Thomasius, Christian: Ausübung Der SittenLehre. Halle (Saale), 1696.etwas Gutes oder Böses sind? ten Affecten sind kein ordentliches/ sondern ein aus-serordentliches Guth. Ja wir werden nicht ir- ren/ wenn wir sagen/ daß sie kleinere Ubel/ und nach Gelegenheit der Umstände/ dem bösen bald näher/ bald entferneter seyn. 14. So giebts demnach gute oder böse Af- 15. Dieses desto besser zu begreiffen/ kanstu 16. Nun ist zwar an dem/ daß bey einer ie- 17. Der K 3
etwas Gutes oder Boͤſes ſind? ten Affecten ſind kein ordentliches/ ſondern ein auſ-ſerordentliches Guth. Ja wir werden nicht ir- ren/ wenn wir ſagen/ daß ſie kleinere Ubel/ und nach Gelegenheit der Umſtaͤnde/ dem boͤſen bald naͤher/ bald entferneter ſeyn. 14. So giebts demnach gute oder boͤſe Af- 15. Dieſes deſto beſſer zu begreiffen/ kanſtu 16. Nun iſt zwar an dem/ daß bey einer ie- 17. Der K 3
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etwas Gutes oder Boͤſes ſind?
ten Affecten ſind kein ordentliches/ ſondern ein auſ-
ſerordentliches Guth. Ja wir werden nicht ir-
ren/ wenn wir ſagen/ daß ſie kleinere Ubel/ und
nach Gelegenheit der Umſtaͤnde/ dem boͤſen bald
naͤher/ bald entferneter ſeyn.
14. So giebts demnach gute oder boͤſe Af-
fecten. Woran ſoll ich aber erkennen/ ob ſie
gut oder boͤſe ſind? Du muſt auff zweyerley
Regeln Achtung geben/ deren eine von dem Ziel
der Bewegung/ die andere von dem grad oder
proportion derſelben hergenommen iſt.
15. Dieſes deſto beſſer zu begreiffen/ kanſtu
dir die Sache durch das Gleichnuͤs eines runden
Creyſſes/ deſſen Graͤntzen nicht leicht begrif-
fen werden moͤgen/ mit ſeinem Mittelpunct
gar fein einbilden. Der Mittelpunct mag die
Gemuͤhts-Ruhe/ das uͤbrige die Gemuͤths-
Unruhe/ bedeuten. Bilde dir aber auch hierbey
zweyerley Bewegungen ein/ die eine von dom
Mittelpunct zu den Graͤntzen des Creyſes/ die
andere von den Graͤntzen des Creyſes zu dem
Mittelpunct.
16. Nun iſt zwar an dem/ daß bey einer ie-
den Bewegung auff dreyerley acht zu geben iſt/
auff den Orth woher/ wodurch und wohin die
Bewegung gehet. Nichts deſto weniger iſt bey
Erkaͤntnuͤs der guten oder boͤſen Gemuͤths-Nei-
gungen nicht ſo wohl darauff/ woher oder wo-
durch die Bewegung geſchiehet/ zu ſehen/ als auff
derſelben ihr Ziel/ wohin ſie ſich wende.
17. Der
K 3
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Zitationshilfe: | Thomasius, Christian: Ausübung Der SittenLehre. Halle (Saale), 1696, S. 149. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/thomasius_ausuebungsittenlehre_1696/161>, abgerufen am 23.07.2024. |