Thomasius, Christian: Ernsthaffte, aber doch Muntere und Vernünfftige Thomasische Gedancken und Errinnerungen über allerhand außerlesene Juristische Händel. Vierdter Theil. Halle, 1725.dieinam quaerenda est verbo divino praescriptam, cui ab hoc disciplina Ecclesiastica haudquaquam annumeratur. Non enim ideo peccata remittuntur, quia quis disciplinam Ecclefiasticam subiit, sed quia animum per sanguinem Christe fide adplicitum emendavit. Quodsi tamen expedire videatur, certum genus vitii castigationi Ecclesiasticae subjici, optimum erit, id definiri a judice civili, talemque hominem ab hoc ad ministros Ecclesiae remitti ad castigationem recipiendam. Ut omnino penes Christianos Principes sit definire, quaenam delicta poenis civilibus, quaenam castigationi Ecclesiasticae subjicienda sint; & circa haec quoque sibi sententiam reservare, quem gradum castigationis Ecclesiasticae delinquens fubire debeat; ministris Ecclesiae executionem demandare. Atque isthoc praecipue circa bannum observandum est, ut nempe ejus infligendi potestas non relinquatur arbitrio ministrorum Ecclesiae, sed ut ad hocce nonnisi de sententia summorum imperantium procedi queat. Nam in civitate meris Christianis constante eundem fere illud effectum cum capitis diminutione habet, ac hominem inter Christianos infamem, atque intestabilem efficit, eoque & ad conditionem civilem effectus suos porrigit, de qua statuere in civitate penes neminem, quam summos imperantes, salvo quidem horum imperio, esse potest. Die letzten Worte Pufendorffii sind sonderlich wohl zu mercken, weil sie zugleich die Ursache anzeigen, worum auch der kleinere Kirchen-Bann für eine weltliche Straffe gehalten werden müsse, indem ja nicht zuläugnen, daß auch diejenigen denen die Absolution versaget wird, und die bloß von Abendmahl ausgeschlossen werden, an einen Ort wo lauter Christen wohnen von denen übrigen insgesamt als unehrlich angesehen werden. Wannenhero es dann nicht nur eine unzuläßliche That seyn sondern auch eine hohe Bestraffung meritiren würde, wenn ein Evangelicher Prediger seinen Landes-Herren, obwohl vergebens, dennoch so viel an ihn ist, durch Ausschliessung von dem Abendmahl unehrlich zu machen sich unterstehen wolte. Damit aber hierbey des Seel. und um Ausbreitung der Wahrheit höchst meritirten Barons von Pufendorff etwa noch hier und dar sich befindliche Feinde nicht excipiren möchten, daß dessen Zeugnüß in rebus Ecclesiasticis nicht passiret werden könne, sondern man in diesen Fällen rechte Orthodoxos Und des Lutherischen Theologi D.zu rathe ziehen müsse, so kan auch zu Beweisung dieses 4ten Arguments der Beyfall eines unstreitig orthodoxen und um den Seel Lutherum so wohl als die gantze Lutherische Kirche wohl verdienten Theo- dieinam quaerenda est verbo divino praescriptam, cui ab hoc disciplina Ecclesiastica haudquaquam annumeratur. Non enim ideo peccata remittuntur, quia quis disciplinam Ecclefiasticam subiit, sed quia animum per sanguinem Christe fide adplicitum emendavit. Quodsi tamen expedire videatur, certum genus vitii castigationi Ecclesiasticae subjici, optimum erit, id definiri a judice civili, talemque hominem ab hoc ad ministros Ecclesiae remitti ad castigationem recipiendam. Ut omnino penes Christianos Principes sit definire, quaenam delicta poenis civilibus, quaenam castigationi Ecclesiasticae subjicienda sint; & circa haec quoque sibi sententiam reservare, quem gradum castigationis Ecclesiasticae delinquens fubire debeat; ministris Ecclesiae executionem demandare. Atque isthoc praecipue circa bannum observandum est, ut nempe ejus infligendi potestas non relinquatur arbitrio