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Tuckermann, Peter: Antwort auff Irenicam Concionem Oder Friedpredigt des Hoffpredigers zu Cassel. Wolfenbüttel, 1619.

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2. Vom Heiligen Abendmahl. 3. Von der Gnadenwahl der Kinder Gottes zum ewigen Leben.

Dis gestehen wir auff vnser Seyten nicht / daß nur drey Puncten Allein seyn / sondern es seind derselben mehr / als von der Sünde / von der Tauff / vom Predig-Ampt / vnd andere viele / wie aus der Würtenbergischen / Wittenbergischen / Giessischen vnd anderer Theologen Bücher zu sehen / welche viele Puncten aus jennerseits Büchern vnd publicis Confessionibus zusammen gezogen / vnd gnugsamb mit jhren eignen Worten bewiesen.

Daß es aber auff jener Seiten jetz gestanden wird / das nemen wir für bekandt an / vnnd schliessen drauß / weil drey Puncten Allein nach vbrig seyn / davon sich in etwas Streit vnd Vneinigkeit verhalte / so werden die auff jener Seyten in der Hessischen Kirchen die anderen Puncten alle (Allein diese drey ausgenommen) haben fallen lassen / vnnd es mit vns in den andern allen halten. Als damit ich ein wenig zur nachrichtung andeute: So werden sie mit vns lehren vnd gleuben / 1. Daß GOtt sey ein Vnwandelbahrer / Allmechtiger / Warhafftiger / Heiliger / Gütiger / Barmhertziger / Gerechter / vnnd kein grawsamer vnnd Tyrannischer Gott / auch kein vrsach vnd anfenger der Sünden: vnnd das alles verwerffen / welches ein widriges mit vnd in sich führet.

2. Werden sie lehren vnd gleuben mit vns / daß Adam vnd Eva nicht haben sündigen müssen / weil es GOtt also verordnet / vnd sie eben darumb erschaffen / ja jhnen auch anlaß darzu gegeben / jnnerlich bewegt / heimblich angeführt: sondern daß sie wider Gottes willen aus List vnnd Betrug des Teuffels vnnd jhres eignen freyen willens freywilligen mißbrauch gesündiget haben.

3. Werden sie lehren vnnd gleuben mit vns / daß Gott nicht wolle / daß jemand verlohren werde / sondern daß

2. Vom Heiligen Abendmahl. 3. Von der Gnadenwahl der Kinder Gottes zum ewigen Leben.

Dis gestehen wir auff vnser Seyten nicht / daß nur drey Puncten Allein seyn / sondern es seind derselben mehr / als von der Sünde / von der Tauff / vom Predig-Ampt / vnd andere viele / wie aus der Würtenbergischen / Wittenbergischen / Giessischen vnd anderer Theologen Bücher zu sehen / welche viele Puncten aus jennerseits Büchern vnd publicis Confessionibus zusammen gezogen / vnd gnugsamb mit jhren eignen Worten bewiesen.

Daß es aber auff jener Seiten jetz gestanden wird / das nemen wir für bekandt an / vnnd schliessen drauß / weil drey Puncten Allein nach vbrig seyn / davon sich in etwas Streit vnd Vneinigkeit verhalte / so werden die auff jener Seyten in der Hessischen Kirchen die anderen Puncten alle (Allein diese drey ausgenommen) haben fallen lassen / vnnd es mit vns in den andern allen halten. Als damit ich ein wenig zur nachrichtung andeute: So werden sie mit vns lehren vnd gleuben / 1. Daß GOtt sey ein Vnwandelbahrer / Allmechtiger / Warhafftiger / Heiliger / Gütiger / Barmhertziger / Gerechter / vnnd kein grawsamer vnnd Tyrannischer Gott / auch kein vrsach vnd anfenger der Sünden: vnnd das alles verwerffen / welches ein widriges mit vnd in sich führet.

2. Werden sie lehren vnd gleuben mit vns / daß Adam vnd Eva nicht haben sündigen müssen / weil es GOtt also verordnet / vnd sie eben darumb erschaffen / ja jhnen auch anlaß darzu gegeben / jnnerlich bewegt / heimblich angeführt: sondern daß sie wider Gottes willen aus List vnnd Betrug des Teuffels vnnd jhres eignen freyen willens freywilligen mißbrauch gesündiget haben.

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[0008] 2. Vom Heiligen Abendmahl. 3. Von der Gnadenwahl der Kinder Gottes zum ewigen Leben. Dis gestehen wir auff vnser Seyten nicht / daß nur drey Puncten Allein seyn / sondern es seind derselben mehr / als von der Sünde / von der Tauff / vom Predig-Ampt / vnd andere viele / wie aus der Würtenbergischen / Wittenbergischen / Giessischen vnd anderer Theologen Bücher zu sehen / welche viele Puncten aus jennerseits Büchern vnd publicis Confessionibus zusammen gezogen / vnd gnugsamb mit jhren eignen Worten bewiesen. Daß es aber auff jener Seiten jetz gestanden wird / das nemen wir für bekandt an / vnnd schliessen drauß / weil drey Puncten Allein nach vbrig seyn / davon sich in etwas Streit vnd Vneinigkeit verhalte / so werden die auff jener Seyten in der Hessischen Kirchen die anderen Puncten alle (Allein diese drey ausgenommen) haben fallen lassen / vnnd es mit vns in den andern allen halten. Als damit ich ein wenig zur nachrichtung andeute: So werden sie mit vns lehren vnd gleuben / 1. Daß GOtt sey ein Vnwandelbahrer / Allmechtiger / Warhafftiger / Heiliger / Gütiger / Barmhertziger / Gerechter / vnnd kein grawsamer vnnd Tyrannischer Gott / auch kein vrsach vnd anfenger der Sünden: vnnd das alles verwerffen / welches ein widriges mit vnd in sich führet. 2. Werden sie lehren vnd gleuben mit vns / daß Adam vnd Eva nicht haben sündigen müssen / weil es GOtt also verordnet / vnd sie eben darumb erschaffen / ja jhnen auch anlaß darzu gegeben / jnnerlich bewegt / heimblich angeführt: sondern daß sie wider Gottes willen aus List vnnd Betrug des Teuffels vnnd jhres eignen freyen willens freywilligen mißbrauch gesündiget haben. 3. Werden sie lehren vnnd gleuben mit vns / daß Gott nicht wolle / daß jemand verlohren werde / sondern daß

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Zitationshilfe: Tuckermann, Peter: Antwort auff Irenicam Concionem Oder Friedpredigt des Hoffpredigers zu Cassel. Wolfenbüttel, 1619, S. . In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/tuckermann_antwort_1619/8>, abgerufen am 22.11.2024.