Thomasius, Christian: Ernsthaffte, aber doch Muntere und Vernünfftige Thomasische Gedancken und Errinnerungen über allerhand außerlesene Juristische Händel. Vierdter Theil. Halle, 1725.arcendi indignos non esse legitimam excommunicationem, si hoc, non potest idem esse, quod excommunicatio minor, siquidem illa est legitima, vera ac proprie sic dicta excommunicatio, quae non nisi circumstantia & gradu differt a majore. Mallem igitur morem privato unius arbitrio arcendi indignos suspensionem ad tempus vocare. Et §. 103. Discrepat actus suspendendi a minore excommunicatione etiam in eo, quod excommunicatio etiam minor publice & solenniter fiat, suspendendi actus privatim. Item §. 105. vocat hac censura notatos abstentos cum Cypriano, & pergit: Debet etiam ipsa illa abstentio, quam arbitrio verbi ministri etiam apud nos committi diximus, NB. suaderi potius, quam imperari: debent talia remedia manu prudentis de salute abstenti solliciti Medici applicata, consilium potius quam decretoriam sententiam sapere. Quis vero ita suadentem, ita amice abstentos monentem & adhortantem excommunicasse eos dixerit. Hugo Grotius de imp. sum. potest. circa sacra cap. 9. §. 8. p. m. 119. seq. Quo jure igitur pastor homini manifeste flagitioso annunciat, alienissimum esse ipsum a divina gratia, eodem jure eidem baptismus non exhibet, quippe signum remissionis peccatorum; aut si baptizatus est, Eucharistiam ut signum communionis cum Christo. Non est enim ei signum applicandum, cui res signata non convenit, nec danda margarita porcis, sed ut in Ecclesiis proclamari a Diacono solebat [fremdsprachliches Material]. Imo non tantum contra veritatem, sed & contra charitatem esset, [fremdsprachliches Material], sacrae Coenae participem facere. [fremdsprachliches Material]. In his ergo cum pastor suum duntaxat actum suspendat, non in actus alienos jus ullum dominii exerceat, apparet, haec ipsa ad libertatis usum non ad jurisdictionis exercitium pertinere. Simile [fremdsprachliches Material] in medico afpicitur, qui Hydropico adfidens aquam poscenti nocituram porrigere recusat. Aut in viro gravi, qui profligatae vitae hominem dedignatur salutare: & in his, qui lepra aut alio contaminante morbo infectos defugiunt. Et hi quidem actus pastorum sunt proprii, ad eos veniamus, quos cum Ecclesia habent communes. Jer. Taylor. in Ductore dubitantium p. 5. c. IV. Reg. V. §. 10. Wenn ein Fürst ärgerlich und böse sey, ob ihm das H. Abendmahl von einem Prediger oder Bischoff zu versagen? Da ist nun kein Zweiffel, daß ein Bischoff solches thun könne, sondern daß er es auch in gewissen Fällen thun müsse. Nolite fanctum dare canibus, saget-Christus. Allein dies ist nicht ein Werck der Jurisdiction, Bestraffung oder Zwanges; sondern der Liebe gegen dem Fürsten und der Pflicht des Bischoffs. Es ist eben, als wenn ein Medicus einem Wassersüchtigen abschlägt, zu trincken zugeben; er mag es immerhin nehmen, wenn er muthwillig sterben will, wenn ihm aber der andere in Uberreichung dessen seinen Dienst versaget, so ist er liebreich und freundlich, nicht aber will er über ihn herrschen, und ihm unrecht thun Denn was durch ein göttlich Recht in der Kirchen ist, kan so wohl auf dem, der auf dem Throne, als auf dem, der auf den Misthauffen sitzet, applicitet werden. Doch aber muß die Verweigerung allein durch Vermahnung und Vergewisserung, durch Furcht und Evangelische Ankündigung, durch Erinnerung seiner Unfähigkeit zu communiciren, und der Gefahr, wenn ers thäte, geschehen. Diesem stimmen gleichfalls bey Voetius Polit. Eccles. Tr. 2. c. 3. p. 845. Dedek. Cons. Tom. I. L. de Coena Sect. 7. num. 1. seq. Bald. lib. 4. c. 9. 