ministrorum Ecclesiae, sed ut ad hocce nonnisi de sententia summorum imperantium procedi queat. Nam in civitate meris Christianis constante eundem fere illud effectum cum capitis diminutione habet, ac hominem inter Christianos infamem, atque intestabilem efficit, eoque & ad conditionem civilem effectus suos porrigit, de qua statuere in civitate penes neminem, quam summos imperantes, salvo quidem horum imperio, esse potest. Die letzten Worte Pufendorffii sind sonderlich wohl zu mercken, weil sie zugleich die Ursache anzeigen, worum auch der kleinere Kirchen-Bann für eine weltliche Straffe gehalten werden müsse, indem ja nicht zuläugnen, daß auch diejenigen denen die Absolution versaget wird, und die bloß von Abendmahl ausgeschlossen werden, an einen Ort wo lauter Christen wohnen von denen übrigen insgesamt als unehrlich angesehen werden. Wannenhero es dann nicht nur eine unzuläßliche That seyn sondern auch eine hohe Bestraffung meritiren würde, wenn ein Evangelicher Prediger seinen Landes-Herren, obwohl vergebens, dennoch so viel an ihn ist, durch Ausschliessung von dem Abendmahl unehrlich zu machen sich unterstehen wolte. Damit aber hierbey des Seel. und um Ausbreitung der Wahrheit höchst meritirten Barons von Pufendorff etwa noch hier und dar sich befindliche Feinde nicht excipiren möchten, daß dessen Zeugnüß in rebus Ecclesiasticis nicht passiret werden könne, sondern man in diesen Fällen rechte Orthodoxos Und des Lutherischen Theologi D.zu rathe ziehen müsse, so kan auch zu Beweisung dieses 4ten Arguments der Beyfall eines unstreitig orthodoxen und um den Seel Lutherum so wohl als die gantze Lutherische Kirche wohl verdienten Theo- <TEI> <text> <body> <div> <p><pb facs="#f0156" n="148"/> dieinam quaerenda est verbo divino praescriptam, cui ab hoc disciplina Ecclesiastica haudquaquam annumeratur. Non enim ideo peccata remittuntur, quia quis disciplinam Ecclefiasticam subiit, sed quia animum per sanguinem Christe fide adplicitum emendavit. Quodsi tamen expedire videatur, certum genus vitii castigationi Ecclesiasticae subjici, optimum erit, id definiri a judice civili, talemque hominem ab hoc ad ministros Ecclesiae remitti ad castigationem recipiendam. Ut omnino penes Christianos Principes sit definire, quaenam delicta poenis civilibus, quaenam castigationi Ecclesiasticae subjicienda sint; & circa haec quoque sibi sententiam reservare, quem gradum castigationis Ecclesiasticae delinquens fubire debeat; ministris Ecclesiae executionem demandare. Atque isthoc praecipue circa bannum observandum est, ut nempe ejus infligendi potestas non relinquatur arbitrio ministrorum Ecclesiae, sed ut ad hocce nonnisi de sententia summorum imperantium procedi queat. Nam in civitate meris Christianis constante eundem fere illud effectum cum capitis diminutione habet, ac hominem inter Christianos infamem, atque intestabilem efficit, eoque & ad conditionem civilem effectus suos porrigit, de qua statuere in civitate penes neminem, quam summos imperantes, salvo quidem horum imperio, esse potest. Die letzten Worte Pufendorffii sind sonderlich wohl zu mercken, weil sie zugleich die Ursache anzeigen, worum auch der kleinere Kirchen-Bann für eine weltliche Straffe gehalten werden müsse, indem ja nicht zuläugnen, daß auch diejenigen denen die Absolution versaget wird, und die bloß von Abendmahl ausgeschlossen werden, an einen Ort wo lauter Christen wohnen von denen übrigen insgesamt als unehrlich angesehen werden. Wannenhero es dann nicht nur eine unzuläßliche That seyn sondern auch eine hohe Bestraffung meritiren würde, wenn ein Evangelicher Prediger seinen Landes-Herren, obwohl vergebens, dennoch so viel an ihn ist, durch Ausschliessung von dem Abendmahl unehrlich zu machen sich unterstehen wolte. Damit aber hierbey des Seel. und um Ausbreitung der Wahrheit höchst meritirten Barons von Pufendorff etwa noch hier und dar sich befindliche Feinde nicht excipiren möchten, daß dessen Zeugnüß in rebus Ecclesiasticis nicht passiret werden könne, sondern man in diesen Fällen rechte Orthodoxos <note place="left">Und des Lutherischen Theologi D.