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Thomasius, Christian: Von der Kunst Vernünfftig und Tugendhafft zu lieben. Halle (Saale), 1692.

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vernüufftigen Liebe überhaupt.
ren benöthiget sind. Man wünschet denen an-
dern ein grosses Unglück oder Verdruß an
Halß/ daß man seine milde und Gutthätigkeit an
ihm bezeigen/ und sie dadurch uns verpflichten
möge.

73.

Letzlich weil die unvernünfftige Liebe alle-
zeit auff ein unruhiges Vergnügen gegründet ist/
so erweiset man auch dem andern solche Liebes-
Dienste am liebsten/ die der Tugend zuwider
seyn/
und die Gemüths-Ruhe stöhren/ theils da-
mit wir den Freund zu gleichmäßigen unruhigen
Diensten wiederbrauchen können; theils weil
wir aus deren Begehren spühren/ daß er uns
gleich seyn müsse. Ja wenn man siehet/ daß der-
selbe/ weil er nicht so unvernünfftig ist als wir/ sich
schämet/ dieselben von uns zu begehren/ so frischet
man ihn desto mehr darzu an/ und wenn er hinge-
gentheil was löbliches von uns verlanget/ lachet
man ihn aus als einen unverständigen Menschen/
oder hintergehet ihn sonsten/ in dem man aller-
hand Erfindungen hervor sucht/ ihm sein Begeh-
ren unter einem Schein abzuschlagen.

74.

Und also verstehestu nunmehro/ worumb
wir oben in Beschreibung der Gutthätigkeit ge-
dacht/ daß man dieselbe ohne Begehrung eini-
ges Entgeldts
verrichten müsse/ weil wir nem-
lich in derselben nicht unser Interesse, sondern das
Vergnügen der geliebten Person suchen. Wir
suchen ja dadurch das allbereit gewonnene Hertze
unsers Freundes immer näher und näher mit uns

zu
T 2

vernuͤufftigen Liebe uͤberhaupt.
ren benoͤthiget ſind. Man wuͤnſchet denen an-
dern ein groſſes Ungluͤck oder Verdruß an
Halß/ daß man ſeine milde und Gutthaͤtigkeit an
ihm bezeigen/ und ſie dadurch uns verpflichten
moͤge.

73.

Letzlich weil die unvernuͤnfftige Liebe alle-
zeit auff ein unruhiges Vergnuͤgen gegruͤndet iſt/
ſo erweiſet man auch dem andern ſolche Liebes-
Dienſte am liebſten/ die der Tugend zuwider
ſeyn/
und die Gemuͤths-Ruhe ſtoͤhren/ theils da-
mit wir den Freund zu gleichmaͤßigen unruhigen
Dienſten wiederbrauchen koͤnnen; theils weil
wir aus deren Begehren ſpuͤhren/ daß er uns
gleich ſeyn muͤſſe. Ja wenn man ſiehet/ daß der-
ſelbe/ weil er nicht ſo unvernuͤnfftig iſt als wir/ ſich
ſchaͤmet/ dieſelben von uns zu begehren/ ſo friſchet
man ihn deſto mehr darzu an/ und wenn er hinge-
gentheil was loͤbliches von uns verlanget/ lachet
man ihn aus als einen unverſtaͤndigen Menſchen/
oder hintergehet ihn ſonſten/ in dem man aller-
hand Erfindungen hervor ſucht/ ihm ſein Begeh-
ren unter einem Schein abzuſchlagen.

74.

Und alſo verſteheſtu nunmehro/ worumb
wir oben in Beſchreibung der Gutthaͤtigkeit ge-
dacht/ daß man dieſelbe ohne Begehꝛung eini-
ges Entgeldts
verrichten muͤſſe/ weil wir nem-
lich in derſelben nicht unſer Intereſſe, ſondern das
Vergnuͤgen der geliebten Perſon ſuchen. Wir
ſuchen ja dadurch das allbereit gewonnene Hertze
unſers Freundes immer naͤher und naͤher mit uns

zu
T 2
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[295[291]/0323] vernuͤufftigen Liebe uͤberhaupt. ren benoͤthiget ſind. Man wuͤnſchet denen an- dern ein groſſes Ungluͤck oder Verdruß an Halß/ daß man ſeine milde und Gutthaͤtigkeit an ihm bezeigen/ und ſie dadurch uns verpflichten moͤge. 73. Letzlich weil die unvernuͤnfftige Liebe alle- zeit auff ein unruhiges Vergnuͤgen gegruͤndet iſt/ ſo erweiſet man auch dem andern ſolche Liebes- Dienſte am liebſten/ die der Tugend zuwider ſeyn/ und die Gemuͤths-Ruhe ſtoͤhren/ theils da- mit wir den Freund zu gleichmaͤßigen unruhigen Dienſten wiederbrauchen koͤnnen; theils weil wir aus deren Begehren ſpuͤhren/ daß er uns gleich ſeyn muͤſſe. Ja wenn man ſiehet/ daß der- ſelbe/ weil er nicht ſo unvernuͤnfftig iſt als wir/ ſich ſchaͤmet/ dieſelben von uns zu begehren/ ſo friſchet man ihn deſto mehr darzu an/ und wenn er hinge- gentheil was loͤbliches von uns verlanget/ lachet man ihn aus als einen unverſtaͤndigen Menſchen/ oder hintergehet ihn ſonſten/ in dem man aller- hand Erfindungen hervor ſucht/ ihm ſein Begeh- ren unter einem Schein abzuſchlagen. 74. Und alſo verſteheſtu nunmehro/ worumb wir oben in Beſchreibung der Gutthaͤtigkeit ge- dacht/ daß man dieſelbe ohne Begehꝛung eini- ges Entgeldts verrichten muͤſſe/ weil wir nem- lich in derſelben nicht unſer Intereſſe, ſondern das Vergnuͤgen der geliebten Perſon ſuchen. Wir ſuchen ja dadurch das allbereit gewonnene Hertze unſers Freundes immer naͤher und naͤher mit uns zu T 2

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Zitationshilfe: Thomasius, Christian: Von der Kunst Vernünfftig und Tugendhafft zu lieben. Halle (Saale), 1692, S. 295[291]. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/thomasius_einleitungsittenlehre_1692/323>, abgerufen am 21.11.2024.