1. In Pastorali Lutheri Mencelli p. 291. Facultas Wittebergensis & Lipsiensis, welche anbefohlner Kürtze wegen nicht hersetzen wollen. arcendi indignos non esse legitimam excommunicationem, si hoc, non potest idem esse, quod excommunicatio minor, siquidem illa est legitima, vera ac proprie sic dicta excommunicatio, quae non nisi circumstantia & gradu differt a majore. Mallem igitur morem privato unius arbitrio arcendi indignos suspensionem ad tempus vocare. Et §. 103. Discrepat actus suspendendi a minore excommunicatione etiam in eo, quod excommunicatio etiam minor publice & solenniter fiat, suspendendi actus privatim. Item §. 105. vocat hac censura notatos abstentos cum Cypriano, & pergit: Debet etiam ipsa illa abstentio, quam arbitrio verbi ministri etiam apud nos committi diximus, NB. suaderi potius, quam imperari: debent talia remedia manu prudentis de salute abstenti solliciti Medici applicata, consilium potius quam decretoriam sententiam sapere. Quis vero ita suadentem, ita amice abstentos monentem & adhortantem excommunicasse eos dixerit. Hugo Grotius de imp. sum. potest. circa sacra cap. 9. §. 8. p. m. 119. seq. Quo jure igitur pastor homini manifeste flagitioso annunciat, alienissimum esse ipsum a divina gratia, eodem jure eidem baptismus non exhibet, quippe signum remissionis peccatorum; aut si baptizatus est, Eucharistiam ut signum communionis cum Christo. Non est enim ei signum applicandum, cui res signata non convenit, nec danda margarita porcis, sed ut in Ecclesiis proclamari a Diacono solebat [fremdsprachliches Material]. Imo non tantum contra veritatem, sed & contra charitatem esset, [fremdsprachliches Material], sacrae Coenae participem facere. [fremdsprachliches Material]. In his ergo cum pastor suum duntaxat actum suspendat, non in actus alienos jus ullum dominii exerceat, apparet, haec ipsa ad libertatis usum non ad jurisdictionis exercitium pertinere. Simile [fremdsprachliches Material] in medico afpicitur, qui Hydropico adfidens aquam poscenti nocituram porrigere recusat. Aut in viro gravi, qui profligatae vitae hominem dedignatur salutare: & in his, qui lepra aut alio contaminante morbo infectos defugiunt. Et hi quidem actus pastorum sunt proprii, ad eos veniamus, quos cum Ecclesia habent communes. Jer. Taylor. in Ductore dubitantium p. 5. c. IV. Reg. V. §. 10. Wenn ein Fürst ärgerlich und böse sey, ob ihm das H. Abendmahl von einem Prediger oder Bischoff zu versagen? Da ist nun kein Zweiffel, daß ein Bischoff solches thun könne, sondern daß er es auch in gewissen Fällen thun müsse. Nolite fanctum dare canibus, saget-Christus. Allein dies ist nicht ein Werck der Jurisdiction, Bestraffung oder Zwanges; sondern der Liebe gegen dem Fürsten und der Pflicht des Bischoffs. Es ist eben, als wenn ein Medicus einem Wassersüchtigen abschlägt, zu trincken zugeben; er mag es immerhin nehmen, wenn er muthwillig sterben will, wenn ihm aber der andere in Uberreichung dessen seinen Dienst versaget, so ist er liebreich und freundlich, nicht aber will er über ihn herrschen, und ihm unrecht thun Denn was durch ein göttlich Recht in der Kirchen ist, kan so wohl auf dem, der auf dem Throne, als auf dem, der auf den Misthauffen sitzet, applicitet werden. Doch aber muß die Verweigerung allein durch Vermahnung und Vergewisserung, durch Furcht und Evangelische Ankündigung, durch Erinnerung seiner Unfähigkeit zu communiciren, und der Gefahr, wenn ers thäte, geschehen. Diesem stimmen gleichfalls bey Voëtius Polit. Eccles. Tr. 2. c. 3. p. 845. Dedek. Cons. Tom. I. L. de Coena Sect. 7. num. 1. seq. Bald. lib. 4. c. 9. 