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Spener, Philipp Jakob: Pia Desideria. Frankfurt (Main), 1676.

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wird die warheit verlohren. Dann
diß böse bringen die
Disputationes mit
sich/ daß die gemüther dardurch
verdorben werden/ und wann sie mit
dem gezänck zu thun haben/ versau-
men sie darüber/ was sie fürnemlich
treiben solten/ und was das vor-
nehmste ist.
Ach wie offt sind die Dispu-
tanten
selbst leute ohne geist und glauben/
mit fleischlicher weißheit/ obwol auß der
Schrifft (dann auch alle wissenschafft/ die
wir auß eigenen natürlichen kräfften/ und
bloß menschlichem fleiß/ ohne das liecht
deß Heiligen Geistes/ auß der Schrifft fassen/
ist eine fleischliche weißheit/ oder wir müsten
sagen/ daß die vernunft der Göttlichen weiß-
heit fähig seye?) erfüllet/ allerdings aber
von GOtt nicht gelehrt? Was ist dann
von solchen zu hoffen? Wie offt bringt man
frembd feuer in das Heiligthum deß HErrn/
das ist eine frembde absicht/ nicht auff Gottes
sondern eigene ehre? Darüber aber solche
Opffer GOtt nicht gefallen/ sondern seinen
fluch herzu ziehen/ und mit solchem disputi-
ren nichts außgerichtet wird. Wie offt ist
die behauptung dessen/ was man einmahl

gesetzet/

wird die warheit verlohren. Dann
diß boͤſe bringen die
Diſputationes mit
ſich/ daß die gemuͤther dardurch
verdorben werden/ und wann ſie mit
dem gezaͤnck zu thun haben/ verſau-
men ſie daruͤber/ was ſie fuͤrnemlich
treiben ſolten/ und was das vor-
nehmſte iſt.
Ach wie offt ſind die Diſpu-
tanten
ſelbſt leute ohne geiſt und glauben/
mit fleiſchlicher weißheit/ obwol auß der
Schrifft (dann auch alle wiſſenſchafft/ die
wir auß eigenen natuͤrlichen kraͤfften/ und
bloß menſchlichem fleiß/ ohne das liecht
deß Heiligen Geiſtes/ auß der Schrifft faſſen/
iſt eine fleiſchliche weißheit/ oder wir muͤſten
ſagen/ daß die vernunft der Goͤttlichen weiß-
heit faͤhig ſeye?) erfuͤllet/ allerdings aber
von GOtt nicht gelehrt? Was iſt dann
von ſolchen zu hoffen? Wie offt bringt man
frembd feuer in das Heiligthum deß HErꝛn/
das iſt eine frembde abſicht/ nicht auff Gottes
ſondern eigene ehre? Daruͤber aber ſolche
Opffer GOtt nicht gefallen/ ſondern ſeinen
fluch herzu ziehen/ und mit ſolchem diſputi-
ren nichts außgerichtet wird. Wie offt iſt
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[120/0146] wird die warheit verlohren. Dann diß boͤſe bringen die Diſputationes mit ſich/ daß die gemuͤther dardurch verdorben werden/ und wann ſie mit dem gezaͤnck zu thun haben/ verſau- men ſie daruͤber/ was ſie fuͤrnemlich treiben ſolten/ und was das vor- nehmſte iſt. Ach wie offt ſind die Diſpu- tanten ſelbſt leute ohne geiſt und glauben/ mit fleiſchlicher weißheit/ obwol auß der Schrifft (dann auch alle wiſſenſchafft/ die wir auß eigenen natuͤrlichen kraͤfften/ und bloß menſchlichem fleiß/ ohne das liecht deß Heiligen Geiſtes/ auß der Schrifft faſſen/ iſt eine fleiſchliche weißheit/ oder wir muͤſten ſagen/ daß die vernunft der Goͤttlichen weiß- heit faͤhig ſeye?) erfuͤllet/ allerdings aber von GOtt nicht gelehrt? Was iſt dann von ſolchen zu hoffen? Wie offt bringt man frembd feuer in das Heiligthum deß HErꝛn/ das iſt eine frembde abſicht/ nicht auff Gottes ſondern eigene ehre? Daruͤber aber ſolche Opffer GOtt nicht gefallen/ ſondern ſeinen fluch herzu ziehen/ und mit ſolchem diſputi- ren nichts außgerichtet wird. Wie offt iſt die behauptung deſſen/ was man einmahl geſetzet/

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Zitationshilfe: Spener, Philipp Jakob: Pia Desideria. Frankfurt (Main), 1676, S. 120. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/spener_piadesideria_1676/146>, abgerufen am 24.11.2024.