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Spener, Philipp Jakob: Natur und Gnade. Frankfurt (Main), 1687.

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wie die gnaden wirckung mercken können/
als die selbs nach Gal. 5/ 22. eine Frucht
des Geistes ist.
Es kan aber solche gedult
zu dieser probe dienen/ 1. wo derj[e]nige hertz-
liche und stäte wille GOtt treulich zu dienen
sich also findet/ daß/ wo wir nach erfor-
derung Göttlichen willens etwas treulich
thun sollen/ wir uns von demselben nicht
abschrecken lassen/ ob wir schon sorgen müs-
sen/ ja klar vor augen sehen/ daß wir darüber
viel haß/ schaden/ schimpff/ verfolgung zu
leyden haben müsten. Denn solches ist so
wol ein zeugniß der Göttlichen liebe/ wie
dieselbe so viel stärcker seye als die eigene
liebe/ welche nach vermögen das leyden al-
lezeit fleucht/ als auch der gedult/ wie die-
selbe sich wahrhafftig in unsrer seele finde/
als eine so viel gewisser von dem Geist Got-
tes gewirckte tugend/ als freywilliger wir
das leyden selbs auffnehmen. Es sind vie-
le leyden/ die uns also betreffen/ daß wir den-
selben unmöglich entgehen könten; wie dann
die allgemeine bewandniß unsers jetzigen
menschlichen lebens (daran zwahr die sün-
deursach ist) nunmehr mit sich bringet/ daß
wir nicht immer gute nacht haben können/
sondern uns auff allerley weise mit be-

schwer-

wie die gnaden wirckung mercken koͤnnen/
als die ſelbs nach Gal. 5/ 22. eine Frucht
des Geiſtes iſt.
Es kan aber ſolche gedult
zu dieſer probe dienen/ 1. wo derj[e]nige hertz-
liche und ſtaͤte wille GOtt treulich zu dienen
ſich alſo findet/ daß/ wo wir nach erfor-
derung Goͤttlichen willens etwas treulich
thun ſollen/ wir uns von demſelben nicht
abſchrecken laſſen/ ob wir ſchon ſorgen müſ-
ſen/ ja klar vor augen ſehen/ daß wir darüber
viel haß/ ſchaden/ ſchimpff/ verfolgung zu
leyden haben müſten. Denn ſolches iſt ſo
wol ein zeugniß der Goͤttlichen liebe/ wie
dieſelbe ſo viel ſtaͤrcker ſeye als die eigene
liebe/ welche nach vermoͤgen das leyden al-
lezeit fleucht/ als auch der gedult/ wie die-
ſelbe ſich wahrhafftig in unſrer ſeele finde/
als eine ſo viel gewiſſer von dem Geiſt Got-
tes gewirckte tugend/ als freywilliger wir
das leyden ſelbs auffnehmen. Es ſind vie-
le leyden/ die uns alſo betreffen/ daß wir den-
ſelben unmoͤglich entgehen koͤnten; wie dann
die allgemeine bewandniß unſers jetzigen
menſchlichen lebens (daran zwahr die ſün-
deurſach iſt) nunmehr mit ſich bringet/ daß
wir nicht immer gute nacht haben koͤnnen/
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[222/0284] wie die gnaden wirckung mercken koͤnnen/ als die ſelbs nach Gal. 5/ 22. eine Frucht des Geiſtes iſt. Es kan aber ſolche gedult zu dieſer probe dienen/ 1. wo derjenige hertz- liche und ſtaͤte wille GOtt treulich zu dienen ſich alſo findet/ daß/ wo wir nach erfor- derung Goͤttlichen willens etwas treulich thun ſollen/ wir uns von demſelben nicht abſchrecken laſſen/ ob wir ſchon ſorgen müſ- ſen/ ja klar vor augen ſehen/ daß wir darüber viel haß/ ſchaden/ ſchimpff/ verfolgung zu leyden haben müſten. Denn ſolches iſt ſo wol ein zeugniß der Goͤttlichen liebe/ wie dieſelbe ſo viel ſtaͤrcker ſeye als die eigene liebe/ welche nach vermoͤgen das leyden al- lezeit fleucht/ als auch der gedult/ wie die- ſelbe ſich wahrhafftig in unſrer ſeele finde/ als eine ſo viel gewiſſer von dem Geiſt Got- tes gewirckte tugend/ als freywilliger wir das leyden ſelbs auffnehmen. Es ſind vie- le leyden/ die uns alſo betreffen/ daß wir den- ſelben unmoͤglich entgehen koͤnten; wie dann die allgemeine bewandniß unſers jetzigen menſchlichen lebens (daran zwahr die ſün- deurſach iſt) nunmehr mit ſich bringet/ daß wir nicht immer gute nacht haben koͤnnen/ ſondern uns auff allerley weiſe mit be- ſchwer-

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Zitationshilfe: Spener, Philipp Jakob: Natur und Gnade. Frankfurt (Main), 1687, S. 222. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/spener_natur_1687/284>, abgerufen am 26.11.2024.