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Thomasius, Christian: Ernsthaffte, aber doch Muntere und Vernünfftige Thomasische Gedancken und Errinnerungen über allerhand außerlesene Juristische Händel. Vierdter Theil. Halle, 1725.

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flictationes & lochomachias scholasticas hactenus crevere, apud eos maxime, qui magnis suorum viribus niti videntur. Quae res sane, si efficacissimum remedium non accipit, non potest non ruinam Reipublicae nostrae ad incitas redactae referre. Ahasv. Fritsch in Annot. ad Anton. Fabr. de relig. regend. p. 309. So erfordern auch nun schon von langer ZeitIndem diese Außschliessung wieder die Reichs-Gesetze wäre. her die Reichs-Gesetze, daß in dem H. Römischen Reich die Papistische oder Catholische, Lutherische und Reformirte gleich gedultet, Rel. Friede de ann. 1555. verb. doch sollen alle andre. Instrum. pacis Westphal. artic. 7. v. ult. und ohne daß eine Parthey die andre mit Ketzerischen Nahmen und sonsten beschimpffe, ihnen gleiches Recht in H. R. Reich zu stehe und gelassen werde, auch niemand, er sey wer er wolle, Geistlicher oder Weltlicher, wieder diese Reichs-Gesetze, weder mit disputiren, schreiben, rathen, lehren und predigen, es geschehe solches heimlich oder öffentlich, sich vergreiffen, dieselbe anfechten, in Zweiffel ziehen, oder solche Lehrsätze die dem Sinne derselben zuwider sind, daraus herzuleiten, sich unterstehen solle. d. Instrum. pac. artic. 5. §. utriusque religionis 50. Dannenhero ist dergleichen unzeitigen Zeloten sehr zu recommendiren, daß sie die Worte eines andern vortreflichen JCti wohl erwegen und zu Hertzen fassen. Cogitent Theologi, num rerum suarum satagant, qui a religione (aut ab intentione in causis religionis: nam est par ratio) Domini territorii diversi, eandem non raro gravioribus, quam par erat, verbis, proscindere, haereticae nomine efferre, vel damnare non verentur. Et hinc non raro contingit. ut Dominus, quem commotum reddidere Theologi, vel exercitium religionis ipsis adimat, aut, si mitius quandoque agat, ministrum ad talia pronum juste ab officio removeat. Non impedit, quod vulgo jactant, quod conscientiis laquei non sint injiciendi. Qualis enim est laqueus, si secundum leges vivere jubearis. Nec secundo obstat, quod pacta cum subditis sint servanda, quibus in territoriis plerorumque Statuum imperii hoc est annexum, quod sacra eorum illibata esse debeant, quia non sacris per has leges modus dicitur, sed tantum, ut secundum leges cultus instituatur, & verbum Dei doceatur, praecipitur. Damnare vero eos, vel haereticos dicere, qui in Imperio Romano-Germanico jus sacrorum habent, legibus publicis omnino abominabile habetur. Non inconcinne itaque omnes Status Imperii illis, qui a Concionibus in territoriis suis sunt futuri, praescribere possunt, imo tenentur, juxta dictum §. utriusque 50. ne in-

flictationes & lochomachias scholasticas hactenus crevere, apud eos maxime, qui magnis suorum viribus niti videntur. Quae res sane, si efficacissimum remedium non accipit, non potest non ruinam Reipublicae nostrae ad incitas redactae referre. Ahasv. Fritsch in Annot. ad Anton. Fabr. de relig. regend. p. 309. So erfordern auch nun schon von langer ZeitIndem diese Außschliessung wieder die Reichs-Gesetze wäre. her die Reichs-Gesetze, daß in dem H. Römischen Reich die Papistische oder Catholische, Lutherische und Reformirte gleich gedultet, Rel. Friede de ann. 1555. verb. doch sollen alle andre. Instrum. pacis Westphal. artic. 7. v. ult. und ohne daß eine Parthey die andre mit Ketzerischen Nahmen und sonsten beschimpffe, ihnen gleiches Recht in H. R. Reich zu stehe und gelassen werde, auch niemand, er sey wer er wolle, Geistlicher oder Weltlicher, wieder diese Reichs-Gesetze, weder mit disputiren, schreiben, rathen, lehren und predigen, es geschehe solches heimlich oder öffentlich, sich vergreiffen, dieselbe anfechten, in Zweiffel ziehen, oder solche Lehrsätze die dem Sinne derselben zuwider sind, daraus herzuleiten, sich unterstehen solle. d. Instrum. pac. artic. 5. §. utriusque religionis 50. Dannenhero ist dergleichen unzeitigen Zeloten sehr zu recommendiren, daß sie die Worte eines andern vortreflichen JCti wohl erwegen und zu Hertzen fassen. Cogitent Theologi, num rerum suarum satagant, qui a religione (aut ab intentione in causis religionis: nam est par ratio) Domini territorii diversi, eandem non raro gravioribus, quam par erat, verbis, proscindere, haereticae nomine efferre, vel damnare non verentur. Et hinc non raro contingit. ut Dominus, quem commotum reddidere Theologi, vel exercitium religionis ipsis adimat, aut, si mitius quandoque agat, ministrum ad talia pronum juste ab officio removeat. Non impedit, quod vulgo jactant, quod conscientiis laquei non sint injiciendi. Qualis enim est laqueus, si secundum leges vivere jubearis. Nec secundo obstat, quod pacta cum subditis sint servanda, quibus in territoriis plerorumque Statuum imperii hoc est annexum, quod sacra eorum illibata esse debeant, quia non sacris per has leges modus dicitur, sed tantum, ut secundum leges cultus instituatur, & verbum Dei doceatur, praecipitur. Damnare vero eos, vel haereticos dicere, qui in Imperio Romano-Germanico jus sacrorum habent, legibus publicis omnino abominabile habetur. Non inconcinne itaque omnes Status Imperii illis, qui a Concionibus in territoriis suis sunt futuri, praescribere possunt, imo tenentur, juxta dictum §. utriusque 50. ne in-

