Thomasius, Christian: Ausübung Der SittenLehre. Halle (Saale), 1696.der vernünfft. Kunst/ böse Affect. zu dämpff. derselben in Zeiten/ und da seine Passion nochnicht so sehr gereitzet worden/ enthielte/ er den- noch öffters ohne starcken Antrieb sich resol- viret/ wider diese vernünfftige Begreiffung zu thun; Daß er/ wenn ihm GOtt Gelegenheit entziehet/ nach seinen herrschenden Begierden zu thun/ und öffters durch seine Göttliche Gna- de und Vorsorge den geringen Funcken der ver- nünfftigen Liebe anfeuret/ die herrschende Pas- sion mit gutem Success zu bestreiten/ er entwe- der zornig drüber wird/ und dieses sein von Gott ihm zugeschicktes Glücke für ein Unglücke hält/ und die Wege der Göttlichen Vorsehung/ die doch nach der obigen Lehre/ (ii) von vielen Hey- den erkennet/ und aus gantz vernünfftigen Ur- sachen demonstriret worden/ nicht betrachtet/ sondern derselben widerstehet/ oder sie denen Kräfften seines gantz verderbten Willens zuschrei- bet u. s. w. 19. Wie ihm nun dieses alles zu erkennen glück (ii) cap. 12. n. 27. & n. 50. seq. K k 2
der vernuͤnfft. Kunſt/ boͤſe Affect. zu daͤmpff. derſelben in Zeiten/ und da ſeine Paſſion nochnicht ſo ſehr gereitzet worden/ enthielte/ er den- noch oͤffters ohne ſtarcken Antrieb ſich reſol- viret/ wider dieſe vernuͤnfftige Begreiffung zu thun; Daß er/ wenn ihm GOtt Gelegenheit entziehet/ nach ſeinen herrſchenden Begierden zu thun/ und oͤffters durch ſeine Goͤttliche Gna- de und Vorſorge den geringen Funcken der ver- nuͤnfftigen Liebe anfeuret/ die herrſchende Paſ- ſion mit gutem Succeſs zu beſtreiten/ er entwe- der zornig druͤber wird/ und dieſes ſein von Gott ihm zugeſchicktes Gluͤcke fuͤr ein Ungluͤcke haͤlt/ und die Wege der Goͤttlichen Vorſehung/ die doch nach der obigen Lehre/ (ii) von vielen Hey- den erkennet/ und aus gantz vernuͤnfftigen Ur- ſachen demonſtriret worden/ nicht betrachtet/ ſondern derſelben widerſtehet/ oder ſie denen Kraͤfften ſeines gantz verderbten Willens zuſchrei- bet u. ſ. w. 19. Wie ihm nun dieſes alles zu erkennen gluͤck (ii) cap. 12. n. 27. & n. 50. ſeq. K k 2
<TEI> <text> <body> <div n="1"> <p><pb facs="#f0527" n="515"/><fw place="top" type="header"><hi rendition="#b">der vernuͤnfft. Kunſt/ boͤſe <hi rendition="#aq">Affect.</hi> zu daͤmpff.</hi></fw><lb/> derſelben in Zeiten/ und da ſeine <hi rendition="#aq">Paſſion</hi> noch<lb/> nicht ſo ſehr gereitzet worden/ enthielte/ er den-<lb/> noch oͤffters <hi rendition="#fr">ohne ſtarcken Antrieb ſich</hi> <hi rendition="#aq">reſol-<lb/> vir</hi>et/ wider dieſe vernuͤnfftige Begreiffung zu<lb/> thun; Daß er/ wenn ihm <hi rendition="#fr">GOtt</hi> Gelegenheit<lb/> entziehet/ nach ſeinen herrſchenden Begierden<lb/> zu thun/ und oͤffters durch ſeine Goͤttliche Gna-<lb/> de und Vorſorge den geringen Funcken der ver-<lb/> nuͤnfftigen Liebe <hi rendition="#fr">anfeuret/</hi> die herrſchende <hi rendition="#aq">Paſ-<lb/> ſion</hi> mit gutem <hi rendition="#aq">Succeſs</hi> zu beſtreiten/ er entwe-<lb/> der <hi rendition="#fr">zornig</hi> druͤber wird/ und dieſes ſein von Gott<lb/> ihm zugeſchicktes Gluͤcke fuͤr ein <hi rendition="#fr">Ungluͤcke</hi> haͤlt/<lb/> und die Wege der Goͤttlichen Vorſehung/ die<lb/> doch nach der obigen Lehre/ <note place="foot" n="(ii)"><hi rendition="#aq"><hi rendition="#i">cap. 12. n. 27. & n. 50. ſeq.