1. In Pastorali Lutheri Mencelli p. 291. Facultas Wittebergensis & Lipsiensis, welche anbefohlner Kürtze wegen nicht hersetzen wollen. <TEI> <text> <body> <div> <p> <note place="left"><pb facs="#f0255" n="247"/> arcendi indignos non esse legitimam excommunicationem, si hoc, non potest idem esse, quod excommunicatio minor, siquidem illa est legitima, vera ac proprie sic dicta excommunicatio, quae non nisi circumstantia & gradu differt a majore. Mallem igitur morem privato unius arbitrio arcendi indignos suspensionem ad tempus vocare. Et §. 103. Discrepat actus suspendendi a minore excommunicatione etiam in eo, quod excommunicatio etiam minor publice & solenniter fiat, suspendendi actus privatim. Item §. 105. vocat hac censura notatos abstentos cum Cypriano, & pergit: Debet etiam ipsa illa abstentio, quam arbitrio verbi ministri etiam apud nos committi diximus, NB. suaderi potius, quam imperari: debent talia remedia manu prudentis de salute abstenti solliciti Medici applicata, consilium potius quam decretoriam sententiam sapere. Quis vero ita suadentem, ita amice abstentos monentem & adhortantem excommunicasse eos dixerit. Hugo Grotius de imp. sum. potest. circa sacra cap. 9. §. 8. p. m. 119. seq. Quo jure igitur pastor homini manifeste flagitioso annunciat, alienissimum esse ipsum a divina gratia, eodem jure eidem baptismus non exhibet, quippe signum remissionis peccatorum; aut si baptizatus est, Eucharistiam ut signum communionis cum Christo. Non est enim ei signum applicandum, cui res signata non convenit, nec danda margarita porcis, sed ut in Ecclesiis proclamari a Diacono solebat <foreign xml:lang="el"><gap reason="fm"/></foreign>. 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Da ist nun kein Zweiffel, daß ein Bischoff solches thun könne, sondern daß er es auch in gewissen Fällen thun müsse. Nolite fanctum dare canibus, saget-Christus. Allein dies ist nicht ein Werck der Jurisdiction, Bestraffung oder Zwanges; sondern der Liebe gegen dem Fürsten und der Pflicht des Bischoffs. Es ist eben, als wenn ein Medicus einem Wassersüchtigen abschlägt, zu trincken zugeben; er mag es immerhin nehmen, wenn er muthwillig sterben will, wenn ihm aber der andere in Uberreichung dessen seinen Dienst versaget, so ist er liebreich und freundlich, nicht aber will er über ihn herrschen, und ihm unrecht thun Denn was durch ein göttlich Recht in der Kirchen ist, kan so wohl auf dem, der auf dem Throne, als auf dem, der auf den Misthauffen sitzet, applicitet werden. Doch aber muß die Verweigerung allein durch Vermahnung und Vergewisserung, durch Furcht und Evangelische Ankündigung, durch Erinnerung seiner Unfähigkeit zu communiciren, und der Gefahr, wenn ers thäte, geschehen. Diesem stimmen gleichfalls bey Voëtius Polit. Eccles. Tr. 2. c. 3. p. 845. Dedek. Cons. Tom. I. L. de Coena Sect. 7. num. 1. seq. Bald. lib. 4. c. 9. 1. In Pastorali Lutheri Mencelli p. 291. Facultas Wittebergensis & Lipsiensis, welche anbefohlner Kürtze wegen nicht hersetzen wollen.</note> </p> </div> </body> </text> </TEI> [247/0255]