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[155/0163] flictationes & lochomachias scholasticas hactenus crevere, apud eos maxime, qui magnis suorum viribus niti videntur. Quae res sane, si efficacissimum remedium non accipit, non potest non ruinam Reipublicae nostrae ad incitas redactae referre. Ahasv. Fritsch in Annot. ad Anton. Fabr. de relig. regend. p. 309. So erfordern auch nun schon von langer Zeit her die Reichs-Gesetze, daß in dem H. Römischen Reich die Papistische oder Catholische, Lutherische und Reformirte gleich gedultet, Rel. Friede de ann. 1555. verb. doch sollen alle andre. Instrum. pacis Westphal. artic. 7. v. ult. und ohne daß eine Parthey die andre mit Ketzerischen Nahmen und sonsten beschimpffe, ihnen gleiches Recht in H. R. Reich zu stehe und gelassen werde, auch niemand, er sey wer er wolle, Geistlicher oder Weltlicher, wieder diese Reichs-Gesetze, weder mit disputiren, schreiben, rathen, lehren und predigen, es geschehe solches heimlich oder öffentlich, sich vergreiffen, dieselbe anfechten, in Zweiffel ziehen, oder solche Lehrsätze die dem Sinne derselben zuwider sind, daraus herzuleiten, sich unterstehen solle. d. Instrum. pac. artic. 5. §. utriusque religionis 50. Dannenhero ist dergleichen unzeitigen Zeloten sehr zu recommendiren, daß sie die Worte eines andern vortreflichen JCti wohl erwegen und zu Hertzen fassen. Cogitent Theologi, num rerum suarum satagant, qui a religione (aut ab intentione in causis religionis: nam est par ratio) Domini territorii diversi, eandem non raro gravioribus, quam par erat, verbis, proscindere, haereticae nomine efferre, vel damnare non verentur. Et hinc non raro contingit. ut Dominus, quem commotum reddidere Theologi, vel exercitium religionis ipsis adimat, aut, si mitius quandoque agat, ministrum ad talia pronum juste ab officio removeat. Non impedit, quod vulgo jactant, quod conscientiis laquei non sint injiciendi. Qualis enim est laqueus, si secundum leges vivere jubearis. Nec secundo obstat, quod pacta cum subditis sint servanda, quibus in territoriis plerorumque Statuum imperii hoc est annexum, quod sacra eorum illibata esse debeant, quia non sacris per has leges modus dicitur, sed tantum, ut secundum leges cultus instituatur, & verbum Dei doceatur, praecipitur. Damnare vero eos, vel haereticos dicere, qui in Imperio Romano-Germanico jus sacrorum habent, legibus publicis omnino abominabile habetur. Non inconcinne itaque omnes Status Imperii illis, qui a Concionibus in territoriis suis sunt futuri, praescribere possunt, imo tenentur, juxta dictum §. utriusque 50. ne in- Indem diese Außschliessung wieder die Reichs-Gesetze wäre.

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Zitationshilfe: Thomasius, Christian: Ernsthaffte, aber doch Muntere und Vernünfftige Thomasische Gedancken und Errinnerungen über allerhand außerlesene Juristische Händel. Vierdter Theil. Halle, 1725, S. 155. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/thomasius_ernsthaffte04_1725/163>, abgerufen am 27.11.2024.