen ewigen Gott selber geunehret vnd verworffen. Derwegen alle Vnterthanen jnen die Ehre gegen jhre Oberkeit vnd Fürsten starck einbilden / vnd in acht nemen sollen. Zum 2. gehöret auff der Vnterthanen seiten zu erhaltung der Eimgkeit / vntert hänigkeit vnd gehorsam / das Vnterthanen / wie sie denn den Namen davon haben / jhrer von GOtt verordneten Oberkeit / Fürsten vnnd Herrn vnterthänig vnd gehorsam seyn: Davon schreibt Paulus zum Röm. 13. Jederman sey vnterthan der Oberkeit die gewalt vber jhn hat: Jederman sagt er / vnd wil niewand / weder die Geistlichen noch die Weltlichen außgeschlossen haben / wie denn jener alter Kirchenlehrer spricht: Si omnis anima subdita esse debet, quis vos ab universitate excepit? So eine jede Seele oder jeder Mensch vnterthänig seyn sol / wer hat denn euch Geistlichen außgenommen? Vnd 1. Pet. 2. wirds wiederholet: Seyd vnterthan aller Menschlicher Ordnung vmb deß HERRn willen / es sey dem Könige als dem Obersten / oder den Häuptleuten / als seinen Gesanten von jhm. Zu solchem Gehorsam haben sich erboten die Vnterthanen / Josuae 1. cap. Solchen gehorsam haben auch die Vnterthanen Sauls jhrem Herrn Könige 1. Sam. 11. erzeiget / vnd sind auff seinen Befehl außgezogen als ein einiger Mann: Gleichmessige Vnterthanen hat David gehabt / 2. Sam. 7. vnd 19. cap. Zancken sich Israel vnd Juda vnterein ander / vnd wil der eine williger vnnd gehorsamer erfunden werden als der ander. Vnd billig ists auch / das Vntertha nen so vnterthänig vnnd gehorsam seyn / denn Oberkeit ist gleich Fuhrman / aber Vnterthanen gleich Wagen vnd Pferdt / nu müssen ja Pferde vnd Wagen sich nach dem Fuhrman richten / damit es nit heisse / non audit currus habenas, Oberkeit ist gleich schiff sondern auch Kinder des Teuffels / der 2. Cor. 6. Belial geheissen wird / genant werden: Vnd Gott bekennet / 1: Sam. 8. Da die Vnterthanen den Samuel jhre Oberkeit geunehret vnd verworffen haben / damit haben sie jhn den Allmechtigen ewigen Gott selber geunehret vnd verworffen. Derwegen alle Vnterthanen jnen die Ehre gegen jhre Oberkeit vnd Fürsten starck einbilden / vnd in acht nemen sollen. Zum 2. gehöret auff der Vnterthanen seiten zu erhaltung der Eimgkeit / vntert hänigkeit vnd gehorsam / das Vnterthanen / wie sie denn den Namen davon haben / jhrer von GOtt verordneten Oberkeit / Fürsten vnnd Herrn vnterthänig vnd gehorsam seyn: Davon schreibt Paulus zum Röm. 13. Jederman sey vnterthan der Oberkeit die gewalt vber jhn hat: Jederman sagt er / vnd wil niewand / weder die Geistlichen noch die Weltlichen außgeschlossen haben / wie denn jener alter Kirchenlehrer spricht: Si omnis anima subdita esse debet, quis vos ab universitate excepit? So eine jede Seele oder jeder Mensch vnterthänig seyn sol / wer hat denn euch Geistlichen außgenommen? Vnd 1. Pet. 2. wirds wiederholet: Seyd vnterthan aller Menschlicher Ordnung vmb deß HERRn willen / es sey dem Könige als dem Obersten / oder den Häuptleuten / als seinen Gesanten von jhm. Zu solchem Gehorsam haben sich erboten die Vnterthanen / Josuae 1. cap. Solchen gehorsam haben auch die Vnterthanen Sauls jhrem Herrn Könige 1. Sam. 11. erzeiget / vnd sind auff seinen Befehl außgezogen als ein einiger Mann: Gleichmessige Vnterthanen hat David gehabt / 2. Sam. 7. vnd 19. cap. Zancken sich Israel vnd Juda vnterein ander / vnd wil der eine williger vnnd gehorsamer erfunden werden als der ander. Vnd billig ists auch / das Vntertha nen so vnterthänig vnnd gehorsam seyn / denn Oberkeit ist gleich Fuhrman / aber Vnterthanen gleich Wagen vnd Pferdt / nu müssen ja Pferde vnd Wagen sich nach dem Fuhrman richten / damit es nit heisse / non audit currus habenas, Oberkeit ist gleich schiff <TEI> <text> <body> <div> <p><pb facs="#f0030"/> sondern auch Kinder des Teuffels / der 2. Cor. 6. Belial geheissen wird / genant werden: Vnd Gott bekennet / 1: Sam. 8. Da die Vnterthanen den Samuel jhre Oberkeit geunehret vnd verworffen haben / damit haben sie jhn den Allmechtigen ewigen Gott selber geunehret vnd verworffen. Derwegen alle Vnterthanen jnen die Ehre gegen jhre Oberkeit vnd Fürsten starck einbilden / vnd in acht nemen sollen.