</hi></hi></note> von vielen Hey-<lb/> den erkennet/ und aus gantz vernuͤnfftigen Ur-<lb/> ſachen <hi rendition="#aq">demonſtrir</hi>et worden/ nicht betrachtet/<lb/> ſondern derſelben <hi rendition="#fr">widerſtehet/</hi> oder ſie denen<lb/> Kraͤfften ſeines gantz verderbten Willens zuſchrei-<lb/> bet u. ſ. w.</p><lb/> <p>19. Wie ihm nun dieſes alles zu erkennen<lb/> giebet/ daß er fuͤr ſich ſelbſt zwar nicht vermoͤ-<lb/> gend ſey/ <hi rendition="#fr">beſſer</hi> zu werden/ als er von Jugend<lb/> auf geweſen; Aber doch/ daß er durch muth-<lb/> willige Unachtſamkeit und freyen Willen <hi rendition="#fr">ſchlim-<lb/> mer worden/</hi> als er in ſeiner Jugend geweſen/<lb/> und alſo auch vermoͤgend ſey/ dieſe <hi rendition="#fr">muthwilli-<lb/> ge und freywillige Widerſtrebung zu un-<lb/> terlaſſen/</hi> und nicht ferner/ ſo zu reden/ gleich-<lb/> ſam Sporen-ſtreichs in noch ein groͤſſeres Un-<lb/> <fw place="bottom" type="sig">K k 2</fw><fw place="bottom" type="catch">gluͤck</fw><lb/></p> </div> </body> </text> </TEI> [515/0527]
der vernuͤnfft. Kunſt/ boͤſe Affect. zu daͤmpff.
derſelben in Zeiten/ und da ſeine Paſſion noch
nicht ſo ſehr gereitzet worden/ enthielte/ er den-
noch oͤffters ohne ſtarcken Antrieb ſich reſol-
viret/ wider dieſe vernuͤnfftige Begreiffung zu
thun; Daß er/ wenn ihm GOtt Gelegenheit
entziehet/ nach ſeinen herrſchenden Begierden
zu thun/ und oͤffters durch ſeine Goͤttliche Gna-
de und Vorſorge den geringen Funcken der ver-
nuͤnfftigen Liebe anfeuret/ die herrſchende Paſ-
ſion mit gutem Succeſs zu beſtreiten/ er entwe-
der zornig druͤber wird/ und dieſes ſein von Gott
ihm zugeſchicktes Gluͤcke fuͤr ein Ungluͤcke haͤlt/
und die Wege der Goͤttlichen Vorſehung/ die
doch nach der obigen Lehre/ (ii) von vielen Hey-
den erkennet/ und aus gantz vernuͤnfftigen Ur-
ſachen demonſtriret worden/ nicht betrachtet/
ſondern derſelben widerſtehet/ oder ſie denen
Kraͤfften ſeines gantz verderbten Willens zuſchrei-
bet u. ſ. w.
19. Wie ihm nun dieſes alles zu erkennen
giebet/ daß er fuͤr ſich ſelbſt zwar nicht vermoͤ-
gend ſey/ beſſer zu werden/ als er von Jugend
auf geweſen; Aber doch/ daß er durch muth-
willige Unachtſamkeit und freyen Willen ſchlim-
mer worden/ als er in ſeiner Jugend geweſen/
und alſo auch vermoͤgend ſey/ dieſe muthwilli-
ge und freywillige Widerſtrebung zu un-
terlaſſen/ und nicht ferner/ ſo zu reden/ gleich-
ſam Sporen-ſtreichs in noch ein groͤſſeres Un-
gluͤck
(ii) cap. 12. n. 27. & n. 50. ſeq.
K k 2
Suche im WerkInformationen zum Werk
Download dieses Werks
XML (TEI P5) ·
HTML ·
Text Metadaten zum WerkTEI-Header · CMDI · Dublin Core Ansichten dieser Seite
Voyant Tools
|
URL zu diesem Werk: | https://www.deutschestextarchiv.de/thomasius_ausuebungsittenlehre_1696 |
URL zu dieser Seite: | https://www.deutschestextarchiv.de/thomasius_ausuebungsittenlehre_1696/527 |
Zitationshilfe: | Thomasius, Christian: Ausübung Der SittenLehre. Halle (Saale), 1696, S. 515. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/thomasius_ausuebungsittenlehre_1696/527>, abgerufen am 24.07.2024. |