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Spener, Philipp Jakob: Natur und Gnade. Frankfurt (Main), 1687.

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hertzen wohl dabey prüfen/ ob nicht ein sol-
ches gifft/ das subtil gnug ist/ sich bey ihnen
finde/ daß sie es auch nicht ubermachen und
immer lieber unter andern ihres gleichen
bleiben/ als sie mit fleiß übertreffen/ ja nicht
mehr von allem brauchen/ als sie vernünff-
tig zu einer solchen eusserlichen ziehrung des
an sich tragenden Göttlichen bildes nöthig
achten; sonderlich wo dergleichen dinge mit
kosten und beschwehrde der unterthanen
geschehen müsten/ wäre lieber alles zu un-
terlassen/ in dem/ was sie darinn thun/ nicht
anders als um derselben bestes willen ohne
das geschehen muß. Was nun von sol-
chen/ die in eigenem nahmen regieren/ ge-
sagt wird/ das erstrecket sich in gewisser
maasse auch auff die jenige/ welche in dero-
selben nahmen zu regieren/ und in gewissen
stücken an dero herrschafft/ als werckzeuge/
dahero auch an dero herrlichkeit/ theil ha-
ben/ nemlich daß auch sie in dem eusserlichen
mögen weiter gehen/ als andere/ aber mit
gleichem gemüth/ und aus gleichen ursa-
chen/ wie von den andern gesaget worden.
So kan auch eine art seyn/ die etwas in sol-
chen sachen erlaubt macht/ wo man die din-
ge/ die sonst ins gemein aus hoffart ge-

braucht

hertzen wohl dabey prüfen/ ob nicht ein ſol-
ches gifft/ das ſubtil gnug iſt/ ſich bey ihnen
finde/ daß ſie es auch nicht ubermachen und
immer lieber unter andern ihres gleichen
bleiben/ als ſie mit fleiß übertreffen/ ja nicht
mehr von allem brauchen/ als ſie vernünff-
tig zu einer ſolchen euſſerlichen ziehrung des
an ſich tragenden Goͤttlichen bildes noͤthig
achten; ſonderlich wo dergleichen dinge mit
koſten und beſchwehrde der unterthanen
geſchehen müſten/ wäre lieber alles zu un-
terlaſſen/ in dem/ was ſie darinn thun/ nicht
anders als um derſelben beſtes willen ohne
das geſchehen muß. Was nun von ſol-
chen/ die in eigenem nahmen regieren/ ge-
ſagt wird/ das erſtrecket ſich in gewiſſer
maaſſe auch auff die jenige/ welche in dero-
ſelben nahmen zu regieren/ und in gewiſſen
ſtücken an dero herrſchafft/ als werckzeuge/
dahero auch an dero herrlichkeit/ theil ha-
ben/ nemlich daß auch ſie in dem euſſerlichen
moͤgen weiter gehen/ als andere/ aber mit
gleichem gemüth/ und aus gleichen urſa-
chen/ wie von den andern geſaget worden.
So kan auch eine art ſeyn/ die etwas in ſol-
chen ſachen erlaubt macht/ wo man die din-
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[215/0277] hertzen wohl dabey prüfen/ ob nicht ein ſol- ches gifft/ das ſubtil gnug iſt/ ſich bey ihnen finde/ daß ſie es auch nicht ubermachen und immer lieber unter andern ihres gleichen bleiben/ als ſie mit fleiß übertreffen/ ja nicht mehr von allem brauchen/ als ſie vernünff- tig zu einer ſolchen euſſerlichen ziehrung des an ſich tragenden Goͤttlichen bildes noͤthig achten; ſonderlich wo dergleichen dinge mit koſten und beſchwehrde der unterthanen geſchehen müſten/ wäre lieber alles zu un- terlaſſen/ in dem/ was ſie darinn thun/ nicht anders als um derſelben beſtes willen ohne das geſchehen muß. Was nun von ſol- chen/ die in eigenem nahmen regieren/ ge- ſagt wird/ das erſtrecket ſich in gewiſſer maaſſe auch auff die jenige/ welche in dero- ſelben nahmen zu regieren/ und in gewiſſen ſtücken an dero herrſchafft/ als werckzeuge/ dahero auch an dero herrlichkeit/ theil ha- ben/ nemlich daß auch ſie in dem euſſerlichen moͤgen weiter gehen/ als andere/ aber mit gleichem gemüth/ und aus gleichen urſa- chen/ wie von den andern geſaget worden. So kan auch eine art ſeyn/ die etwas in ſol- chen ſachen erlaubt macht/ wo man die din- ge/ die ſonſt ins gemein aus hoffart ge- braucht

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Zitationshilfe: Spener, Philipp Jakob: Natur und Gnade. Frankfurt (Main), 1687, S. 215. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/spener_natur_1687/277>, abgerufen am 25.11.2024.