</note>zu rathe ziehen müsse, so kan auch zu Beweisung dieses 4ten Arguments der Beyfall eines unstreitig orthodoxen und um den Seel Lutherum so wohl als die gantze Lutherische Kirche wohl verdienten Theo- </p> </div> </body> </text> </TEI> [148/0156]
dieinam quaerenda est verbo divino praescriptam, cui ab hoc disciplina Ecclesiastica haudquaquam annumeratur. Non enim ideo peccata remittuntur, quia quis disciplinam Ecclefiasticam subiit, sed quia animum per sanguinem Christe fide adplicitum emendavit. Quodsi tamen expedire videatur, certum genus vitii castigationi Ecclesiasticae subjici, optimum erit, id definiri a judice civili, talemque hominem ab hoc ad ministros Ecclesiae remitti ad castigationem recipiendam. Ut omnino penes Christianos Principes sit definire, quaenam delicta poenis civilibus, quaenam castigationi Ecclesiasticae subjicienda sint; & circa haec quoque sibi sententiam reservare, quem gradum castigationis Ecclesiasticae delinquens fubire debeat; ministris Ecclesiae executionem demandare. Atque isthoc praecipue circa bannum observandum est, ut nempe ejus infligendi potestas non relinquatur arbitrio ministrorum Ecclesiae, sed ut ad hocce nonnisi de sententia summorum imperantium procedi queat. Nam in civitate meris Christianis constante eundem fere illud effectum cum capitis diminutione habet, ac hominem inter Christianos infamem, atque intestabilem efficit, eoque & ad conditionem civilem effectus suos porrigit, de qua statuere in civitate penes neminem, quam summos imperantes, salvo quidem horum imperio, esse potest. Die letzten Worte Pufendorffii sind sonderlich wohl zu mercken, weil sie zugleich die Ursache anzeigen, worum auch der kleinere Kirchen-Bann für eine weltliche Straffe gehalten werden müsse, indem ja nicht zuläugnen, daß auch diejenigen denen die Absolution versaget wird, und die bloß von Abendmahl ausgeschlossen werden, an einen Ort wo lauter Christen wohnen von denen übrigen insgesamt als unehrlich angesehen werden. Wannenhero es dann nicht nur eine unzuläßliche That seyn sondern auch eine hohe Bestraffung meritiren würde, wenn ein Evangelicher Prediger seinen Landes-Herren, obwohl vergebens, dennoch so viel an ihn ist, durch Ausschliessung von dem Abendmahl unehrlich zu machen sich unterstehen wolte. Damit aber hierbey des Seel. und um Ausbreitung der Wahrheit höchst meritirten Barons von Pufendorff etwa noch hier und dar sich befindliche Feinde nicht excipiren möchten, daß dessen Zeugnüß in rebus Ecclesiasticis nicht passiret werden könne, sondern man in diesen Fällen rechte Orthodoxos zu rathe ziehen müsse, so kan auch zu Beweisung dieses 4ten Arguments der Beyfall eines unstreitig orthodoxen und um den Seel Lutherum so wohl als die gantze Lutherische Kirche wohl verdienten Theo-
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Zitationshilfe: | Thomasius, Christian: Ernsthaffte, aber doch Muntere und Vernünfftige Thomasische Gedancken und Errinnerungen über allerhand außerlesene Juristische Händel. Vierdter Theil. Halle, 1725, S. 148. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/thomasius_ernsthaffte04_1725/156>, abgerufen am 27.07.2024. |