</p> <p>Zum 2. gehöret auff der Vnterthanen seiten zu erhaltung der Eimgkeit / vntert hänigkeit vnd gehorsam / das Vnterthanen / wie sie denn den Namen davon haben / jhrer von GOtt verordneten Oberkeit / Fürsten vnnd Herrn vnterthänig vnd gehorsam seyn: Davon schreibt Paulus zum Röm. 13. Jederman sey vnterthan der Oberkeit die gewalt vber jhn hat: Jederman sagt er / vnd wil niewand / weder die Geistlichen noch die Weltlichen außgeschlossen haben / wie denn jener alter Kirchenlehrer spricht: Si omnis anima subdita esse debet, quis vos ab universitate excepit? So eine jede Seele oder jeder Mensch vnterthänig seyn sol / wer hat denn euch Geistlichen außgenommen? Vnd 1. Pet. 2. wirds wiederholet: Seyd vnterthan aller Menschlicher Ordnung vmb deß HERRn willen / es sey dem Könige als dem Obersten / oder den Häuptleuten / als seinen Gesanten von jhm. Zu solchem Gehorsam haben sich erboten die Vnterthanen / Josuae 1. cap. Solchen gehorsam haben auch die Vnterthanen Sauls jhrem Herrn Könige 1. Sam. 11. erzeiget / vnd sind auff seinen Befehl außgezogen als ein einiger Mann: Gleichmessige Vnterthanen hat David gehabt / 2. Sam. 7. vnd 19. cap. Zancken sich Israel vnd Juda vnterein ander / vnd wil der eine williger vnnd gehorsamer erfunden werden als der ander. Vnd billig ists auch / das Vntertha nen so vnterthänig vnnd gehorsam seyn / denn Oberkeit ist gleich Fuhrman / aber Vnterthanen gleich Wagen vnd Pferdt / nu müssen ja Pferde vnd Wagen sich nach dem Fuhrman richten / damit es nit heisse / non audit currus habenas, Oberkeit ist gleich schiff </p> </div> </body> </text> </TEI> [0030]
sondern auch Kinder des Teuffels / der 2. Cor. 6. Belial geheissen wird / genant werden: Vnd Gott bekennet / 1: Sam. 8. Da die Vnterthanen den Samuel jhre Oberkeit geunehret vnd verworffen haben / damit haben sie jhn den Allmechtigen ewigen Gott selber geunehret vnd verworffen. Derwegen alle Vnterthanen jnen die Ehre gegen jhre Oberkeit vnd Fürsten starck einbilden / vnd in acht nemen sollen.
Zum 2. gehöret auff der Vnterthanen seiten zu erhaltung der Eimgkeit / vntert hänigkeit vnd gehorsam / das Vnterthanen / wie sie denn den Namen davon haben / jhrer von GOtt verordneten Oberkeit / Fürsten vnnd Herrn vnterthänig vnd gehorsam seyn: Davon schreibt Paulus zum Röm. 13. Jederman sey vnterthan der Oberkeit die gewalt vber jhn hat: Jederman sagt er / vnd wil niewand / weder die Geistlichen noch die Weltlichen außgeschlossen haben / wie denn jener alter Kirchenlehrer spricht: Si omnis anima subdita esse debet, quis vos ab universitate excepit? So eine jede Seele oder jeder Mensch vnterthänig seyn sol / wer hat denn euch Geistlichen außgenommen? Vnd 1. Pet. 2. wirds wiederholet: Seyd vnterthan aller Menschlicher Ordnung vmb deß HERRn willen / es sey dem Könige als dem Obersten / oder den Häuptleuten / als seinen Gesanten von jhm. Zu solchem Gehorsam haben sich erboten die Vnterthanen / Josuae 1. cap. Solchen gehorsam haben auch die Vnterthanen Sauls jhrem Herrn Könige 1. Sam. 11. erzeiget / vnd sind auff seinen Befehl außgezogen als ein einiger Mann: Gleichmessige Vnterthanen hat David gehabt / 2. Sam. 7. vnd 19. cap. Zancken sich Israel vnd Juda vnterein ander / vnd wil der eine williger vnnd gehorsamer erfunden werden als der ander. Vnd billig ists auch / das Vntertha nen so vnterthänig vnnd gehorsam seyn / denn Oberkeit ist gleich Fuhrman / aber Vnterthanen gleich Wagen vnd Pferdt / nu müssen ja Pferde vnd Wagen sich nach dem Fuhrman richten / damit es nit heisse / non audit currus habenas, Oberkeit ist gleich schiff
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Zitationshilfe: | Tuckermann, Peter: HuldigungsPredigt. Gethan zu Braunschweig im Thumb. [s. l.], ca. 1616, S. . In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/tuckermann_huldigungspredigt_1616/30>, abgerufen am 18.07.2024. |