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Thomasius, Christian: Ausübung Der SittenLehre. Halle (Saale), 1696.

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der vernünfft. Kunst/ böse Affect. zu dämpff.
derselben in Zeiten/ und da seine Passion noch
nicht so sehr gereitzet worden/ enthielte/ er den-
noch öffters ohne starcken Antrieb sich resol-
vir
et/ wider diese vernünfftige Begreiffung zu
thun; Daß er/ wenn ihm GOtt Gelegenheit
entziehet/ nach seinen herrschenden Begierden
zu thun/ und öffters durch seine Göttliche Gna-
de und Vorsorge den geringen Funcken der ver-
nünfftigen Liebe anfeuret/ die herrschende Pas-
sion
mit gutem Success zu bestreiten/ er entwe-
der zornig drüber wird/ und dieses sein von Gott
ihm zugeschicktes Glücke für ein Unglücke hält/
und die Wege der Göttlichen Vorsehung/ die
doch nach der obigen Lehre/ (ii) von vielen Hey-
den erkennet/ und aus gantz vernünfftigen Ur-
sachen demonstriret worden/ nicht betrachtet/
sondern derselben widerstehet/ oder sie denen
Kräfften seines gantz verderbten Willens zuschrei-
bet u. s. w.

19. Wie ihm nun dieses alles zu erkennen
giebet/ daß er für sich selbst zwar nicht vermö-
gend sey/ besser zu werden/ als er von Jugend
auf gewesen; Aber doch/ daß er durch muth-
willige Unachtsamkeit und freyen Willen schlim-
mer worden/
als er in seiner Jugend gewesen/
und also auch vermögend sey/ diese muthwilli-
ge und freywillige Widerstrebung zu un-
terlassen/
und nicht ferner/ so zu reden/ gleich-
sam Sporen-streichs in noch ein grösseres Un-

glück
(ii) cap. 12. n. 27. & n. 50. seq.
K k 2

der vernuͤnfft. Kunſt/ boͤſe Affect. zu daͤmpff.
derſelben in Zeiten/ und da ſeine Paſſion noch
nicht ſo ſehr gereitzet worden/ enthielte/ er den-
noch oͤffters ohne ſtarcken Antrieb ſich reſol-
vir
et/ wider dieſe vernuͤnfftige Begreiffung zu
thun; Daß er/ wenn ihm GOtt Gelegenheit
entziehet/ nach ſeinen herrſchenden Begierden
zu thun/ und oͤffters durch ſeine Goͤttliche Gna-
de und Vorſorge den geringen Funcken der ver-
nuͤnfftigen Liebe anfeuret/ die herrſchende Paſ-
ſion
mit gutem Succeſs zu beſtreiten/ er entwe-
der zornig druͤber wird/ und dieſes ſein von Gott
ihm zugeſchicktes Gluͤcke fuͤr ein Ungluͤcke haͤlt/
und die Wege der Goͤttlichen Vorſehung/ die
doch nach der obigen Lehre/ (ii) von vielen Hey-
den erkennet/ und aus gantz vernuͤnfftigen Ur-
ſachen demonſtriret worden/ nicht betrachtet/
ſondern derſelben widerſtehet/ oder ſie denen
Kraͤfften ſeines gantz verderbten Willens zuſchrei-
bet u. ſ. w.

19. Wie ihm nun dieſes alles zu erkennen
giebet/ daß er fuͤr ſich ſelbſt zwar nicht vermoͤ-
gend ſey/ beſſer zu werden/ als er von Jugend
auf geweſen; Aber doch/ daß er durch muth-
willige Unachtſamkeit und freyen Willen ſchlim-
mer worden/
als er in ſeiner Jugend geweſen/
und alſo auch vermoͤgend ſey/ dieſe muthwilli-
ge und freywillige Widerſtrebung zu un-
terlaſſen/
und nicht ferner/ ſo zu reden/ gleich-
ſam Sporen-ſtreichs in noch ein groͤſſeres Un-

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[515/0527] der vernuͤnfft. Kunſt/ boͤſe Affect. zu daͤmpff. derſelben in Zeiten/ und da ſeine Paſſion noch nicht ſo ſehr gereitzet worden/ enthielte/ er den- noch oͤffters ohne ſtarcken Antrieb ſich reſol- viret/ wider dieſe vernuͤnfftige Begreiffung zu thun; Daß er/ wenn ihm GOtt Gelegenheit entziehet/ nach ſeinen herrſchenden Begierden zu thun/ und oͤffters durch ſeine Goͤttliche Gna- de und Vorſorge den geringen Funcken der ver- nuͤnfftigen Liebe anfeuret/ die herrſchende Paſ- ſion mit gutem Succeſs zu beſtreiten/ er entwe- der zornig druͤber wird/ und dieſes ſein von Gott ihm zugeſchicktes Gluͤcke fuͤr ein Ungluͤcke haͤlt/ und die Wege der Goͤttlichen Vorſehung/ die doch nach der obigen Lehre/ (ii) von vielen Hey- den erkennet/ und aus gantz vernuͤnfftigen Ur- ſachen demonſtriret worden/ nicht betrachtet/ ſondern derſelben widerſtehet/ oder ſie denen Kraͤfften ſeines gantz verderbten Willens zuſchrei- bet u. ſ. w. 19. Wie ihm nun dieſes alles zu erkennen giebet/ daß er fuͤr ſich ſelbſt zwar nicht vermoͤ- gend ſey/ beſſer zu werden/ als er von Jugend auf geweſen; Aber doch/ daß er durch muth- willige Unachtſamkeit und freyen Willen ſchlim- mer worden/ als er in ſeiner Jugend geweſen/ und alſo auch vermoͤgend ſey/ dieſe muthwilli- ge und freywillige Widerſtrebung zu un- terlaſſen/ und nicht ferner/ ſo zu reden/ gleich- ſam Sporen-ſtreichs in noch ein groͤſſeres Un- gluͤck (ii) cap. 12. n. 27. & n. 50. ſeq. K k 2

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Zitationshilfe: Thomasius, Christian: Ausübung Der SittenLehre. Halle (Saale), 1696, S. 515. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/thomasius_ausuebungsittenlehre_1696/527>, abgerufen am 22.11.2024.