arcendi indignos non esse legitimam excommunicationem, si hoc, non potest idem esse, quod excommunicatio minor, siquidem illa est legitima, vera ac proprie sic dicta excommunicatio, quae non nisi circumstantia & gradu differt a majore. Mallem igitur morem privato unius arbitrio arcendi indignos suspensionem ad tempus vocare. Et §. 103. Discrepat actus suspendendi a minore excommunicatione etiam in eo, quod excommunicatio etiam minor publice & solenniter fiat, suspendendi actus privatim. Item §. 105. vocat hac censura notatos abstentos cum Cypriano, & pergit: Debet etiam ipsa illa abstentio, quam arbitrio verbi ministri etiam apud nos committi diximus, NB. suaderi potius, quam imperari: debent talia remedia manu prudentis de salute abstenti solliciti Medici applicata, consilium potius quam decretoriam sententiam sapere. Quis vero ita suadentem, ita amice abstentos monentem & adhortantem excommunicasse eos dixerit. Hugo Grotius de imp. sum. potest. circa sacra cap. 9. §. 8. p. m. 119. seq. Quo jure igitur pastor homini manifeste flagitioso annunciat, alienissimum esse ipsum a divina gratia, eodem jure eidem baptismus non exhibet, quippe signum remissionis peccatorum; aut si baptizatus est, Eucharistiam ut signum communionis cum Christo. Non est enim ei signum applicandum, cui res signata non convenit, nec danda margarita porcis, sed ut in Ecclesiis proclamari a Diacono solebat _ . Imo non tantum contra veritatem, sed & contra charitatem esset, _ , sacrae Coenae participem facere. _ . In his ergo cum pastor suum duntaxat actum suspendat, non in actus alienos jus ullum dominii exerceat, apparet, haec ipsa ad libertatis usum non ad jurisdictionis exercitium pertinere. Simile _ in medico afpicitur, qui Hydropico adfidens aquam poscenti nocituram porrigere recusat. Aut in viro gravi, qui profligatae vitae hominem dedignatur salutare: & in his, qui lepra aut alio contaminante morbo infectos defugiunt. Et hi quidem actus pastorum sunt proprii, ad eos veniamus, quos cum Ecclesia habent communes. Jer. Taylor. in Ductore dubitantium p. 5. c. IV. Reg. V. §. 10. Wenn ein Fürst ärgerlich und böse sey, ob ihm das H. Abendmahl von einem Prediger oder Bischoff zu versagen? Da ist nun kein Zweiffel, daß ein Bischoff solches thun könne, sondern daß er es auch in gewissen Fällen thun müsse. Nolite fanctum dare canibus, saget-Christus. Allein dies ist nicht ein Werck der Jurisdiction, Bestraffung oder Zwanges; sondern der Liebe gegen dem Fürsten und der Pflicht des Bischoffs. Es ist eben, als wenn ein Medicus einem Wassersüchtigen abschlägt, zu trincken zugeben; er mag es immerhin nehmen, wenn er muthwillig sterben will, wenn ihm aber der andere in Uberreichung dessen seinen Dienst versaget, so ist er liebreich und freundlich, nicht aber will er über ihn herrschen, und ihm unrecht thun Denn was durch ein göttlich Recht in der Kirchen ist, kan so wohl auf dem, der auf dem Throne, als auf dem, der auf den Misthauffen sitzet, applicitet werden. Doch aber muß die Verweigerung allein durch Vermahnung und Vergewisserung, durch Furcht und Evangelische Ankündigung, durch Erinnerung seiner Unfähigkeit zu communiciren, und der Gefahr, wenn ers thäte, geschehen. Diesem stimmen gleichfalls bey Voëtius Polit. Eccles. Tr. 2. c. 3. p. 845. Dedek. Cons. Tom. I. L. de Coena Sect. 7. num. 1. seq. Bald. lib. 4. c. 9. 1. In Pastorali Lutheri Mencelli p. 291. Facultas Wittebergensis & Lipsiensis, welche anbefohlner Kürtze wegen nicht hersetzen wollen.
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(2013-02-15T13:54:31Z)
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